fredag 18 februari 2011

Tema Fredag: ”Vatten”

Vatten är ett helt perfekt tema hos Sinneskatten idag. Klockrent faktiskt: för visst förvandlade Jesus vatten till vin vid en bröllopsceremoni. Som ni förstår fick jag googla ”jesus vin vatten” för att vara säker på att det inte var tvärtom;-) Nu vet jag inte om han gjorde det just på en fredag, men idag passar mig alldeles utmärkt.

"Mosig"
Om ni kommer ihåg det här inlägget så ser jag inget fel alls i att bli lite ”mosig” på naturlig väg ikväll. Å vet ni vad: ni får gärna hänga på. Dessutom har jag två specialinbjudna gäster ikväll: N, som faktiskt vet hur det går till. För exakt två veckor sedan träffades vi ”i rymden”. N tog en whiskey, jag smuttade på ett glas vin. Han var 10 minuter sen, men klockan 22:10 var han ”på plats” – via mejl. Idag bjuder jag även in R som just nu befinner sig i Vemdalen. Han dricker bara öl (och det gör han säkert ikväll), men det går lika bra det. Jo förresten, ni som känner N är också välkomna! Om ni har några balla discolåter – endast instrumentala tack - så ta med dom. Vi ses klockan 22:00 plus/minus en kvart;-)

Maken får även ikväll ha sista ordet (han tar chansen när han får den;-) ):

- Why don’t you invite Jesus too, he’s a great guy to have at a party.

Fler vattniga bidrag hittar ni här.

25 kommentarer:

Petra sa...

Din man verkar ha en underbar humor.

sinneskatten sa...

Jag skålar med ett glas vitt som finns här bredvid mig. Och naturligtvis finns det vatten bland druvorna.

4U2 sa...

Tyvärr kan kag inte dricka ngt starkare än ett gott starkt kaffe pga mina värdelösa piller ... men kaffe är OK och jag har blivit lovad glass till det :)

Jane sa...

ha ha, jag la precis in en bild på ett glas vin - SKÅL :))
Himla tur att vatten kan bli till denna ädla dryck ... undrar bara hur han bar sig åt, den där Jesus ... Joe Labero fanns väl inte på den tiden det begav sig.
Ha en mysig fredagskväll!

Caja: sa...

Blir ju alldeles blyg när du strör dina fina kommentarer.....din vattentolkning gillade jag med...kram/caja

Olga T sa...

Gillar fotot! Och innehållet!
Det där hade jag behövt en del av ikväll. Går och lägger mej istället. God natt!

Caja: sa...

Nu är jag här...är jag för tidig...jag väntar i hallen dååå...eehh..jag har med mig lite discomusik, det var det du vill ha va...http://www.youtube.com/watch?v=USGf9rYqm6w

SoF sa...

För ovanlighetens skull så dricker jag ett (läs två) glas vin i kväll. Jeeesus va gott! :)

Dricker man så sällan som jag, så blir det nästan religiöst gott. ;)

Önskar dig en riktigt fin, glad och skön helg!

4U2 sa...

sv: tack tips och kramar är det bästa jag vet!

Caja: sa...

Det är tradigt (skånska)att stå här i hallen så länge...får man komma in och slå sig ner vid köksbordet...jag har kaffe i min kopp...

Bildgatan sa...

Efter något glas rött så är jag nu ganska trött och skulle istället behöva säga godnatt. Jag vet, tråkig en fredagskväll och har inte ens jobbat tungt.

Kan i alla fall skåla (i rött) och hoppas på en piggare kväll och vännerna på partyt. =)

Jag säger detsamma som maken -Why? Hade varit intressant att lära känna honom närmare.

Hörni sa...

Mmmm vad det ser gott ut. Mudotterns läkare heter Jesus, kanske ska säga åt henne att ta med ett par dunkar vatten till honom.
Jag har druckit öl ikväll, men vin går lika bra det. Det mesta som flyter går ner. :)

Caja: sa...

Börjar undra om vi har olika koncept på våra cyberpartyn...men här kommer ett till bidrag...ett nyare sådant..
http://www.youtube.com/watch?v=xGZJkkFoH68

Caja: sa...

Känner mig ganska ensam..ho ho..inte ens värdparet är här...jag drar mig tillbaka...lyssnandes på denna gamla discolåt....http://www.youtube.com/watch?v=DBYjZTdrJlA

natti, natti....kram/caja

Caja: sa...

Hahahaha här sitter jag och försöker hålla koll HÄR inne..och så är du hos mig och skriver...ja men vi är väl lite tystare då...vi får nog ha en röjarskiva sen någon fredag...eller hur???

kramelikram säger hon som trodde hon var bortglömd ;-)

Caja: sa...

Om jag är sur för att du snodde ideén...näpp, inte en chans!!! Vinkar glatt till alla som är med och *kramar om* N.....vi ses väl en annan fredag va??? N, du är varmt välkommen in till mig med...jag har en massa gosiga låtar upplagda denna fredagen. Välj och vraka bara.

pöss Å kram/caja

Pysselfarmor sa...

Jag halkar väl in litet sent...verkar som partyt är över!! ..men jag har dansat Zumba i en timme ikväll och det blir man litet dåsig av .....och en wisky på det så hänger ögonen i knävecken ...och en tur runt i cyberrymden tar sin tid så jag kom ju litet sent..ja ja - går bra ändå med en skål!

Ellis sa...

Haha jag föredrar nog vatten framför vin! :D skön maken din är.

Monica sa...

Fullt ös medvetslös tur man halkar in dagen efter;-)
Smart tolkning av temat ännu ett av dina geniala drag.

Dödar en s-drake om året pga dom håriga;-)

Maria Berg sa...

Oj, oj det var ett stort glas - det tar jag gärna huset vin i!
Jah Hollis is kommer ju väl till pass här!
Skål - MB

Olga T sa...

SV: Fanns inget vin i huset:(
Har haft för mycket omkring mej på både på jobb och hemma och när ledigheten nu står för dörren så kom verkligheten ikapp mej....Nu har jag en vecka att återhämta mej på. Kram!

Svorskan sa...

Jag drack vatten i går, alltså riktigt vatten. Men jag kanske skall köra din variant istället. :D

Rantamor sa...

Missade hela din fest igår, satt här i min ensamhet och sippade lite rött och trodde jag var just ensam...och så har du bjudit till fest och jag visste ingenting....får helt enkelt skylla mig själv, äter gott dricker rött till, bloggar och somnar....säkert är att jag snarkade också!!!!!
Ja jesus kunde göra vin av vatten...men vaddå d kan Rantafar med och många flaskor bliiir d.
Och jesus kunde inte alls gå på vattnet...han visste ju bara var stenarna fanns...gäller att reka lite innan...

Ha en finurlig konstig lördag...

Jah Hollis sa...

Hade han gjort vin till vatten hade det nog inte blivit lika omtalat. :-)
Hoppas ni hade en trevlig kväll.

Jess sa...

Hahaha, makens kommentar är ju klockren!
Hoppas ni hade det trevligt!