torsdag 24 februari 2011

Torsdagens ”Att...”

Att gå till bussen i 20-gradig kyla är människoplågeri.
... köra en språngmarsch nerför den branta, isiga trappan vid Mörby Centrum kan rekommenderas. Man halkar vid sista trappsteget och fångas upp av en bred rygg med snygg ”front”.
... vänta på 73:ans buss i 20 minuter i samma kyla som ovan gör att hjärnan får bestående köldskador.
... smörja in händerna på morgonen är en utmärkt idé.
... använda en av dessa för att öppna en entrédörr modell större gör dock att tassen sitter fastklistrad på handtaget – sådant händer vid 20 minusgrader.
... få ett jobb av chefen som man aldrig har gjort förut stärker självförtroendet.
... uppdraget innebär extrem noggrannhet och koncentration av ovan nämnd hjärna är inte så bra – inte ens min (ö-)kända snabbhet kom till undsättning här.
... få ett så kallat rutinjobb under eftermiddagen är helt perfekt. Under montering av 305 av 427 sidor på rekordsnabba fyra timmar kunde tankarna flyga iväg där dom behövs mest just nu. Tack Håkan!
... samma kollega sedan proklamerar att han ska köpa en semla som energikick tyckte jag var en bra idé.
... han kom tillbaka med en till sig själv och berättar att han nu kommer att klara sig en stund var tryggt att veta.
... kollegan sedan visar upp semlajäveln och vill att jag håller med om att den är ganska fin, tycker jag är okänsligt. Tur att jag inte gillar semlor;-)

Bilden jag lägger upp är ingen semla som ni ser utan en Florentiner, en av mina absoluta favoritbakverk. Köpte den ikväll bara för att…

PS. Och om ni undrar hur det går för N så kan jag meddela att hans fru sms:ade idag: ”N mår bra och ser oförskämd pigg ut.” Underbart!!! Ni får gärna då och då - när ni känner för det - fortsätta med er träning av tummar och tår. Ni kan börja med övningen nu så att R och jag kanske får besöka vår vän imorgon. DS

17 kommentarer:

Petra sa...

En riktig bländat, du är verkligen värd denna goda bakelse. Ser sådär härligt knäckig ut som jag gillar.
Kram

LissenTo sa...

Vad härligt att det gått bra för vännen. Förstår att det varit jobbigt att vänta på besked.

Ja nog blir man less på kylan, då är man värd en bakelse VARJE dag :-)

Marita sa...

Den där gobiten är hur smarrig som helst. Har du ännu testat Näsbydals stenugnbageri? Du är välkommen upp till Ensta i helgen?

Bildgatan sa...

Som du vet så förstår jag det människoplågeriet, har nu levt med det under en lång tid. Tur i oturen så behöver inte jag vara ute, om jag inte vill.

Som vanligt en dag med en hel del konstigheter, i alla fall som du skriver blir det intressant.

Vad kul och jag hoppas verkligen att ni får besöka er vän i morgon.

Jag blev så glad när jag såg slutet av väderprognosen. Söndag -5, bästa att plocka fram bikinin och sololjan. =)

Jag fortsätter med träningen av tummar och tår, imorgon städning och då får jag träna hela handen, lovar att trycka extra med tummarna på skurborsten.

Hoppas att kvällen fortsätter i bra tecken.

Ps. Jag såg "ditt" duschmunstycke på TV ikväll och alla i programmet var så imponerade, "Halv åtta hos mig"

SoF sa...

Herregud -20 det är ju bara FÖR kallt!!
Men nu kommer våren...ja ja lite överdrivet kanske, men i alla fall att det kommer att dra sig uppåt 0:an (här hos oss) inom en snar framtid.

Glad fredag!

Jane sa...

Låter som en bra torsdag ... till skillnad mot måndagen, trots att du blev utan energikick på jobbet. Fast adrenalinkicken du ev. fick kanske uppvägde det hela när kollegan inte bjöd på ngt? :))
Själv var jag på konferens, inbjuden av Skolverket, jajamän! Vi ska ju få nya läroplaner till hösten och jag är s.k. implementeringspilot på min skola. Visst låter det tjusigt ... nu får alla ställa sig i givakt när jag kommer på morgonen, bara så de vet!!!
Skönt att vännen piggnar på sig - fortsätter med tummar och tår och positiva vibbar ;)

Caja: sa...

ATT den såg god ut....OM den gjorde...japp!

Ang bloggträff, har faktiskt ingen aning om det har varit någon i Höör innan, jag är ju ganska ny i denna världen...trevligt ska det bli i alla fall och jag hoppas att det kommer många deltagare från lite överallt i vårt långa land...

kram Beate/caja

Susanne sa...

Hahahaha, sitter med ett stort leende på läpparna när jag läser ditt inlägg. Jag vill oxå ramla in i en bred rygg med snygg front ;)
Sv: Förluster är aldrig kul, men kan glädje mig med att AJK:arna förlorade oxå.

Monica sa...

Ingenting funkar i kylan, att gå ut genom dörren är som att kasta sej i en vak. Inte för att jag gjort något så jävla dumt, men jag kan tänka mej vilken chock det är för kroppen.
Fult att visa en sådan läckerhet på morgonen, blir ju fel på blodsockret resten av dagen;-)
Klart tummar och tassar hålls.

Svorskan sa...

Fy! Vad äckligt Florentinen ser ut i närbild, däremot vet jag att jag inte hade haft någon emot att äta den. :D
Sv: Läckert med svart bord, men jag tror jag satsar på vitt efterhand. Men först har vardagsrummet prioritet, där har jag inte ens gardiner eller gardinkappor eller hissgardin än. Jag vet inte riktigt hur det skall bli. Vill ha in en golvhylla som jag har beställt och lite annat, så att saker faller på plats. Men kul är det.

Anonym sa...

Allt med nötter är schmaskens.

cat sa...

Hoppas att ni kommer iväg till N i morgon.
Fy fanken för att behöva vänta på bussen i sådan kyla!!!

Simon sa...

Jaa jag har faktiskt missat att det är skid vm :)…ska försöka titta i helgen.
Jag fick internet tid, i julklapp :) och nu har den tagit slut :(
Bakelsen ser väldigt god ut :)
Ska fortsätta att hålla tummarna.

cat sa...

Biljetten som finns i min rubrik hade jag med i en fototriss för ett tag sedan :)

Bildgatan sa...

Det blir inga motsatsord på måndagar. Tror inte att någon annan är intressserad än du, som gör det för min skull, sorry eller en stor suck av lättnad. =)

Jess sa...

Hoppas du njöt ordentligt av bakverket!
Skönt att höra att n mår bättre!

Ellis sa...

Den såg sjukt... nasty ut!! :D

Vad roligt att de gått så bra för N!!