tisdag 1 maj 2012

En liten frågestund à la 4U2

4U2 la upp dessa 11 frågor för ett tag sedan. Tycker frågorna är kul, så jag svarar gärna på dom:

1. Hur kom du på din bloggs namn?
I början, i februari 2008 alltså, var tanken att bloggen skulle i första hand berätta om min datorkonst. Men sedan kom det helt plötsligt upp en massa konstiga humorinlägg också. Då var namnet givet!

2. Klarar du dig utan att blogga en månad?
Absolut inte. Har abstinensbesvär redan efter en blogglös dag.

3. Hur hamnade du på min blogg?
Det var 4U2 som hittade mig. Sedan dess är vi fast hos varandra.

4. Favorit maträtt?
Oj, det är så många. Allt från det asiatiska köket till en hederlig svensk raggmunk.

5. Favorit bok?
Deckare av alla slag. Harry Potter är en serie jag läst många gånger.

6. Om du skulle ge någon ett tips i livet, vad skulle det bli?
Oroa dig inte, allt ordnar sig!

7. Om du fick önska tre saker, vad skulle du önska?
1. Att vännerna N och R skulle ta död på Mr C. (Mr C. = cancer)
2. Att maken och jag är friska.
3. Att vårt hushåll överlever 8 veckors stambyteshelvete i höst.

8. Om du fick chansen att handla för en miljon under en dag, vad skulle du handla?
Svenska kronor eller Euro;-) Jag skulle hyra in ett gäng yrkeskunniga hantverkare och be dom att renovera hela lägenheten samtidigt som stambytet pågår.

9. Vad har du för ögonfärg?
Grön.

10. Vilka är dina bästa sidor?
Inte ska jag väl skryta om hur trevlig och omtänksam jag är;-)

11. Cykla, gå eller springa?
Absolut gå.

PS. Bilderna jag lägger upp har inte ett dugg med inlägget att göra. Men då jag ändå fotade dom i Sveriges bästa matbutik 2011 – en utmärkelse Coop i Enebyberg kammade hem förra året – så tänkte jag att ni ska få ta del av alla dessa olika äggvarianter som numera finns på hyllorna - varken ni vill eller inte; DS


24 kommentarer:

Kicki sa...

Där fick jag svar på äggbilderna, trodde det var en fotoutmaning:) Kul med frågeställningar då man får veta lite mer om personen bakom bloggen! Kram

Susanne sa...

Svaret på fråga 7.1 skulle jag oxå önska mig.

Rantamor sa...

Tänk så många sorters ägg det finns....
förut fanns det bara ägg !!!!
kokt, stekt, röra, omelett.
För att inte tala om hur många sorters tandkräm det finns...
men allt är väl tandkräm ????

Kul utmaning du svarat på....

Kram,kram....nu ska jag hoppa i bastun....

Anonym sa...

Ägg jo det finns många sorter, många frågor och svar var det också. Jag undrar lite också, var det med tanke på kallt i vattnet du rös ho mig? För inte var väl hunden så läskig?

Olga T sa...

Äggbilderna är ju grymma! Jag är kass på att våga fota i affärer. Undrar de inte vad du håller på med?

Kul att läsa din text och jag hoppas också att dina kämpande kompisar vinner!

Olga T sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Olga T sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Olga T sa...

Det är nåt konstigt när jag kommenterar hos dej. Går inte att få iväg kommentarem men....när jag går ur och uppdaterar sidan så är de där i flera upplagor.....Ogillar.

4U2 sa...

Av 4 var 3 tvättade? Trodde man var tvungen att tvätta alla ... :)
Kul att du svarade. Din önskan vid fråga 7 är en önskan som jag tror många delar.
Tänk, du är lika blygsam som jag ... det är kanske det som förenar oss ;) :)

Ama de casa sa...

Är det hönsen som är tvättade, eller? ;-)

Trevliga frågor och roliga svar :-)

Bildgatan sa...

Skrattar åt bilderna och sista stycket för jag blev lurad än en gång men ska inte gå in på någon mer förklaring och vad jag tänkte.

Det var ju små kul frågor. Känner att jag behöver något sådant just nu, kanske att ... men har för mig att du hade något annat för ett tag sedan som jag också tänkte ... mycket prat och liten verkstad.

Du sover kanske eftersom jobbet fortsätter för många i morgon medan jag inte ska jobba så mycket imorgon, bara lite.

Förhoppningsvis har ni haft lika underbart, ljuvligt ... ja helt UNDERBART varmt väder idag. Gud vad jag njuter, men ett problem har inte några riktiga sommarskor med mig - i-landsproblem.

4U2 sa...

sv: älskar också bada i badkar (det var tur att de som hade bott här innan ställt undan badkaret bara och inte kastat det). Tog mig ett par år att övertyga maken att ta in det men nu med min rygg är det omöjligt att bada, dock ... vem vet, ryggen kanske fixar sig en vacker dag?
;)

LissenTo sa...

Ja, vilken solig skön helg det blev :-)

Sjukdomar borde vara förbjudna, fy. Har en kompis som varit sängliggande 3 månader. Kan vara uppe korta sunder.

Snart helg igen Beate, härligt :-)

Monica sa...

Här blir der Roslagsägg givetvis;-)
Trodde dom där utmaningarna dött ut, tänk när man låg på BlogTown och kunde få en med 40 frågor;-(
Den här är ju i alla fall lagom, man fick lite mer kött på benen vad gäller dej;-)
Ha en bra dag;-)))

cat sa...

Tack för den äggröran ;)
Intressant att läsa dina svar på frågorna. Jag skulle svar likadant på några frågor.

Monica sa...

Nä du så nära vattnet har vi inte råd att bo;-))))))

Guldkryckan sa...

svar: En historia som heter "duga" det...drog den på en kurs för socialdemokrater för några år sedan...blev alldeles tyst...jösses, kunde hört en knappnål falla nästan..fast andra sossar jag träffat skrattar gott åt den :)

Stare Ström sa...

Kul! Varför kan det inte finnas bara "ägg"? Alla dessa valmöjligheter...

Marit Johansson sa...

Så du gillar Harry Potter? Jag har varken läst böckerna eller sett filmerna, har dock köpt boxen till dottern, jag måste nog ta och se dom någon gång!

Benita sa...

Tänk vad många olika äggsorter det finns.

Kula att läsa dina svar på frågorna.

Jag är också som Gärdsmygen dålig på att våga fota i affärer, jag vill gärna göra det men vågar inte. :)

Susanne sa...

Sv: Visst är jag modig ;) Kommer att bli ett problem de närmaste dagarna ifall jag ska envisas med att vara barfora.

Hörni sa...

Åhhh min kommentar försvann. Jag som skrev så fint om alla dina fantastiska egenskaper :) och att jag fortsätter hålla tummarna hårt för dina vänner.

Anonym sa...

Haha, det var ju roliga frågor, jag kanske snor dem?
Får fundera... På om jag vågar sno dem, menar jag!
PS: jag vill ha gröna ögon också!!!
*AVUNDSJUK*

Lennart sa...

8 veckors stambyte låter ruggigt, jag tycker mina 4 var tillräckligt. Nu ska det bytas fönster i fastigheten här. Någon gång mellan v 15 och v 26 ska de komma in i min lägenhet har jag fått veta. Jag skulle vilja ha en lite bättre tidsangivelse.