lördag 19 februari 2011

Paus med C-vitaminer

Shannara är tillbaka efter en mycket lång ofrivillig paus. Yiiiipphhhiieeee! Nina har också haft en veckas uppehåll – och jag har precis tryckt på pausknappen för idag. Jag gillar den knappen skarpt!

Paus
Om jag tittar upp ser jag en underbar blå himmel med en sol som ni kan se ljusa delar av till vänster på bilden. Jag njuter av synen inifrån en 22-gradig lägenhet med stängda fönster och dörrar. Japp jag fick ta mig ut på balkongen i några sekunder för att ta fotot och jag tog även en snabb sväng förbi Viggbyholms Stationscafé för att ta en bild till temat C-vitaminer. Fototeman är en utmärkt ursäkt för att köpa hem världens godaste cheesecake;-)

C-vitaminer
Bilden visar en cheesecake med mango och den innehåller massvis med c-vitaminer – mangon (och blåbären) alltså. Jag ville köpa hem tre bitar men ägaren packade ner allt ni ser på bilden. Undrar om hon visste att N kommer förbi senare;-) Med andra ord är det lämpligt att ha pausknappen intryckt även imorgon – en tvådagars fikapaus låter ju helt rätt.

Förresten: om man kastar om bokstäverna i ordet "Paus" så fick jag det till ”Supa”. Hrmmmmmm - supar innehåller väl inga C-vitaminer, tur att vin gör det;-)

PS. 1 000 tack N för att du kom till träffen igår:-) Caja dök också upp men stackarn fick vänta i hallen ett bra tag. Är uppenbarligen en mycket dålig värd… det är kanske därför R stannade hos kompisarna i Vemdalen istället;-) DS

28 kommentarer:

Olga T sa...

Mmmm, det ser gott ut det där! Hade gärna smakat en bit till kaffet nu:)
Himlen är härligt blå både på din bild och utanför mitt fönster. Ändå hpller jag mej inne idag.

Bildgatan sa...

Ska springa över till Shannara och kika. Tänkte inte på det ...

Din cheesecake ser fantastiskt god ut, till och med mina smaklökar börjar dregla efter något riktigt smarrigt.

Blåbär dryper verkligen av c-vitaminer och säkert mangon också även om jag inte vet, men tror.

Så ser det också ut hemma hos mig, med allt väl stängt utåt. Fstidag är det riktigt varmt =). Oj, nu när jag skulle kolla så var det förändringar igen, skulle skriva -16 men får nu ta tillbaka leeendet och skriver -21. Sådant verkar livet vara just nu och inget jag kan åtgärda.

Jag ska starta ett nytt tema, kommer med inlägget senare. Det blir lite eljest och jag hoppas att du hänger på, åtminstone en gång och sedan kör jag ensam om så behövs. =) Det blir ett inlägg på måndagar med en veckas betänketid, därför att ... du får se.

Vet inte om måndagar är bra men fler helgteman klarar jag inte av och sedan har du en vecka på dig att fixa något.

Hoppas att du får njuta av besök och en annars trevlig helg om du ska ta paus. Tänker på dig.

cat sa...

Den där ser mycket smaskig ut och är ju helt klart fullt med c-vitaminer.

Själv åt jag lite morotskaka till fikat och den är ju också rik på c-vitamin :)

Jane sa...

C-vitaminer är verkligen nödvändigt i dessa dagar och dina ser ut att vara extra smaskiga!
Mina bestod av en semla idag - antar att mandelmassan innehåller en mängd nyttigheter ;)

LissenTo sa...

Den kakan ser supergod ut.Lättätna vitaminer!

Åh är R i Vemdalen, där jag var för någon vecka sedan.

Ha det pausskönt, med partygästerna.
Om J kommer, vill jag se bild.

Caja: sa...

Hahhaa roliga du, ja jag fick ju sitta i hallen ett tag men det gjorde ju inget för jag hade ju kaffe och musik med mig ;-) trevlig hall ni har förresten....

Den där c-vitamin kicken såg smaskig ut...den kan du ställa ut i hallen nästa gång du har party ju....ett litet tips bara.. ;-P pausa på du bara så ses vi sen!

Kramelikram/caja

Svorskan sa...

Jag ÄLSKAR cheesecake, men det finns de som inte smakar så mycket. Den du har köpt ser däremot väldigt smakrik ut. Mums!

Petra sa...

Sprit inte innehåller c-vitaminer???? Absolut Citron? Det måste väl vara vitaminer!

Svorskan sa...

Sv: Jag har tid över på jobbet ibland och då hoppar jag gärna in i verkstan. Det är rätt kul om vi har någon ny "på golvet", det är nog inte så vanligt att "kontorsfolket" gör så. En blåsa blir liksom någon att skryta med då, tycker jag. ;)

Monica sa...

Att ha en pausknapp är inte helt fel, ibland behöver man stanna upp och bena ut vad man sysslar med.
Wow vilken smaskig cheesecake en kopp kaffe och en bit av den sedan gick man i spinn:-)

Du får nog länka om hon har öppnat den vanliga vägen men inte länkat om oss;-(
Argos tackar och ser fram emot en karriär som filmis ;-);-)

oumberligating sa...

Härliga och livgivande bilder som vanligt hos dig...verkligen fint!
Så du är lite sugen på att smaka Geoduck.....ingen i hela bloggvärlden verkar vara sugen på att provsmaka mer än jag!
T o m Lilla Frun totalvägrar.....
Den går att grilla så jag får väl ordna ett grillparty och bloggkonvent samtidigt...kanske vill du gå med i "Geoduckens Vänner"! (ler)
Ha en fin kväll!
Kram ifrån Peter!

anne sa...

Hmmm... C-vitaminer i mangp och blåbär. Undrar om det finns C-vitaminer i Marabous Mangochoklad?

Synd att jag inte äter sånt numera... :)

Nina sa...

Sån C-vitaminkick skulle jag oxå kunna tänka mig just nu :-)

Malla sa...

haha, jag diggar Petras kommentar :)

Cheescaken ser ljuvlig ut!

Pysselfarmor sa...

Tack för alla påhälsningarna hos mig...jag blir fortfarande litet "förvirrad" och letar efter motsvarande tema hos dig...tittar in..nähä...går ut....nytt inlägg och kommentar hos dig...tittar in...nähä...men roligt är det att du hälsar på. Får väl bjuda på något gott nästa gång - cheescake?
Kan nog inte hitta en så'n god som du ser ut att ha kommit över. Men jag får väl köpa den i Viggbyholm..är ju i närheten ibland.
Nu ska vi se om jag kommer ihåg vad du kommenterade:
Hunden är yngste sonens som vi nu har haft i 14 dagar och det blir nog en vecka till. Hon tar paus från stökiga barnfamiljen och vilar upp sig hos oss. Nelly är namnet, 4 kg tung - hittehund från Malaga.
Maritima fönstret är ganska finurligt..jag har in gjort något i PS. Fönster med "prydnadsbåt" på insidan...klippor "vatten" speglar sig från omgivningen...jag var "vaken" och såg det. I höstas på Landsort.
Cykelbilden tog jag ganska så tidigt i höstas när jag var på lunchpromenad. Förr eller senare kommer bilder till pass!
Så roligt att Shannara är tillbaka...märkligt att inte fler gör ett inlägg för att pigga upp henne. En så liten gest som betyder mycket.
Apropå kylan - hunden måste ut tidigt på morgonen - 23. Hon var snabb kan jag säga!
Ha det gott!

Het sa...

Men vad har hänt? Det äts ju hela tiden i olika form?

Het sa...

Men vad har hänt? Det äts ju hela tiden i olika form?

Het sa...

Men vad har hänt? Det äts ju hela tiden i olika form?

Het sa...

Men vad har hänt? Det äts ju hela tiden i olika form?

Het sa...

Men vad har hänt? Det äts ju hela tiden i olika form?

Herta sa...

Men vad har hänt.Det äts ju hela tiden i dess olika form?

4U2 sa...

Sådana C vitaminer har jag inget emot!

Per-Anders sa...

Det verkar i alla fall som din blogpaus du berättade om härom veckan är över. Känns bra att du är på bloggbanan igen.

Ellis sa...

Vad härligt me blå himmel men de freeeeezen cold ute. Ja hade föntret öppet i 30 min idag - min miniorkidée dog... Och mina bambuträdsvatten frös till is.... ALDRIG MER ATT JAG ÖPPNAR FÖNSTRET !!!!

Anonym sa...

Vill ha!

Jess sa...

Den ser riktigt smaskig ut!

Lysande ögonblick! sa...

Jag vill också ha c-vitaminer. :-)

visst är det härligt när det är varmt och härligt inne då kylen knastrar ute. Ljuvligt. Känner mig alltid lite yngre och med omhuldad då. Och ibland är den känslan nödvändig. :-)

en stor söndagskram till dig kära du!

Hörni sa...

Åh vad gott det ser ut, och C-vitaminer kan ju aldrig vara fel.:)