söndag 5 februari 2012

Fototriss: ”Kärlek och romantik”

Gud så nära jag var att hoppa över detta tema trots att det står en vinst hos min favo webbutik Coolstuff på spelet. Kärlek har jag bloggat om några gånger, romantik ligger inte alls för mig. Ja ni vet: röda rosor, gullegull, rosa-röda hjärtan är liksom inte mitt stuk alls. Men sedan så tänkte jag om.

Limegröna hjärtan
Bilderna jag lägger upp är varken röda, rosa eller gulliga. Å vet ni varför jag väljer just dessa foton? Jo, det gör jag inte bara för att jag tycker att Apotekets hjärta är en ovanligt lyckad logotyp, dessutom i min favo färg limegrön. Bilderna symboliserar min kärlek till mina bästa vänner N och R, som kämpar mot lömska Mr. C (Mr C = cancer). De har spenderat många timmar på sjukhuset och har hämtat ut mediciner på apoteket – otaliga gånger.

My thoughts, my love and my heart reach out for you. I love you guys!!!

Det där fick bli på engelska för det går inte att få till lika bra på svenska…

Fler bidrag hittar ni här.
Coolstuffs coola presenter till Alla Hjärtans Dag hittar ni här.

PS. Bilderna är tagna igår i Apotekets nya lokaler i Täby Centrum. DS

49 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Fina foton stärkta av din fina text!

Per-Anders sa...

Ligger inte romatik för dig? Du är ju kvinna..! Fast Apotekets gröna logo är ju faktiskt fin.

Hanna sa...

Fin triss och fin kärleksförklaring till dina vänner. Hoppas de kryar på sig.

Barnens Hjältar sa...

Hihi, bra tolkning som alltid! Tack för din snälla kommentar och tack för du röstade på Milla :-)

Misswhatsit sa...

En rolig och lite annorlunda triss:) Gillas!
Ha en fin söndag!

Monica sa...

Kärlek á la BP helt i min smak, ja Mr C är inte rolig att ha omkring sej. Dina vänner är lyckliga mitt i allt elände som har dej;-)
Ha en skön söndag;-)

Jane sa...

Det är ju romantik så det bara "stänker" om det i Apotekets hjärta ... ser du inte att det är två maskar som möter varandra varav den ena är lite blyg?!? Dessutom är de riktiga färskingar på området, därav den gröna färgen ... ;))

Axart sa...

Fina bilder och stark text, hoppas allt går bra för dina vänner.

Ha en fin söndag/AX

SoF sa...

Nä romantik ligger inte för mig heller, så idag blir det inget Fototriss-bidrag från mig.

Jag värms av dina ord Beate - om dina vänner som kämpar.

Varma (!) 14.2 minusgrader-hälsningar!

Olga T sa...

Kärlek visar man bäst i handlingar!
Bra gjort!
Måste erkänna att jag log i början undrade hur du skulle få ihop det. Men det fick du med den äran dessutom :)

Rajson sa...

TAck för din kommentar hos mig,värmer.
Kärlek och romatik kan vara så mkt mer gull-gull.
Skönt med färgglada , snygga bilder som variation!

Ingalill sa...

Haha skit tufft tolkat :)

cat sa...

Jag hoppade över trissen, för jag är nog en av de minst romantiska personer som finns.
Du kom ju dock på en kanontolkning utan romantik. Det gjorde inte jag.

Bildgatan sa...

Tänkte på dig när jag lade upp mitt bidrag som har alla de där ingredienserna som ditt inlägg inte har. =)

Varför tänkte jag på dig? Ja, därför att den där djupa romantiken ligger inte för mig heller och jag visste att du aldrig skulle lägga upp ett sådant. =)

Ditt bidrag är egentligen helt suveränt med tanke på dina vänner N och R som har det hjärtat som livsviktigt i sitt liv nu och förhoppningsvis kan den kärleken lindra och läka.

Själv känner jag mig varken romantisk eller kärleksfull idag. Ligger här och kan inget annat -hela huvudet är som en bomullsklump som fått värk och en fruktansvärt irriterande hosta.

Får väl ligga här och kommentera trissens deltagare. Ha en bra söndag och fortsätt met idet.

Hörni sa...

Men gud vad fint. :) Jag är inte den romantiska typen heller, men det finns så många sätt att visa kärlek på.
Jag var in på ett sånt apotek och tittade på det där gröna djuret igår faktiskt. Vi har såna på jobbet också, till barnen. :)

Emelie sa...

Riktigt fin triss annorlunda mot alla andra jag sett hittils =) Hoppas det bästa för dina vänner.

Pumita sa...

Finfin triss i gröna hjärtan! Sänder styrketankar till dina vänner (även om jag inte känner dem) och hoppas att allting ordnar upp sig till det bästa för dem.

P.S. I övrigt föredrar jag det riktiga Apoteket.

Anonym sa...

Jag vet inte riktigt vad jag tycker om romantik som så. Jag tror helt enkelt att det hänger på känslan bakom. En bukett tulpaner en alldeles trist dag kan vara väldigt romantisk medan förväntade bröllopsdagsrosor liksom inte tar lika bra. Kanske är det inte gulligullet man vill åt utan känslan av att vara sedd och uppskattad.

Erik Semlan sa...

Du fick ihop en klart egen triss.
Smart lösning. Jag gillar den. :-)
Många hjärtan på sista fotot, men väljer första fotot.

Karoleen sa...

Vilken härlig tolkning. Jag gillar också deras logo, det är en rolig logo. =)

Härliga bilder =) Fin triss =)

Rantamor sa...

Först måste jag bara få skriva att jag gillar dina betongrumpor...
och att du gjorde dom i is...
och i olika smaker...
var får du alla ideèr ifrån...
och jag är glad att du håller en tumme för "min presidentkandidat" tycker att han gjort det fantastikt bra att komma till duellen om en presidentpost...
han ÄR verkligen en duktig kille.
För mig har han redan vunnit !!!!

Sen din triss...
hämtade ut en stor grön påse med mediciner igår på mitt hjärte apotek...
och fick veta att högkostnaden för medicinen har höjts med 400 kronor...
bra... på dom sjuka bara
inte kan dom klaga och försvara sig...
dom är ju sjuk.
Och gratis medicin vem vill ha det...
vi vill ju vara friska och slippa medicinen...
förståss....
men vi kanske blir friskare nu när vi betalar mera !!!!!

Gillar din första bild...

Hörni sa...

Sv: WOW! Otroligt impad faktiskt! ;D

Nettan sa...

En vacker triss som griper tag i en när berättelsen kommer. Hoppas det går bra för dina vänner.

B i r g i t t a sa...

Annorlunda tolkning men verkligen inte med mindre kärlek!
Fint inlägg :)

Cecilia Artista sa...

Underbar lite crazy tolkning av kärlekstemat! Helt i min smak!

Dessutom fick den ju en djupare innebörd med tanke på fasansfulla Mr C. Hoppas det går bra för dina vänner!

Jag gillar också logon!

Ama de casa sa...

Fin triss! Fast min favvofärg är faktiskt rött (men berätta det inte för nån... ;-) )

Anonym sa...

Fin och tänkvärt trissat... ger mig den bästa vinklingen på Alla hjärtans dag jag har mött på länge!

Anni sa...

Hmmm, jag tycker ju att det hjärtat mest ser ut som ett uppsprättat gem.
Och inte gillar jag limegrönt.

MEN jag inser att som logga är det välfunnet och till din triss otroligt passande. Nu vill vi alla att hemske Mr C drar långt bort från bebodda trakter. Genast!

Anna sa...

Härlig tolkning av kärlek och romantik!
Kramis

Lisbet sa...

Jo, du har så rätt angående gäddan!

Kul att hitta din blogg! Fin!

Ha en fin resten av kvällen!

Jess sa...

Jag tycker dessa hjärtan symboliserar mycket kärlek, kanske inte romantik men kärlek och det är det viktigaste enligt mig i alla fall!
Romantik för mig är mer omtanke, faktiskt inte ett fång rosa hjärtformade ballonger eller så.

Ama de casa sa...

sv: Vi har både värmeelement och AC-n som fixar värme, så vi har det varmt och skönt inomhus :-)

Rantamor sa...

Oj va många kommentarer du har fått...
jo skulle bara skriva att jag faktiskt kom igång när jag såg ditt apotekstriss...
och kom på att jag hämtade en stor påse medikamenter i fredags...
och att dom höjt högkostnaden...

Så tack för den tanken som blev ett blogginlägg hos en smågrinig Rantamor...

Tjingelingen.

Anitas Blogg - Malta sa...

Så fyndigt och så underbart fint tänkt. Må dina bästa vänner övervinna kampen. Blir så ledsen av att se och höra om dessa förbaskade sjukdomar som drabbar vanliga människor mitt i livet. Mr C, en riktig otäck, lömskt smygade åkomma. Nä, jag är inte heller lagd åt det romantiska hållet och tänkte helt hoppa över. Men.. bloggen drar och sliter inom mig. Jag har inte tid, ingen inspiration och inga bra bilder. Jaha.. och vem sitter där vid midnatt och knåpar ihop en i mitt tycke ganska opersonlig blogg. Kunde faktiskt presterat bättre men tack för dina rader Beate !!

Anneli - A'la Foto sa...

Härligt tolkat och fint förklarat! Jag önskar och hoppas att dina vänner vinner kampen på Mr.C!!!

Ha en skön vecka!

Anna sa...

Ja Kicki är min syrra :)
Kul att ni blev nöjda med matställena, kan rekomendera nya till nästa gång!

Olga T sa...

36!! Wow!
SV: Om du nu funderat över oskärpan och inte kommit någon vart så kan jag delge mina tankar. Kärlek kan göra att man inte ser klart, inte tänker klart, inte handlar rationellt. Kärlek kan skapa tårar. Det är starka känslor och när det är mycket känslor med i bilden så är det inte skarpt. Så tänkte jag :)

Freja sa...

Jag är inte heller det minsta romantiskt, jag gillar ditt grepp på temat! Och jag förstår att du gillar Coolstuff, det gör jag med. Hoppas du vinner!

Susanne sa...

Vet att du inte är så himla rosa, utan mer åt det Limegröna hållet.

Kicki sa...

Tänk att apotekshjärtat kan sprida så mycket kärlek!

Malla sa...

looking good, jag tycker faktiskt apoteket lyckats få lite snyggt hos dom..får se hur länge det håller :)

tack för att du ger mig väderrapporter, det är superbra! nu vet jag att jag kan ta klackade skor :P

Susanne sa...

Sv: Jag kan mina fåglar. Lite förundrad över kanadagåsen eftersom de brukar vara på varmare breddgrader så här års.

llhertz sa...

Jag bara hoppas att dina vänner ger skitcansern en rejäl käftsmäll!
Ser att inte heller du är särdeles förtjust i temat men det blev skitbra med limegrön vinkel.

Mudotter sa...

Fint skrivet och fina bilder. Kärlek är inte bara det där klassiska rosa/röda till ens respektive. Det är så mycket mer än så. Hoppas du vinner!

Marit Johansson sa...

Jag håller med dig om att apotekets hjärta är en lyckad logga.
Håller tummarna för att dina vänner vinner kampen mot Mr C, snyggt trissat!

Jenny sa...

Fina bilder!

Pialotta sa...

Du gör det som vanligt på ditt sätt.. denna gången med verklig råge.. går inom på Apoteket och klickar bilder.. hur härligt som helst :) Gillar det jag ser och du är värd ett presentkort utan vidare Beate :)

Anita A sa...

Vad jag förstår handlar ditt bidrag om kärleken till livet!

Anonym sa...

Du slutar ALDRIG förvåna mig: TACK FÖR DET!
Vilken himla bra idé, fast såhär efteråt så kan man ju tycka att du borde fotograferat i hyllan med "intima" varor, höhö...

Jag är inte mycket för "gullegull", tycker som du där, och tack o lov så tycker Sven och jag lika! Jag skulle få fnatt om han kom hem med röda rosor, men ÄLSKAR HONOM INNERLIGT när han kommer hem med en röd skruvdragare som passar min hand!:)

Mr & Mrs C har jag haft inneboende i fem års tid, så det är gamla bekantingar till mig! Svåra att vräka om de först har flyttat in! Tänk vad många turer till apoteket det har blivit, vilken tur att man bor i Sverige där man har systemet som ger en frikort efter ett tag när varje piller man skall ta kostar 80:-/styck och man tog tre/dag... :o
Ja, det var tider det!
Håller tummarna för dina vänner!
Kram.