torsdag 7 april 2011

I brist på annat


Idag kan jag bara berätta att lönesamtalet gick alldeles utmärkt (tror jag). Kul att få bekräftad vad jag redan visste: ”Oerhört snabb och konstnärligt lagt”. Japp, that’s me;-) Tack för alla era gulliga pep-kommentarer förresten:-)

Rolig lista
Den här lilla listan har jag knyckt från Petra. Tycker den är riktigt kul… om man svarar ärligt alltså;-)

♥ Vaxat benen. Nope.

♥ Helrakat kissen… Aldrig i livet.

♥ Tagit en sömntablett… Japp.

♥ Varit otrevlig mot en kollega… Ja och h*n förtjänade det. H*n kan vara glad att h*n lever;-)

♥ Brutit något ben… Foten, två finger på vänster hand och tummen på höger.

♥ Haft gruppsex… No comment.

♥ Flirtat med en upptagen man… Japp, när jag var (mycket) yngre.

♥ Flirtat med en kvinna… Nope.

♥ Stoppat fingrarna i halsen för att kräkas… Senast i tisdags då jag åt fetdrypande raggmunk med lika äckligt stekt fläsk. Yuck!

♥ Kallat någon för Gubbjävel i vuxen ålder… Nope.

♥ Snattat något… En knapp (!) när jag var barn.

♥ Prövat narkotika… Japp. Vill ju alltid testa saker innan jag förkastar dom. Var sjuk i två dagar efteråt. Engångsföreteelse vid 28-års ålder.

♥ Varit avundsjuk på någon du tycker om… Faktiskt inte. Är faktiskt glad åt andras framgångar.

♥ Hittat en plånbok med pengar och lämnat in den med innehållet i… Jo faktiskt. En plånbok med 10 kronor som tillhörde ett barn. Några veckor senare fick jag ett kuvert med posten. Det innehöll ett tackbrev och 100 kronor av barnets mamma. Skickade tillbaks pengarna.

♥ Blivit oskyldigt beskylld för ett brott… Nej.

♥ Slagit någon annan människa… Nej, men kastat en sten i huvudet på en plågoande när jag var sex år.

♥ Haft ångest för att du shoppat för mycket…Nej är ingen stor shoppare.

♥ Målat naglarna blå… Aldrig, inte rött, brunt eller i någon annan färg heller.

♥ Hållit med Jimmie Åkesson i smyg… Knappast, men det är säkert många som gör.

♥ Skämts för din man… Aldrig.

♥ Skämts för dej själv… Nja, men maken har nog skämts för mig en gång - med helrätt.

♥ Tänkt ”fan vad snygg jag är idag”… Inte nu längre. En beundrans klapp på axeln får duga;-)

♥ Kissat i havet… Ja. Dessvärre även i bassäng.

♥ Fisit å skyllt på någon annan… No comment.

Bilderna jag lägger upp är en ”stolpe” med växtvärk. Hittad av kollegan Anders idag. Å stolpen var inte ensam heller.
Tycker personen som la ut den brödskivan verkligen bryr sig om fåglarna. Lätt rostat bröd – lyx;-)

18 kommentarer:

Pumita sa...

"Blivit oskyldigt beskylld för ett brott… Nej."

"Guilty as sin" med andra ord... ;D

Petra sa...

Grattis till att det gick bra på lönesamtaley. Underbar läsning gav du på listan. Roligt att du tog det.
Kramen

Bildgatan sa...

Låter som en lovande löneutveckling i år.

Intressant att läsa din lista trots att mycket av det hade jag kanske svarat rätt genom att gissa.

Gillar bild nummer två, ettan ser jag alldeles för ofta längs våra vägar att jag bara bli arg ... på vägverket, inte på dig.

Susanne sa...

Det mest braiga med dessa listor är att man lär känna varandra ännu bättre, gillade ditt svar på ifall du varit otrevlig mot en kollega ;)

Jane sa...

Skönt att lönesamtalet gick bra - hoppas du inte behöver vänta lika länge som jag på höjningen :)
Är du säker på att det är en stolpe och inget annat som är på väg upp ur asfalten? Det kanske är något annat gigantiskt - Jack´s bönstjälk t.ex.
Visste du att strutsar kan svälja hela brödskivor? Jag har en diabild från en djurpark där en struts sväljer en sådan där brödskiva och alla fyra hörnen syns under tiden den åker ner :))

Jane sa...

Tack vad snällt att du tänkte på mig med lunch ... men jag jobbar till 13.00, åker därefter direkt ner till storsta´n. Kommer väl ner strax före 15 (räknar med kö vid Haga Norra som vanligt). Tänkte hämta tavlorna och sedan blir jag bjuden på middag av svärmor ... men du kan få bjuda på en kopp kaffe ;)

Rantamor sa...

Sv: fru koltrast är inte riktigt svart och har ingen sån färg på näbben som herrtrast som är svart och har orange näbb. =D

Häftigt att mata fåglar med rostat bröd...sånt gör dom inte här uppe i Norrland...
Vi äter rostat bröd ibland till frukost...

Vilka sanningar du kommer med.
Kul att läsa...
Du hade svar på nästan allt !!!

Men f.n kan inte Skelleftå peta in puckuslingen...

Ha en bra fredag...och fira lönepåöket ordentligt med långe mannen...

4U2 sa...

Vad vad det jag sa? ;) ;)
Skrattat gott åt din lista, känt igen vissa delar men det där om stenen ... så gjorde jag "slut" med min pojkvän ... när jag var cirka 4 år!
Sov gott!

Beppan sa...

Oj - den där "stolpen" går inte av för hackor... Men det gör nog bilarna om inte förarna ser upp....

Häftig lista.... :-)

4U2 sa...

sv: sol + lampa + gammalmobil + liten kyrka. Voilá!

Hörni sa...

Det blir rekordhöjning av lönen nu då, vad bra.
Kul lista det där. Vet inte om jag skulle våga svara på de där frågorna, men det var intressant att få veta mer om dig i alla fall.

Sv: Hahaha, det hoppas jag också. OM jag nu hittar så kommer jag vid tre. Mina föräldrar envisas med att bjuda ut mig på lunch först och så måste vi tydligen hinna fika också.:D

Monica sa...

Klart det gick bra lönesamtalet, hoppas det blir svårt att stänga plånboken nu.
Den där listan hoppar jag nog över, man kan rodna för mindre och en del saker man hittat på mår bäst inbakade lång bak i
hjärnan;-)

cat sa...

Vad kul att din chef uppskattar dig :)
Intressant att läsa din lista.

Som bilförare får jag svåra rysningar av översta bilden. Ser framför mig hur man kommer glatt tuffandes och så pang och brak så kör man in i det där.

Lysande ögonblick! sa...

Vilken roligt lista.

Och kul att lönesamtalet gick bra. Visste väl det. :)

Idag är det fredag och vårväder. Väldigt lyckligt!

Jess sa...

Bra att samtalet gick bra!
Tack för underhållande info! :D

cat sa...

Hej igen.
Tyvärr vet jag inte vem konstnären är. De hänger för stunden på Göteborgs konstmuseum.

Jah Hollis sa...

Jag har faktiskt blivit oskyldigt beskylld för brott en gång. Och senast i går använde jag uttrycket "gubbjävel" åt en medtrafikant som mycket väl kan ha varit yngre än jag.

Ellis sa...

Oj vad oskyldig jag skulle vara om jag svarade på dne där listan - fats rakad kisse har jag hahaha