måndag 2 april 2012

Måndagstema: ”Påsk”

Idag anlände det på jobbet – det traditionella påskägget från det trevliga tryckeriet. Innehåll: fyra kilo godis. Den enda godisgrisen på avdelningen är chefen Håkan som just nu befinner sig på semester hos flickvännen i Spanien och återkommer inte förrän den 10 april. Håkan är även civilingenjör som ni vet. Med andra ord så är han både intelligent och smart. För om ni trodde att han skulle gå miste om innehållet i det påskägget hade ni fel;-)

Noggranna instruktioner
Innan han reste till betydligt varmare breddgrader fick kollegan Gabriella noggranna instruktioner om hur hon skulle gå tillväga med monsteräggets fyra kilon. Hälften skulle ställas i redaktionens fikarum för ”allmänt bruk” där cirka 25 personer på avdelningen skulle ta för sig bäst dom ville. Resterande två kilo i den andra ägghalvan skulle ställas på chefens rum.

Smart chef
Kollegan gjorde precis som chefen sagt. (Hon är relativt nyanställd;-) ) Hade han inte instruerat Gabriella så hade jag tagit hand om ägget, delat på det och ställt varsin halva i våra två fikarum. Med andra ord hade Håkan gått miste om två kilo godis. Vilken smart chef jag har eller hur;-)
På bilderna ser ni de två ägghalvorna. Det tredje fotot visar ägghalvan i redaktionens fikarum cirka 15 minuter efter den ställdes dit. Som ni ser var chefens instruktioner väl förutseende och extremt väl genomtänkta;-)

Fler bidrag till temat "Påsk" hittar ni här.

PS. Glöm nu inte att fota häckar bara;-). Ni som har missat tävlingen kolla här. DS

25 kommentarer:

Mallan sa...

Haha, den är en RIKTIG gottegris du har till chef :-) Vår chef är inne på den smala linjen och delar ut hela det gigantiska påskägget vi får :-)

pruddelutt sa...

JA se dessa contortitionister....en mig närstående av samma art hade gjort precis likadant ;-)

Olga T sa...

Tycker nog att han skulle fått skylla sej själv som åker iväg vid den här tiden!
Snygg duk ni har på jobbet!

Freja sa...

Nu har jag nog läst din blogg i ett år för jag kommer faktiskt ihåg förra årets påskägg!!!

Sv: Katterna ligger inte i sängen på bilderna, de ligger på ryggstödet till soffan i vårt vardagsrum. Fast självklart har jag dem i sängen oxå, det är liksom hela anledningen till att ha katt ;-)

Anonym sa...

Det var det fräckaste när det gäller karra kan man inte paxa så där.

Pysselfarmor sa...

ja ja ni verkar ju glada och nöjda med det beslutet....han kanske får ont i magen.

Susanne sa...

Hihihi, såg Gabriella på vår sida med ägget hos kollegan PJ ;)

Susanne sa...

Sv: Elin kommer snart tbx och då ska jag hojta på dig. Moa är söt som en docka.

Guldkryckan sa...

Vilka prioriteringar han har...järnkoll har han också...jösses...är han ett kontroll-freak? ;)

Rantamor sa...

D va värst va himlans mycket godis men ska inte det ätas i påsk, med den farten ni har på jobbet finns inget kvar till torsdagen...
och då som du kanske hade behövt en näve med som färdkost när du flyger...
för att inte tala om att jag hade tyckt det var himla trevligt om du bjudit på lite godis under vår kvastfärd....
jaja får väl köpa med lite jag dådå...
och grannens pissenisse ska jag tejpa fast bakpå kvasten, men han får bara en tur biljett***skratt***

Har du fått tag på några häckar???
Tror nog du blir överraskad när du får veta vad den röda läckra mojängen ska användas som....

Tjingelingen...

Jane sa...

Ha ha, vilken smart chef! Fast med det du tidigare berättat så drar jag min slutsats att han säkert kommer att bjussa på lite godis när han kommer tillbaka från semestern. Han verkar ju vara rätt givmild med tanke på fikabröd och så ;)

Per-Anders sa...

Jag hade missat att det är påsk snart. Trodde det var längre fram i tiden. När sambon sa igår att det är påsk nästa helg trodde jag det var ett aprilskämt. Men det var det ju inte. Ska bli skönt att få sova ut ordentligt.

Pialotta sa...

Kan du skicka hit lite Påskgodis till mig ;) Ni ser ut att ha överflöd :)
Måste tala om a den länken du skrev ner hos mig inte funkade alls, men ska klicka min på din här ;)

Hörni sa...

Näää, vilken fräck chef! Nä, skit i honom och är upp alltihop vet´ja. Han kan köpa nytt när han kommer tillbaka. ;)

Sv: Hahaha, den var rolig att göra i alla fall, den lilla snögubben. :)

Jess sa...

Jag hoppas ingen sätter ett sådant påskägg hos oss!:)

Sussi sa...

Godis är det bästa påskpyntet! ;)

4U2 sa...

Trodde du skulle berätta om hur det visst ställts en halva i chefens rum men då han glömt säga att ingen fick ta från den ... ja, du förstår vad jag tänkte? :)
Har fortfarande inte fått möjlighet att fota en rumpa ... frustrerande :(
sv: jo, du har rätt men just nu är allt ytterst komplicerat och ja, svårt men eftersom jag bara säger A men inte B så får jag skylla mig själv. Skulle säkert få många bra tips ...
Varm kram

Monica sa...

Smart så skulle jag också gjort man måste ju tänka på personalens tänder får dom tandvärk blir dom inte lika kreativa;-)))
Min häck är på plats.

Bildgatan sa...

Du skrev ju att det bara var chefen som var en gottegris. =) Han kan behöva lite godis när han åter landar på svensk mark som tröst med tanke på att "kylan" kommit tillbaka, även till er.

Jag hade däremot en chef en gång som gömde chokladkartongerna som vi fick till jul i kassaskåpet! Sedan låg de där till det äckliga vita lagret lade sig på chokladen och det var dags att fylla på med nästa års - det är sant. Nu såg jag programmet om psykopater igår och fick svart på vitt eller mer brunt på vitt. Jag skulle kunna skriva en skräckhistoria, en riktig rysare, om denna chef och alla skulle tro mig som känner honom.

Däremot förstår jag din chef, lite måste han ju få ta del av och tror kanske att det även bjuds lite av det som står på hans rum. =)

Malla sa...

haha, smart chef!
och ja, det där godiset ser väldigt gott ut i mina ögon!

cat sa...

Eftersom jag är en hemsk godisgris, så är jag faktiskt glad att vi inte har ett dylikt påskägg på mitt jobb. Det hade slutat med akut magpumpning på mig ;)

Ama de casa sa...

Men jösses vad med godis! Här sitter jag och dräglar... 10:e april, säger du - jag hinner dit innan! :-D

AK. Keramik Form-Design sa...

Är man chef så är man, men godis kan få fötter. Här hemma försvinner det hela tiden och ingen tycks veta vart.

Marit Johansson sa...

Hahaha.. tur för honom att det inte var du som hanterade påskägget!

Kicki sa...

Såå mycket godis! Vi har fått ett stort, ett litet och idag kom också kaffebröd! Hur ska vi hinna äta upp allt?!