söndag 13 maj 2012

Fototriss: "Ny"

När jag läste temat igår undrade jag om jag skulle
1. visa er hur arbetet runt nya Täby Centrum har utvecklats den senaste tiden. Där hittar man nämligen något nytt varje dag.
2. köpa lite nytt i klädväg, tröstshopping liksom, då det regnade lördagen.

Valde bort ettan, då majoriteten av er läsare inte tycker som jag, nämligen att byggarbetsplatser är spännande och upphetsande. Tvåan föll också bort då det saknades två tredjedelar till dagens triss. Den tredjedel som fick följa med hem ser ni i bonusbilden som ni kan förstora om ni vill se detaljerna;-)

Kreativ, ny lösning?
Bestämde mig alltså att titta upp – i stället för ner – i Täby Centrum och hittade förvånansvärt många ”nya” saker. En av bilderna visar absolut ”ny”, de gör dom andra också, fast då får ni läsa baklänges;-)

Fler nya bidrag hittar ni här.

PS. Nu är det balkongen som väntar. Äntligen sol! Ses ikväll:-) DS.








36 kommentarer:

Eva Trillian sa...

NY på alla sätt o vis! Ha en skön dag på balkongen :-)

Lisbet sa...

Men vad underbart,,,,,haha,,,,
Ha en skön dag

Pumita sa...

Åh, du överträffar dig själv! Jag önskar att jag hade ett microgram av din kreativitet. =) Fast helt rudis är jag väl inte eftersom det första jag tänkte på var NY (nyyjåårk alltså) men där har jag aldrig varit så det sket sig. Det blir balkongen istf Fototriss... eller sol utomhus iaf. Mycket sol på dig med!

Anonym sa...

Smart och snyggt! :)

Per-Anders sa...

Fast jag gillar bilder på byggarbetsplatser. Men bilder på bokstäver är coolt det också.

Per-Anders sa...

Fast jag gillar bilder på byggarbetsplatser. Men bilder på bokstäver är coolt det också.

SoF sa...

Bra lösning Beate!
(fast jag hade gärna sett byggarbetsplatser också...) ;)

Min triss får jag nog "smäll på fingrarna för". Men det är inte lätt för SoF att fotografera nya saker. :)

Hoppas att du har det u n d e r b a r t på balkongen. Vilket väder!
Vi har spontant hamnat på nya små vägar ute på landsbygden och hittat små SoF/tPix-pärlor.

Varma soliga vårhälsningar!

cat sa...

En superbra tolkning :)

Della sa...

Haha, fYNdig variant! :)

Marit Johansson sa...

Det var snyggt fotat! Själv har jag ännu inte fått till någon triss, jag vill sno din idé... kommer inte på något bra på temat ny.
Vilken fin tröja du köpt, känner igen det där märket, dom gör verkligen roliga och snygga kläder!

Annemor sa...

Hahahahi.
Nydelig :-)
Ha en fin kveld.

http://www.starbear.no/mormor/2012/05/13/fototriss-del-177/

Monica sa...

Det var en fyndig triss, bra jobbat.
Gillar fångränderna i tröjan;-)
Ha en bra kväll

Olga T sa...

Ha, ha! Gillar dina egna och kreativa lösningar!
Tackar så väldans mycket för Google chrome - tipset! Funkar suveränt!

Stare Ström sa...

Underbart kreativt! Klart du kommer att trivas i din sNYgga NYinköpta tröja!

Freja sa...

Jag gillar byggarbetsplatser, särskilt om de har stora maskiner och höga lyftkranar! Men jag gillar ditt grepp på trissen, hade inge problem att lokalisera Ny, även baklänges. Och älskar desigaul, så en triss med tre sådana hade inte heller varit helt fel...

Bildgatan sa...

Gillar din triss -supermycket.

Sedan älskar jag din nya tröja som jag själv aldrig skulle ha köpt eftersom jag aldrig skulle se den på det sätt jag ser den hos dig nu. Måste börja titta på ett annat sätt på tröjor med tryck. =)

Här har det varit klarblått, stor sol och ett toppenväder ... till jag bestämde mig för att ta en promenad... isvindar. Mössa och vantar hade gjort stor nytta på mig idag. =(

4U2 sa...

Tänk att jag har frusit hela dagen trots att t.o.m ena dottern satt och solade med bikini på altanen! En trött helg har det varit, min triss hade bara nya saker men jag köpte de inte idag utan de var alla beställda via nätet.
Var köpte du linnet (det är väl ett linne?), blev nyfiken ... :)

Indigo Xpress sa...

Ja det fick mig att le. NY framlänges och baklänges.

Linnéa sa...

Höll på att skratta ihjäl mig! "Stolla", dunder tolkning på ett för mig svårt ämne. Bra BP, har inte fått in något, men nu OK. Var nere o knatade i Citytunneln. Men så jäkla oinspirerad.
Kör på så jag får skratta mera!

Anonym sa...

Haha, definitivt en ny tolkning! Snyggt! :)

Jah Hollis sa...

Det var väl vad man kallar en f-yn-dig variant på trisstemat. Se där, det fanns en sådan kombination där med. :-)

4U2 sa...

sv: ja, nog fastnade jag för många plagg men priserna ... men tack för tipset då en dag kanske jag kan köpa något där! :)

Beppan sa...

Du är klurig du... :-)

SigridfraEnget sa...

Visst är dom nya!

Anni sa...

Ser att Linnéa knatade i Citytunneln, det hade jag också tänkt göra och samtidigt fota på temat men jag kom av mig när kön var så lång.

Sedan hade jag din idé (vilket gör att jag gillar din triss extra mycket!), men så lämnade koltrastungen boet! Tänk att (väldigt) korta stunder tror jag att det finns en mening med en del som sker.

Så tack för din goa kommentar hos mig. Jag bor inte söder om stan, jag bor i Västerort, och det var ingemixs bilder som fick mig att kika ner i boet. Jag missade slemklumpstadiet helt, eftersom jag inte ens trodde att äggen kläckts!

Ama de casa sa...

Oj. Nu är jag alldeles matt efter att ha läst mer baklänges än framlnges ;-)

Anitas Blogg - Malta sa...

Vilken supertriss! Ja, nån brist på kreativ fantasi saknas knappast hos dig Beate. Skulle gärna ha lite mer av den varan själv just nu. Men det kommer..

Ama de casa sa...

sv: Är det nåt vi har lärt oss i Spanien är att det mesta tar TID. Man får köa... Det var typ bara tre bilar före oss och nån moppe. När vi väl kom in så gick själva besiktningen snabbt. Dom är inte lika noga som i Sverige påstår Anders...

Jess sa...

Kul tolkning av NY!
Det ser ut som en supercool tröja á la Beate!

llhertz sa...

Smart! Vilken höjdartriss, himlars snyggt är det också, får mig att flina fånlyckligt (då skelar jag så det är inte så bra).
Och på det gillar jag din nya spejsade tröja, fulsnygg typ.
Upplysningen om getingskrämman gör att jag nu planerar en tomathäck runt tomten men det är en hemlis ännu.

Linnéa sa...

Thi, hi nu blev du förvånad! Tantalonan Linnéa har varit under jord. Ska verkligen försöka få ordning på det hela till bloggen. Sen du så har jag lite gropar både här o där. Så kära BP du får hållar dig till blommor!
Hi, hi, hi! Du ska se min sprilatrappa från det som en gång var Brandstationen i E-tuna!

Hörni sa...

Lite shopping i alla fall, och tröjan ser riktigt snygg ut. :)

Malla sa...

tröstshopping hjälptr nästan alltid då jag är på kasst humör eller tycker synd om mig själv :P

Guldkryckan sa...

Byggarbetsplatser är kul...sen får folk säga vad de vill..så det så :)

Erik Semlan sa...

Gillar din tolkning. Klart fyndig triss du bjuder på!
Väljer den ny som är lättläst.
Du får ha en bra vecka, utan störande (och jobbiga) medtrafikanter.

aino sa...

jajamen, där satt den! snygg och fiffig sammanhållen triss. toppen.
aino