lördag 17 september 2011

Shannara’s Saturday Mix: ”Upp i det blå”

Upp i det blå – ja kolla den himlen!!! Så här ser det ut där jag är idag - just nu på min solglassande balkong, där det är 25 härliga grader.
Om ni tycker att det är en tråkig bild så kan jag hålla med er om det. Tänkte lugna er lite efter gårdagskvällens mera ”upphetsande” inlägg;-)
Men här kommer ett foto till, avsevärt mindre tråkigt tycker jag. Faktiskt vackert om jag får säga så själv. Den här pärlan är hittad på Söder i Stockholm, nära Södra Station.
Fler ”upp i det blå”-bidrag hittar ni här.

PS. Återkommer till er ikväll, ska först njuta av sommarvärmen ett bra tag;-) DS

17 kommentarer:

4U2 sa...

Blå, blå himmel och vatten ... eller var det inte så? Tjusigt valv. Själv skall jag bort idag så mitt bidrag får komma i morgon.
Hoppas du får en härlig solbränna :)

Jane sa...

Man får tacka för detta inlägg ... kan iaf sitta kvar på stolen utan att sätta kaffet i halsen! ;)) Kanske inte så upphetsande ... jo, förresten en klarblå himmel den här tiden på året plus att den infinner sig på en ledig dag ... det är ju lite upphetsande.

Det var verkligen en snygg byggnad, kul när de gör något mer av fasaderna :)
Fortsätt njut av dagen!

SoF sa...

Nu har jag återhämtat mig från chocken och kan kommentera igen. ;)

Vilken himmel - här hos oss börjar det mulna på igen.

Å jag instämmer i att den undre bilden är riktigt bra Beate. Konstnärligt och fint med mönstret där i valvet.

Ha det fortsatt bra på balkongen!

Malla sa...

bild nr 2 = fantastisk! så även den blåa himlen såklart :)

cat sa...

Den första bilden avundas jag dig. Vi har i och för sig inget regn, men himlen är grå och trist.
Andra bilden är kanon!

Jag är numera duktig på att skilja mellan bin, getingar och flugor, så nog vet jag att det är en fluga på mitt foto alltid :)
Tycker helt klart att du ska testa på att fota småkryp :)

Monica sa...

Nä chockad blev jag inte eftersom jag nu för tiden är skottsäker;-)
Snygg blå himmel så blå har den inte varit här, fint med plattorna i valvet.
Ha det bra;-)

Anonym sa...

Härlig blå himmel! Det har vi haft här också idag. Sådetså!
:-)

sv: Att jag var uppe så tidigt igår morse hade sin helt naturliga förklaring. Kissnödig, liksom :-)

Anonym sa...

Även här har himlen varit blå idag.

Hörni sa...

Härligt blå himmel! det var den här tidigare idag också, men nu är den grå.
Bild nummer två håller jag med, det var väldigt vackert tak.:)

Freja sa...

Den porten hade jag gärna bott innanför.Så fint att få gå genom den varje dag!

Margareta sa...

Tyckte inte att den var tråkig, en blå himmel är inte helt fel och ibland har jag sett tavlor som säljs för tusentals kronor som inte är något mer - du kanske skulle försöka. =)

Din andra bild är helt klart mer spännande och läcker - super.

Unknown sa...

Kanske är det gårdagens iakttagelser som för dig upp det blå...
Tur för mig att jag inte valt samma motiv med tanke på allt damm på sensor. Kameran nu inlämnad för genomgång...
Ha en trevlig fortsättning på helgen! /SA

Unknown sa...

PS.... till ovanstående: Tack för din överväldigande kommentar till mitt senaste inlägg!!! Kram/SA

Rantamor sa...

Igår var jag inte in å kollade någon blogg...
men ikväll tassade jag in och ser vad jag gick miste om igår...
herregud vilka grejer du visar...
blev med ens nästa...
men bara nästan lite blyg...
men vill ju titta igen...
jösses vilken pistol !!!!!

Och du tack tack för dina snälla ord på min kommentarruta...
blev riktigt rörd ska du veta...
känns så kul att få läsa såna ord om sig själv...
tack tack...

Gillar faktiskt den blåa bilden...
lite rofyllt svensksommarhimmel även om det just nu är höst...

Tjingelingen i 08;a landet...

Rantamor sa...

Är du också Jungfru och septemberbarn ????
Grattis i efterskott dådå...
Rantafar kollade in din "pikkadollbild" och funderade varför den inte är svart längst ut ????
tjaaaa inte vet jag som inte varit i närheten utav något sådant....
jag har bara hört om lappen som satt i bastun med en omskuren ytlänning...som tittade storögd på lappen och frågade om han också var omskuren...
omskuren å omskuren...sa lappen...
här i norr kallar vi det slitage...

*skratt*

Mona sa...

Första bilden är inte alls tråkig för blå himmel är något vi saknar i Göteborg och har saknat de sista månaderna. Med undantag för igår: strålande sol, inte ett moln på himlen. Idag grå himmel och regn. Igen!

Andra bilden är superbra!!! Underbar vinkel och supersnyggt mönster och färger.

Rantamor sa...

Förresten glömde säga att;
va himlans kul med en bloggträff..
visste inte att Gärdsmygen var från Stockholm hon med...
och så snälla ni var som nämnde mig och min blogg...
blir bara så himla glad...

Tack snälla ni....