fredag 13 maj 2011

Fredagstema: ”Mjuk”

Välkommen tillbaka
Efter en dags bloggabstinens och extrem stelhet tack vare avsaknad av "blogg-powerwalks" är jag tacksam att blogger/blogspot verkar vara på banan igen. Det är faktiskt första gången sedan jag började blogga i januari 2008 att de haft ett sådant långt avbrott på grund av en kraschad server. Tjänsten är ju gratis och man får vad man betalar för, så jag är inte ens sur att de ”stal” mitt ”gårdagens”, då det var upplagt efter klockan 19:00. Välkommen tillbaka blogger!!!

Mjuk
Fredagstemat är ”mjuk” och jag lägger upp … ja det ser ni ju själva. Tycker bilden passar perfekt till skylten. Dock är det inte jag som har tagit fotot (på skylten alltså) utan det fick jag av kollega X. Skylten har nämligen cirkulerat på FB och i pressen. Envisa rykten säger att den stod utanför ICA i Järvsö, men tillbakavisas av butikschefen.
Mina mjuka tomater hittade jag på ICA i Täby Centrum ikväll. Att just den kvisten fick följa med hem beror på att tomaten till vänster kanske är en av dom som annonseras på skylten – det är ju samma kedja så…
En liten undran bara: finns dom som sommarvarianter också och hur ser dom ut då;-)

Fler mjuka bidrag hittar ni här om hon lägger upp inlägget igen. Det försvann nämligen också i kraschen igår.

18 kommentarer:

tPix sa...

Snygg bild!

Olga T sa...

Aha! Då fick jag reda på det, alltså att bloggen kraschat. Jag som var aktiv på min 365-blogg igår....:(
Men du, tema mjuk gäller det 1:a bilden eller 2:a bilden? ;))

Bildgatan sa...

Hahaha ... jag satt nyss och funderade om jag skulle "stjäla" den från en kompis på FB och lägga upp inlägget. Till saken hör att hon är singel och nu satt hon och febrilt letade var de såldes. =) Två för 59:00 är ju ett kanonpris. =)

Att du hittade rätt på butiken var ju lyckat, med tanke på tomaten. Lite mer brunbrända skulle jag kunna tänka mig att sommarvarianten har. Tyvärr misstänker jag att det är bildredigering som varit framme.

Skönt att du slipper abstinensen och får gå på bloggrunda. jag har lite abstinens över att inte få åka till stugan och knäskura. =) Men nu är det så att det är hockey på TV3 vilket är en kanal vi inte har i någon stuga. Söndagens final kan jag inte missa och blir det som det ser ut just nu - Sverige-Finland så är till och med jag längtansfull att få heja och skrika.

Monica o Jacob sa...

Ja temat var ju mjuk som rimmar på ditt bidrag med k.k Haha.
Den första var ju riktigt söt i sin litenhet, kan tänka mej att sommarvarianten växt till sej lite.
Ha det bra;-))))

Viktkamp sa...

Haha roliga bilder =)

Sv: Tack för ditt pepp, kanske är som du säger att jag tycker om tortyr ;)

Kram

cat sa...

:D
Vilken helknasig skylt. Jag är nog mer nyfiken på hur vintervarianten skulle se ut ;)

Jag har inte haft någon lust att ladda upp bild idag, för jag har varit trött på allt krångel. Återkommer i morgon.

Olga T sa...

Om du tittar dagtid på förlossningslänken är den i färg.
http://hn.se/hntv/kvitter

Susanne sa...

Hahaha, det där är min humor....

4U2 sa...

Att du hittade fullpoängaren, bra gjort! ;)

thejeanettishway sa...

ja herre min jeh...
som det kan bli!
å ja som lova chefen att va tebax på måndag... med den här ryggen - mjuk, utan stake, men full i smärta. nåväl, finns alltid sånt som e värre :)
tjing//

Hörni sa...

Hahaha, har sett den där på några bloggar nu, undrar vad det egentligen skulle stå på den..Jag undrar bara vad man ska med två till.. tror jag sparar in de där pengarna, har ju redan ett gratisexemplar hemma.:)

Stattinskan sa...

Haha, skrattar gott åt din bild av tomaterna - det liksom vägde upp det faktum att även jag blev av med inlägg på Blogspot :-)
Gomorron :-)

Jane sa...

Attans också, nu när jag satte mig ner för att ta igen förlorad tid vid datorn och bloggerier ... så har alla inlägg jag missat försvunnit :( MEN de ska ju komma tillbaka sägs det!
Vilken lycka att hitta den enda vårliga varianten, av ICA's annonserade vara, som fanns kvar. Märker du att jag undviker själva ordet ... har lite svårt för det :/ ... det måste ju finnas ngt som är lite vackrare och finare, t.ex appendix ;))
Kikar in senare för att se om inläggen lagts tillbaka, ha en bra dag trots solfattig balkong!

SoF sa...

Tack för ett gott skratt!

Varma växlande-molnighets-hälsningar.

Anonym sa...

HAHAHAHA!!!
Tack för dagen första asflabb :-D

sv: Det var roligt att så många nappade på den utmaningen, så vem vet? Jag kanske slår till igen :-)

Viktkamp sa...

Tack beate, det betyder så mycket! =) Haha roligt med din kompis =) Kramar och ha en skön lördag!

Pysselfarmor sa...

Hahhaaa ha ha
Ja jag äter ju inte tomater så det är väl därför jag har missat denna nya färskvara ;-)

Jah Hollis sa...

Och jag som trodde detta var en barntillåten blogg. :-)
Ja, Bloggers haveri var ingen höjdare. Se bara hur jag ligger efter med kommenterandet.