onsdag 23 februari 2011

Onsdagstema: ”Ljuspunkt”

Alla fototeman verkar vara synkade med Konst eller Konstigt bloggen just nu. Det känns tryggt;-)
Onsdagstemat är ”Ljuspunkt”, vilket passar perfekt som uppföljning av min ”Önskan” från igår.

Idag har jag sett den starkaste ljuspunkten i mitt liv. Mitt minne har visserligen med åren blivit väldigt selektivt, men nej jag kan faktiskt inte komma ihåg att jag har upplevt en bättre och intensivare känsla.

1 000 tack
Jag är helt övertygad om att ni bloggkompisar i allra högsta grad har bidragit till dagens ljuspunkt och det vill jag verkligen tacka er för. Förresten ni som var i ”håll-tummar-och-tår-tjänst” från klockan 00:00-23:59 – ni kan stretcha nu och försöka få liv i era stela extremiteter. Ni - och alla som "jobbade" det korta skiftet - har gjort ett fantastiskt jobb!!! Några knivar hade visst ett finger med i spelet också, men jag tror mer på effekten av PowerLeds, tummar och tår;-)

Förklaring
Nu är jag skyldig er en förklaring till dagens ljuspunkt. Självklart bad jag er inte att ställa upp för egen räkning eftersom jag inte har åstadkommit något – förutom det ni har gjort idag – hållit tummar och tår. Nå’t vidare spännande var det inte heller om man inte gillar självplågeri. Det som har hänt är att min vän N har klarat en mycket komplicerad operation idag. Den enda ljuspunkten sedan den 7 februari.

Leende
Å vet ni vad: N läste gårdagens blogginlägg i natt och skrev så här i ett mejl:

Kollade just din blogg och log!

Ja tänk att man kan skänka ett så väl behövligt och viktigt leende via en blogg. I love smiles!!! I love blogs:-)

Mitt bidrag till ljuspunkt är mitt LEDade duschmunstycke (en ny bild som jag tog idag). Det ska jag använda imorgon bitti tillsammans med min present från gulliga Alexandra som jag fick med posten idag. Stort tack snälla du!!! Har sniffat lite på shampoot och det doftar ljuvligt:-)

Fler ljuspunkter hittar ni här.

17 kommentarer:

Jane sa...

Jag kan tala om att jag också ler när jag läser ditt inlägg idag! Förstår hur glad och lättad du är ... och tänk vad det hjälpte bra med alla tummar, ledljus och tankar!

Tror du det funkar på löneförhöjning med? Kanske vore en idé ... ;)

Susanne sa...

Överlycklig att tummarna funkade =D
Jane Hellens schampoo och balsam användes flitigt av mig när jag gick på högstadiet. Kul att det är tbx, "alla" använde det och det spreds sig en ljuvlig doft i skolans alla korridorer ;)

anne sa...

Men är inte du bara för underbar och omtänksam!!!! Ditt kryptiska inlägg fattade jag inget av men just den som behövde veta förstod mycket väl! Jag förstår att det är detta du firar! :)

Lysande ögonblick! sa...

En stor stor kram. Jag höll många många timmar och det var värt varens liten sekund. :)

Trevlig morgondusch. Hoppas du gillar Jane. hihi.

anne sa...

Och jo, det där schampot; det är det samma som en vild sommar i Visby. 1981 sisådär...

Simon sa...

underbart att höra att det gick bra :)

Pysselfarmor sa...

Men så skönt!! Återgång hyfsad normalitet då...

Jag glömde bort det där med att släppa taget så jag har legat så med tårna hela natten ;-)
har liiiiiiiiiitet ont idag.
dansar bort det i Zumban i morgon kanske.
Kokhet dusch gillar jag - när jag glömt att ändra gradantalet efter mig blir det ett skriiiiiiii av den som inte ser upp eller rättare sagt känner först efter hur hett det är...

Hörni sa...

Åh vad skönt, förstår att du är lättad! Kram

Jess sa...

Vad bra att operationen gick bra!
Det där shampot är som Anne sägenr 80-tal. Det doftar gott i sig själv och av minnen!

WAS sa...

Din gröna munstyckebild är en verklig ljuspunkt - för mitt färglängtande inre! Super.

Gläds med dig över att tumhållandet lyckades. Dags för stretching nu alltså.

Varma (-10 ute) kvällshälsningar!

Bildgatan sa...

Jag kunde inte ens skjutsa sambo till Kalix idag för att hämta den andra bilen eftersom jag hade fullt upp med att hålla både tummar och tår -svårt att köra då. =) Därför får vi göra det imorgon istället.

Vad skönt att det hjälpte.

Din ljuspunkt är coolt läcker.

Jane Hellen var väl det vanligaste märke på både smink, hårfärgning och schampo under 70-talet (tror jag) använde det själv flitigt en gång i tiden. Länge sedan jag köpte det men har för mig att det luktar gott.

Nej nu ska jag fortsätta leka lite med bilder. Godnatt.

Rantamor sa...

Men vilken tur att jag höll mina tummar då så allt gick bra.
Härligt.

Men du kan det vara bra att duscha i grönt vatten ????
Tänk om du är som en ödla när du vaknar imorron...va förvånad din man ska bli vakan med ödlekvinnan...

Petra sa...

Vet du min kära Bloggvän, innan jag kommer in till din sida så känner jag hur mina läppar börjar le. Helt underbar är du!

Jane Halen, vilken nostalgi!
Kramar

cat sa...

Så fantastiskt bra att N klarade sin operation!
Jag gillar ditt leddade duschmunstycke :)

Monica sa...

Ja tummar är suveräna när det gäller, här har dom ju jagat iväg elakingar och läkt ryggar;-);-)
Härligt att det funkade hos dej också, hoppas N vad som än hänt blir hel igen.
Vilken färg i duschen, Jane Hellen, nostalgi och kult;-)

Ellis sa...

Kul att de passar din blogg! :) De kul när det klickar! :)

Vad skönt att de gick bra för N !

B i r g i t t a sa...

Jag är glad för din och din väns skull - en riktig ljuspunkt att läsa också :)