tisdag 14 februari 2012

Tisdagstema: ”Hjärta”

Tisdagstema har valt ett väldigt passande tema idag: "Hjärta" och sådana bjuder jag gärna på ikväll.

Maken…
… skötte sig exemplariskt och bjöd på både dejt och lunch idag. Ja hade han kommit hem med rosor eller tulpaner hade jag blivit extremt misstänksam måste jag säga;-)

Chefen…
… skötte sig perfekt han med. Endast en liten vink igår räckte för att han bjöd sina tre tjejer på fika på Stinas bageri idag. Dyrt blev det också för stackarn, men han vet att ”we deserve it because we are worth it”. Tack l’Oréal för denna alltid användbara slogan och tack Håkan för fikat:-)

Vännerna R och N…
… ville nog inte vara sämre än maken och chefen. Båda två mejlade gulliga hälsningar som verkligen värmde mitt hjärta.

Varken ni firar Alla Hjärtans Dag eller inte så önskar jag er en kväll i kärlekens tecken som kan ha många former som ni ser på bilderna ovan: en nyttig och frisk variant, en semla som chefen bjöd på och ni som gillar rosa får några rosa hjärtan av mig idag – ja det är ju Alla Hjärtans Dag;-)

Fler hjärtan hittar ni här.

26 kommentarer:

Olga T sa...

Nu slår du på stort med rosa och allt! Semlan hade jag gärna ätit av.

4U2 sa...

Tack, tack,tack! Jag skulle valt jordgubbar för även om de säkert inte varit så smakrika går de ner med lite socker ;) En väldig fin hälsning. Kul att du själv blev dessutom uppmärksammad!
(angående skylten: det fanns andra dörrar så jag valde helt enkelt bort den med skylten )

Hörni sa...

Åh jordgubbar! ÅHHH SEMLA! :D Och rooosa hjärtan också. Tack, tack för det, det var väldigt kärleksfullt av dig. :)

anne sa...

Mycket socker blir det en dag som denna, men so what!?! Bara att njuta! Åtminstone gör jag det, men du är väl ingen sockerråtta?

Jess sa...

Rosa från dig! Det var inte illa!
Härligt med lite extra kärlek och omtanke!

Rantamor sa...

Utan att läsa en endaste kommentar så vill jag bara ha dessa jordgubbar....
min dag ÄR inte rosor och hjärtan...
min dag är brysigomkärlek...
men bjuder någon jordgubbar kommer jag att springa ned alla andra...
lovar...

Tjingeling och ha en undebar kväll...

Sussie sa...

Så vackra godsaker :)

FruViola sa...

Bara massa läckra godsaker=) Fina bilder! / Viola

Marit Johansson sa...

Du verkar ha fokuserat på rätt (god)saker idag :)
Här var vi så trötta när vi väl kom hem så det blev bullens varmkorv till middag, det var inte så romantiskt!

Malla sa...

hjärtan till dig med :)

sv: jag orkar med min egen blogg men känner mig urkass när jag inte har tid att besöka alla mina finfina läsare :)
mina inlägg slänger jag iväg utan eftertanke men ska jag in och kommentera hos ngn annan vill jag gärna läsa inläggen först :)

Anneli - A'la Foto sa...

Åh så fina hjärtan du hittat!

Pialotta sa...

Du har varit riktigt på hugget idag då.. besökt butiker med så mycket godsaker ser jag:) Här har det inte blivit så mycket Alla Hjärtigt, men visst en fin blomsterkvast (som var från i fjol);) har man kvar och kan kolla på om man vill denna dag. Annars har jag och min brossa varit med mamma på sjukhuset och hon har blivit fri från gipset på armen.. Tog henne på en välbehövlig promenad med rullstol tillbaka till hemmet .. där broren min hade satt på kaffe och köpt smarriga wienersemlor.. Senare var det jag som överraskade mannen med goa små bakelser (kostade hör o häpna 37:- st och Vaniljhjärtan... summa sumarum 110 spänn.. de du ;)

Bildgatan sa...

Ja tack till bild nummer ett. Har du koll på mig so vet du att jag hatar bild två, eller inte bilden utan det som är fotograferat. Bild tre ser ganska gott ut, men bara en.

Själv hade jag både god middag och dejt med sambo igår samt en skål med godishjärtan som jag kan njuta av resten av veckan. Han lämnade mig på morgonen ... och nu sitter jag ensam här och "firar", han påstod också att det var tråkigt väder i Sthlm idag.

För övrigt har jag inte firat och inte heller funderat speciellt mycket över dagen. Mina älskade hjärtan finns överallt hos mig dygnet runt 365 (366) dagar om året och det är bara föremålen som varierar.

Men visst ... jag gör som alla andra och skickar hjärtan och kärlek den 14:e februari en månad för tidigt. =)

Som traditionen bör så skickar jag dig en kvällshälsning och önskar dig en trevlig onsdag.

LissenTo sa...

Vi tog en fika på ett cafe och åt lite gott, mer behövs inte för att må gott.

Maken uppvaktade lagom, fniss.

Som vanligt bra chef.


Kraaaaaaam

Kicki sa...

Konstigt tisdagstema! Jag fick en degskrapa av min man...bra som spackelspade, skrapa bort hår, skära deg...ja bra till mycket:)

äppelblomman sa...

Åh Gud det bara vattnas i min nu när jag ser alla läckerheter!! Älgskiten ser ju oxå god ut;)!
Kram K

Monica sa...

Här var det mycket hjärtegodis, semlan såg söt ut men jag väljer nog jordgubbarna även om dom inte brukar vara någon smaksensation den här årstiden;-)

Monica sa...

Du hittar säkert på något riktigt fyndigt så man måste sätta fart på dom grå;-)

cat sa...

Vilken härlig dag du fick :)
Fina bilder på olika hjärtan. Jag väljer bild ett som favorit :)

Ama de casa sa...

Så bra att alla skötte sig så exemplariskt :-)

Trevligt med jordgubbar i hjärtform, det brukar ju mest vara godis annars.

SoF sa...

Ja jag undrar också över den här 20-skylten. Är det verkligen en riktig skylt från Vägverket eller är det markägaren som fixat till en egen?
Däremot har jag inte manipulerat bilden utan den är så här naturligt vacker. :)

Ja du fattar ju att jag inte kan åka förbi en sådan.

Jag reagerade (precis som du) över det liknande temavalet hos oss och Onsdagstema...
Man förstår ju att vissa teman blir väldigt lika under årstiderna t.ex tema: vår, höst, vinter o.s.v - hos de olika fotouppdragen.

Men att vi båda nu hade ett tema på just 20(talet) verkar som ett extremt sammanträffande.?

Lite synd kan man ju tycka att det inte blir mer variation för er/dem som vill delta i båda.

Happy Wednesday! :)

Guldkryckan sa...

Semlan där såg god ut...mums!! :)

Ha en underbar kväll :)

Susanne sa...

Gillar den rosa blden, ser inte så himla gott ut men färgen-Me like ;)

Suzan sa...

Gillar jordgubbsförpackningen! =)

kaffehörnan sa...

Men shit vad snyggt, man blir glad att se så fina bilder

Annemor sa...

Der lurte du meg, jeg seer ikke "wok". Trenger jeg briller??