tisdag 29 november 2011

Benidorm calling: "Wiffy"

Nu vet jag ju inte om ni har saknat mig de senaste dagarna, menhagkan försäkra er att ett liv utan permanent tillgång till internet är ett mindre helvete. Wiffy kallas wifi här förresten, vilket inte gör saken bättre, då det nästan aldrig fungerar. Det är ju låg-låg säsong här och barerna stänger helt enkelt av servicen när de känner för det:-(

Lösning
Men under vistelsen i Benidorm har jag iaf kommit på en snabb och effektiv lösning på Spaniens akuta ekonomiska kris: Benidorm är lapdogs förlovade land. Alla har minst en mini version av varierande ras. Å vet ni vad, dessa jyckar gillar att göra sina behov precis överallt. Det kostar 150 Euro (cirka 1 500 kronor) i böter att inte plocka upp hundernas nummer 2. Ni förstår, eller hur!!! En månads böter från Benidorm räcker, jag lovar.

Hoppas ni vidarebefodrar min lösning till Spaniens nya premiärminister, vars namn jag inte har uppfattat. Egentligen kan jag ju göra det alldeles själv, jag är ju på plats, men maken avrådde med orden:

- Never trust a man with a beard.

Oooops, japp Spaniens nya ledare har skägg, men det har maken också - en halvsexig femdagars, men så är han ju inte premiärminister heller;-)

9 kommentarer:

SoF sa...

Tack för leendet Beate!

Varma hälsningar från ett höstlikt Sverige.

Anonym sa...

Hoppsan, även min man är skäggig.

Rantamor sa...

Denna förbaskade hundskit...
lagom kul att få under skorna...
så fiffig du är och nog tycker jag du ska framföra din uträkning om ekonomin...

Måste få skriva att:
bockjävlen har kommit upp hos grannen....
det är visst advent fram till midsommar nu dådå....suck.

Och visst vill jag se vad du har åstadkommit med en spikpistol...
var mannen ivägen ????

Ha fortsatt gott...

4U2 sa...

Faktiskt undrade jag om ni satt fast (kvar) i det lilla en-vagns-tåget du skrev om sist! ;)

Pialotta sa...

Så pass med hundskit ;) Solar, badar och allmänt turistar ni eller är solstolarna för kalla för solbadning vid denna tiden? Kul du "håller i pennan" för oss även om du inte är på svensk mark :) Ha de gott Tjingeling från ett blåshål i Skåne.. här var riktig Storm Berit i helgen .. Hatt var inte att tänka på;)

Ama de casa sa...

Klart du har varit saknad!

I början när lagen kom så gjorde den faktiskt verkan. Men nu har det blivit värre. Troligen eftersom ingen någonsin bötfälls...

Hoppas du hittar nåt bra wiffy!

Hörni sa...

Hahaha, jag ska maila skäggiga gubben, oroa dig inte. :D

cat sa...

Men du kan väl kanske jaga tag i någon som ser ut att vara anställd i det offentliga och be denne att vidarebefordra din kanonidé till den nye premiärminsistern
"whats-his-name" :)

Jess sa...

:)
Kul att höra från dig!