tisdag 22 februari 2011

Tisdagstema: “Önskan” – PowerLED

Idag undrar jag om inte Tisdagstemat är ”lite” synkad med Konst eller Konstigt bloggen. Jag har nämligen en megastor önskan. Samtidigt vet jag av erfarenhet att ”kryptiska” inlägg inte funkar för er bloggkompisar så ni kan ju bara hoppa över texten och ”beundra” mitt PowerLED-smycke istället som jag har gjort alldeles själv. Det trodde ni inte va;-)

En liten tjänst
Då jag gör mitt bästa för att få de flesta av er att le (nästan) varje dag så tycker jag att ni kan göra mig en liten (gen-)tjänst:
Ni som jobbar imorgon får gärna lägga in några extra fikapauser under dagen för att hålla era tummar – gärna mellan klockan 07:45 och 09:45.
Ni som är pensionärer och löser korsord, broderar, lagar mat, fikar eller promenerar: ja ni får göra samma sak men för er gäller 00:00 till 23:59;-)

Stort tack på förhand!!!

P
Power . Power . Power (= styrka, kraft)

O
Olives . One and only . Open-hearted

W
Wednesday . Welfare . Well . Watch . Warm

E
Energy . Enthusiasm . Enjoyment

R
Rare . Rest . Right

L
Light . Laugh . Life . Like

E
Easy . Emotion . Empathy . Electronics

D
Dear . Decent . Devotion . Dream

Fler bilder till temat “Önskan” hittar ni här.

30 kommentarer:

Jess sa...

Gillar ditt smycke!! Det är ju bara så fint! Visste faktiskt att du var konstnärlig redan!

Vad händer i morgon? Ska försöka hålla tummarna så mycket jag kan! Lycka till!

Rantamor sa...

2407 ???? Men konstiga människa vad menar du, hur ska jag nu kunna sova inatt, kommer att ligga å fundera på ett nummer, å tänk om Rantafar vaknar å frågar var jag ligger å funderar på.....jo svarar jag...ett nummer,
hur ska detta sluta?????

Pysselfarmor sa...

YES! Preciiiiiiis det var väl det jag visste = alltså smycket!! Fastän tavlor!!

Begriper inget av resten i meddelandet ;-)

Varken vad du signalerar eller vad du ska göra - men det bekymrar mig inte utan jag håller tårna hela dagen - duger det? Ja jag får väl kramp men det kan jag ta...måste själv ha fingrar/tummar lediga för mötet i ett projekt...

Jane sa...

Urläckert smycke, Beate! Girlpower i dubbel bemärkelse blir det alltså i morr´n - ha smycket på dig så håller jag tummarna så mycket jag kan (annars är du med i tanken)!
Lycka till!

Ps, tack för fina kommentarer - blir ännu mer inspirerad, mer på "G" ;)

Anneli - A'la Foto sa...

Härlig önskan! :O))

Ha en skön kväll!

Bildgatan sa...

Spännande smycke - är det i morgon det ska lysa?

Jag ska självklart både hålla både tummar och hår, men vilka tider gäller för mig?

Det känns faktiskt som att den ska kunna ge Power.

Var in och läste om Powerled eftersom jag inte riktigt vet vad det egentligen är, läser att det lyser bättre vid kyla. Hur går det ihop med dig?

Nu har jag fått tillbaka min behörighet, det känns skönt så nu kan jag köra vidare.

Ha en trevlig kväll.

SoF sa...

Va bra! Jag hade ändå inget viktigt för mig imorgon.
Så nu vet du att TUMMAR HÅLLS!!!

Tack för bilduppskattning! :)

Lyckospark.
(inför morgondagen)

Malla sa...

Jag håller tummarna, behver dom inte på jobbet, jag skriver inte med tummarna på tangentbordet hur som helst.
Ditt halsband ser ut som ett rymdskepp.Rymdskepp är fina.

Simon sa...

Väldigt fint smycke!
Jag ska hålla tummarna :)

Japp precis hon var från åkersberga,..har sett henne.. faktiskt :) en av hennes döttrar gick på min skola..

Olga T sa...

Que?
Men jag ska visst hålla tummarna, men då måste du ju berätta sedan varför jag gjorde det. Blir ju lite rädd att det är Candid camera typ....;)

Anneli - A'la Foto sa...

Jag läste just din kommentar i min blogg om katter och gröna ögon! Den rasen jag har; Helig birma, har alltid blå ögon. Gröna ögon är väl ändå ganska ovanligt! Det vanligaste skulle jag tro är gula ögon.

tack för kommentaren!

Jane sa...

Jag kommer inte att släppa tummarna och med gemensam tankekraft kan man göra mycket!
Kram!!

Susanne sa...

Jag ska hålla mina tummar så hårt, så hårt.
En smyckesälskare som jag säger bara - LOVE IT!!!!!
Sv: tack för din kommentar, siffrorna var förstås för Sverige.

Pialotta sa...

Absolut ingen aning om vad ska hända dig i morgon.. men så klart jag håller tummarna för dig vad det nu är:)
Lovar dig inte att komma förbi på fikapauser, för då är jag inte hemma. Urläckert smycke:) Ha de så gott:)

LissenTo sa...

Tummar och tår hålls för det du ska göra Beate. Oändlig kommer min spänning att vara till s du berättar.
Lilla hemlighetsmakare :-)

Good Luck

Caja: sa...

Jag lovar och svär att mina tummar OCH tår håller jag för dig hela dygnet!!

Kram/caja

Unknown sa...

Sällar mig till skaran som håller tummarna på utsatt tid...

Monica sa...

Här hålls tummar o tassar, garderar oss med hela dagen;-)

Bildgatan sa...

Sv. Bildalbumet är bilder du redan sett lade bara in några av de jag haft på bloggen och det är mer upplägget och domänen som är ny. Något omgjort men för övrigt inget nytt under den ännu, lär dröja.

Shannara sa...

Jag har konstaterat att det blir en aningens svårare att duscha då man håller tummen. Dessutom är det svårare att skriva på datorn utan tummarna. För att inte tala om hur svårt det var att få på trosorna efter duschen (som jag har stora problem med även då tummarna används)...

Men när bästa bruden ber mej hålla tummarna så följer jag den uppmaningen slaviskt naturligtvis. ;)

Smycket är kanon... Me like!

4U2 sa...

Hann precis,hålla tummarna ... inte för att jag tillhör jobbargruppen, men jag skall iväg nu ...
Ha en fin dag!

cat sa...

Vilket tufft smycke :) Lovar att hålla tummarna, fast samtidigt kommer jag att undra vad du behöver så mycket tur för????

oumberligating sa...

Wow...vilket smycke! Du är duktig du! Fast jag bloggar bara med kloka och duktiga bloggare! Don efter person! (ler)
Glad att du ser det roliga i mina inägg, gjorde ett ljust om min Farsa och min Döda Bror...det finns viss humor i det med....jag ler lite medans jag skriver det i allafall...kanske jag inte får ut det i texten riktigt, men det finns där i bakgrunden!

Nu har jag hållit både tummar och tår den tid du angav....hoppas det hjälpte...min Vikingakraft brukar smitta av sig på min omgivning!
ha det bara Bäst!
Kram ifrån oumberlige Peter!
PS: Nu väntar jag nyfiket på svar!

Monica sa...

Ett rätt av två, Argos och Signe.

Petra sa...

Älskar ditt smycke. Vad duktig du är.
Kram

Rantamor sa...

Men nu har jag hållit tummarna i 24 timmar snart...dom börjar domna bort...när får jag släppa mig.....nä jag menar släppa dom???

Va snäll du är som skrev så fint på min blogg.
Gulle dig.
Men du tog väl en award med dig när du gick...för den är du helt klart värd!!!
Bästa BP....

Svorskan sa...

Underbart smycke. Annorlunda och jättefint.

anne sa...

Nu var du så kryptisk att jag glömde vad det var jag skulle fråga dig...

Det var något om tidningsmakeri...

Men smycket var snyggt!

Lysande ögonblick! sa...

Jag håller håller håller håller.

Ellis sa...

Hålla tummarna för vadå? :D