söndag 22 maj 2011

Fototriss: ”Platta. Något platt alltså. Eller kanske en platta.”

När jag såg Fototriss temat ”Platta. Något platt alltså. Eller kanske en platta.” så tänkta jag helt osökt så klart på alla trottoarplattor som jag har fotat det senaste åren – alltid med nå’t konstigt motiv på – typ vatten eller kaffe eller is...
Med andra ord så fordrades här ett nytänk till temat. Så varsågoda!!!
Alla bilder är tagna igår vid Täby Centrums parkeringsplats. Platta är dom – allihopa, ingen tvekan där inte. Utmärkta motiv till temat såklart. Men jag förstår ändå inte varför folk inte kan använda de många papperskorgar som står tätt uppställda runt parkeringen.

Nej jag ska nog inte gnälla – om man hade slängt ”mina” objekt” så hade jag ju inte fått ihop det till en platt Triss;-)


Kolla fler platta bidrag här.

http://fototriss.blogspot.com/

39 kommentarer:

LEna Norgren sa...

Helt klart platta bilder!!!!Tur att det blir böter på att skräpa ner!!!!!
Jag säjer bara det : H Å L L S V E R I G E R E N T

Marie-Louise sa...

Ja det finns alltför mycket "platta" saker ute i "naturen". Men en bra tolkning.

Janne sa...

Fyndigt och snyggt.

4U2 sa...

Skulle gärna lära mig platta fp på det sättet, så mkt plats man skulle spara när man slänger sopor!:)

Per-Anders sa...

Intressant nytänk där. Riktigt tillplattat blev det.

Rantamor sa...

Ja du många platta blev det....hos dig.
Sitter här i bobilen och funderar på platta medans Rantafar snarkar ljudligt och hemvant uppe i sin säng...
Klart är att du hade kanonbilder till temat...
Vad har jag ???
Skulle fotat tuttbusseplattandetav tissarna...
Men det har jag ju inte !!!!


Tjingeling och ha en bra kväll...ja natt dådå....

thejeanettishway sa...

jag tänkte direkt på en LP-platta!
kram från kärringa i dalsland//

Pumita sa...

Så kreativt av dig, BP! Två flugor på smällen... eller tre till och med: både en platt Fotoriss (du sa det själv!), välbehövliga pekpinnar till slöa medborgare och sist men inte minst en Fototriss-idé till en mindre kreativ Pumita. :)

SoF sa...

Det här temat fixade du ju bra. :)

Jag tycker det var ett svårt tema så jag lär få tänka hela söndagen också för att lyckas få till en triss...

Om jag hinner, för jag/vi ska iväg på bilutställning (IGEN;) i slottsmiljö utåt västkusten idag. Vad gör man inte för att få chans att fotografera bilar och människor.
Lite skadad är man helt klart. :)

Önskar dig en toppendag Beate!

Karoleen sa...

Att det ska vara så svårt att plocka upp efter sig? Konstigt egentligen. Men du har ju fått något att tolka temat med och det har ju något gott i sig...

cat sa...

Som vanligt en härligt unik tolkning hos dig :)
Synd bara att folk skräpar ner så.

Svorskan sa...

Hahaha! Riktigt platt. Jag har typ 20-40 bilder på cigarettpaket och tomma läsk- och ölburkar som folk har slängt ifrån sig.
Sv: Vaddå låg IQ? Har du mätt den? Eller är det bara som du känner dig dum? Helt i onödan i så fall. Och en annan sak - IQ mäter inte hur smart man är i verkliga livet. Street-smart är bättre än IQ! :D

God morgon!

LissenTo sa...

Tillplattat skräp, som vi får hoppas hamnar där det bör vara!

Belysande bilder till temat.

Såg idrottsgäng som var ute och samlade skräp här i stan i veckan.

Kom iväg i går :-)..... utan barn....

Ha en skön söndag. // Lissen

Monica o Jacob sa...

Ja nog finns det mycket smått och gått på parkeringen vid centrum, det märktes när Agge och jag väntade på husse sist;-))))
Du hade en heldag förstår jag med att trampa till dom till rätt platthet;-)))))))))
Bra triss;-)

Jah Hollis sa...

Jag var lite inne på samma spår där. Men jag hittade bara en tillplattad ölburk på cykelbanan, så det fick vara. Ja, man undrar i vad det svåra med att använda en papperskorg består. Ett stort hål att stoppa saker i. "Nej, det vågar jag mig inte på. Det blir bara fel. Jag slänger det på marken i stället."

Axart sa...

Absolut en platt triss:), ja tänk att även skräp gör sig bra på bild.

AX

Cecilia Artista sa...

Fyndig triss!
Synd bara att det är så många som missar papperskorgarna.

anne sa...

Tala om platt!!!! Det var bra illustrerat! :)

Sv. Visst var färgerna härliga!?! Det var just de som fick maken att tveksamt dra ena mungipan mot örat... ;)

Pysselfarmor sa...

Du har så roliga idéer för olika teman....jag skulle aldrig ha tänkt på att klicka-fast-detta!
Vet inte om det passar sig att säga snyggt - om kastade sopor ;-)

ha fortsatt skön söndag

Jess sa...

Onekligen platta!
Tycker som du att det är väldigt konstigt att folk inte kan plocka upp sitt skräp efter sig.

Monica sa...

Tyvärr har jag ingen aning om vad dom heter;-( men jag ska samla på mej lite och gå till anfall;-))))
Första gången du har fel tror jag, det är Kajsa den grå gamla
damen;-)

4U2 sa...

sv: det går inte att få in foten överhuvudtaget i de där ... inte ens om jag köper flera storlek större. Inte för inte kallas jag för ankfotad!!!

Barnens Hjältar sa...

Haha, lika fyndig som alltid :P
Bra trissat!

Olga T sa...

Ha,ha! Ja det där var platta förpackningar. Gillar din tolkning och kreativitet men gillar inte att man ser den sortens förpackningar allt för ofta på marken.

Petra sa...

Väldigt platta bilder.

Freja sa...

Hahaha, tänk att skräp kan vara konst!

Rajson sa...

Visst plockade du upp skräpet efter du fotade det!?
Kreativt värre!

Jane sa...

Tänk om alla var tvungna att plocka upp tre "skräp" om da´n, då skulle de nog sluta slänga! Ser jag ngn slänga ex. glasspapper på gatan brukar jag säga - Ooops, du tappade visst något. Ja, jag är en medelålders kärring, men det bjuder jag på ;)

Susanne sa...

Som vanligt en bra tolkning =)
Trist att det skräpas ner så förbenat =(

Viktkamp sa...

Fin fototriss =) Som vanligt! Kram

Barnens Hjältar sa...

Åh tack!! Vad gulligt sagt av dig! Jag älskar att plåta människor. Skulle gärna jobba som fotograf men inser att konkurrensen är för stor så jag får hanka mig fram med det jobb jag har :P

Monica sa...

Haha ja nu har du lärt dej att fästingar inte smakar gott;-)
Ha en bra dag;-)))))

4U2 sa...

God början på ny vecka! :)
Tack för dina fina ord och hoppas din vän mår så bra det går!

oumberligating sa...

Hej BP! Vill börja med att tacka för alla underbara kommentarer jag får ifrån dig, de är alltid lika uppskattade ska du veta och du är ju alltid uppriktig vad du tycker..det gillar jag..hm....för det mesta (ler)!
Det här med fototriss är kul, fast det var nog tur att jag inte var med den här gången för utanför mig så ligger det en platt igelkott, en platt skata och en platt mus eventuellt råtta, såpass utplattad att artbestämning nästan är omöjlig!
Ha en fin vecka!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

Unknown sa...

Till och med tillplattat skräp kommer till använding när det vill sig...
Ha en toppenvecka! /SA

4U2 sa...

Nu när jag äter så konstig mat blir det även konstiga mattider :) Om jag är själv ....

Bildgatan sa...

Platt fall skulle man också kunna skriva - inte dina inlägg utan motiven på ditt bidrag.

Tråkigt att folk inte tänker och läser att det ska bli böter, visste jag inte men applåderar.

Jag hade en del platta grejer som motiv igår, synd att jag inte kollade på temat och tog mig tid för något.

Anonym sa...

Det var en bra triss!
Tror folk är för lata för att gå en extra meter och slänga sitt skräp. Men du fick ju ihop din triss i alla fall!

Gun sa...

Riktigt tillplattade saker folk kastar ute hur som helst. Tur för dig! :)