tisdag 24 maj 2011

Tisdagsbelöning

Då jag idag har
- regnat bort
- blåst iväg i stormen
- frusit ihjäl i kylan
- varit på tjänsteärende på Söder med bästis kollegan Yvonne :-)
- inte hört iPhonen när den ringde med väl kände dess sexiga vibrerande (den har då simultanförmåga;-))
- fått en löneförhöjning (som jag är nöjd med)
- gjort rätt för den - löneökningen alltså - hela dagen
- vinkat av chef nummer ett som har rest till Madrid
- gjort samma sak med chef nummer två som nöjer sig med att semestra i Skåne
- läst tjänstemejl av varierande karaktär på buss och t-bana...

... så tycker jag nog att jag (och maken) var värd en belöning: Fish ’n chips hos Backpiper’s Inn på Röstrandsgatan. Utmärkt!!!

Nu sitter jag här, mår som jag förtjänar och knaprar Rennie mot halsbränna, men det är det värt;-)

PS1. Lägger även upp en bild med en skylt som "pryder" Filadelfiakyrkan i Birkastan. Vet inte vad jag ska tycka om detta "knep" - smakligt, osmakligt, billigt, roligt. Vad tycker ni? DS1

PS2. Det är fler av er bloggare som har anmärkt på att blogger krånglar och att man inte kan lägga upp inlägg den "vanliga" vägen. Om ni öppnar er blogg som vanligt och loggar in längst upp till höger på sajten fungerar det utmärkt att publivera inlägg. DS2

PS3. Det går inte att kommentera hos de flesta av er - å det är då inte mitt fel;-) DS3

18 kommentarer:

Rantamor sa...

Visst var du värt en god middag...efter en sådan dag.
Och man måste fira en löneförhöjning...absolut.
Hade jag vetat det hade jag skålat med dig....
men nu är kvällen sen och Rantamor seg...

Ja och vem är denne gud ?????
Så jag säger osmakligt.

En fortsatt trevlig tisdag och grattis till löneöket...
Du är absolut värd den...
och du har ju vinkat av alla chefer så det blir säkert en bra dag imorron med.

SoF sa...

Grattis till en löneförhöjning som du är nöjd med!

...å vem älskar inte Stockholm? ;)

BLÅSiga hälsningar!

4U2 sa...

Visst förtjänade du den maten, en gång är ingen gång även om din mage tyckte annorlunda! :)
Gratulerar till löneförhöjningen, det är du värd, "because I just feel it" ... eller hur? ;)
Jag får inte logga ut från min blogg men samtidigt är jag utloggad när jag vill göra ngt. Mystiskt. Hoppas på att det ordnar sig snart och sista skylten ... nej, lutar åt populism, tycker jag.

Malla sa...

mums det där såg gott ut!
högre lön = härligt :D
skylten = rolig :)

Jane sa...

Visst ser jag att du fått löneförhöjning - det blev ju en riktig guld (eller är det silver?)-kant på maten :))
Jag är totalt okristlig och har inte ens döpt mina barn ... så skylten berör mig inte alls - var och en får ha sin tro ... bara de tycker som jag ;)

Hörni sa...

Svårt att kommentera här idag... via bloglovin funkar inte alls.

Grattis till löneökning, och det ska ju såklart firas! Och att du överlevt allt det andra slitet också, givetvis. Tur det finns Rennie så du kan äta vad du vill.;)
Har de satt upp skylten själva? Jo, men den var väl lite kul, kanske. Ganska fin i alla fall.

Sv: Det ligger på Kohagsvägen, därav namnet. Ett jättelitet gulligt ställe ser det ut att vara, jag har inte jobbat där förut.

Monica sa...

Ja du jag trodde det var staden som gud glömde som det ser ut.
Maten tackar man inte nej till, tur att det är tidigt så smaklökarna inte reagerar;-))))
Löneökning är ju aldrig fel, är man sedan nöjd också är det tummen upp;-))))

Susanne sa...

Min dag har nästan sett ut som din.
3 första punkterna är identiska.
Punkt 4 - Hade satt tfn på ljudlöst, men märkte inte av några vibrationern. Kan bero på att tfn låg på bordet.
Punkt 5 - Min kommer på måndag, nöjd eller inte får vi se på måndag
Punkt 6 Gjort rätt för min gamla lön ;)
Punkt 7-8 stämmer icke
Punkt 9 samma här

anne sa...

Du hade en tuff dag så jag gillar verkligen din belöning! :)

Gud hjärta Stkhlm.. Ja, inte vet jag. Alla hjärtar väl Stkhl`?

Sv. Kan du inte motivera ditt Teliasvar? Jag tycker det är spännande med fackkunskap i sådana här frågor!

Marita sa...

Grattis till lönelyftet. Det är du säkert värd. Tack för dina restaurangtips. Är inte så ofta inne i stan och äter och när jag väl är det så vet jag inte vart jag ska gå. Då kan jag gå in på din blog och få förslag, tacktack.
Jag gillar skylten kul att även Gud gillar Sthlm. Ser inget osmakligt i det :-)

cat sa...

Blev det halsbränna, ja det kan det ju vara värt ibland :)

Tycker att skylten är rätt osmaklig, men så tycker jag om det mesta som är överreligiöst.

Jag önskar att jag var lika nöjd med min löneförhöjning. Den var ju i och för sig inte skit, men lite till tycker jag allt att jag är värd.

Olga T sa...

Då jag varit inaktiv på bloggen några dagar har jag inte märkt av ngt krångel. Den där skylten vet jag inte heller vad jag gillar....om det stått tvärtom kanske....nej inte det heller..
Jag hade inte satt upp den i alla fall.

LissenTo sa...

Jag hade tur i morse solen sken precis när jag tog en långpromenad.

Har även varit ut och ätit lunch på en bra restaurang 7 kryddor.

En dag med ++++

Tyvärr har inte Lena egen hemsida, men du ser några av hennes bilder, på den här sidan. Jag gillar verkligen hennes bilder. Väcker ha begär hos mej.

Kram

Anonym sa...

Så nu dansar ni på borden på jobbet då? ;-)

sv: Jag kanske ska meddela dig om jag gör en ny utmaning nån gång. Tycker inte om när kvinnor gråter... :-)

Bildgatan sa...

Efter en sådan dag är du verkligen värd att belönas med god mat - även om den inte står på min meny.

Angående skylten så kommenterar jag inte mer än att Gud älskar väl alla - även Sthlm?

Jess sa...

Älskar han bara Stockholm eller? ,)

Jess sa...

Grattis till löneförhöjningen förresten!! Den vet jag att du är väl värd!

Anonym sa...

Lite kul var den allt skylten.