söndag 27 maj 2012

Fototriss: ”Somrigt”


Somrigt ska det vara hos Fototriss idag. Dessutom är det tävling, där man kan vinna fina priser hos Coolstuff.
Somrigt för mig är att dricka frukost på balkongen, ligger i horisontalläge i solstolen och sitta ute på kvällen med en deckare. Men bilder från dessa aktiviteter har ni redan sett – minst en omgång sedan 2008.

Loppis
Alltså tänker jag visa tre bilder som också betyder somrigt för mig – Täby Galopps loppis, som hade premiär igår. Hade kunna knäppa 100 bilder av allt som fanns till försäljning där, men dessa tre foton ger er en liten idé. Kan även tala om för er att Jernbolagets våg på tredje bilden fick följa med hem.
Fler somriga bidrag hittar ni hos Fototriss här.
Roliga pryttlar hittar ni hos Coolstuff här.

PS. Nu intar jag horisontalläge och är incommunikado tills ikväll. Då är jag tillräckligt utvilad för att gå en bloggpromenad hos er;-) DS.

47 kommentarer:

Ama de casa sa...

Jättesomrigt och jätteläcker våg :-)

sv: Näe, du. Några "Fel låt vann"-löp ser vi nog inte idag. Inte i Sverige i alla fall. Ska kolla om jag hittar nåt här. Men Spanien bryr sig inte fullt så mycket :-)

Marit Johansson sa...

Jag förstår att den gamla vågen fick följa med hem, snygg är den.
Loppis är verkligen somrigt, det är kul att besöka och billig shopping, oftast i alla fall. Bra trissat av dig, ha en skön dag i solstolen!

4U2 sa...

Bland allt det röriga (varför kan de inte ha lite ordning? *ler*) var det just vågen som man kunde se tydligt och som blicken sa: "den skulle du ha!" Nu har du den ;) Bra köp alltså!

Eva Trillian sa...

Ja, loppis är väl somrigt om något! Tänk vad mycket grejer man inte behöver ;-)

Jess sa...

Köpte du något?

Kicki sa...

Ja, loppis är verkligen somrigt, så mycket kul man kan hitta! Jag har en liknande våg hemma:)

Monica sa...

Ja visst är det sommarens höjdpunkt, mor tjatar om att vi ska plocka bilen full och sätta oss där en helg;-)
Vilken läcker våg vad avundsjuk jag blir;-)
Ha en skön söndagkväll;-)

Linnéa sa...

Ja, loppis hör sommaren till. De står som "spön i backen" särskilt ute på landet. Mina kusin o kusinbarn far Hälsingland runt o fyndar. Båda har återvinnings affärer.
Kul grepp o somrigt. Tack för din fina kommentar hos mig!

Anonym sa...

Haha - ja det förstår man ju att ett sådant startskott känns somrigt så det förslår!
Härligt fotat med mycket stämning :)

Anonym sa...

Det finns många prylar, det gör det.

cat sa...

Många sköna prylar :)
Hoppas att du har haft en riktigt skön dag på din balkong. Själv är jag dödstrött efter veckans alla utflykter.

SoF sa...

Love you! :)

Freja sa...

Gillar dina bilder, förstår att du köpte vågen, den var cool. Jag är dålig på att gå på loppisar, men jag var på en marknad idag. Och fick med mig en liten flodhäst i betong och en fjäril som jag tror du skulle gilla. Den var ihopsvetsad av två hästskor och en rälsspik samt en bit armeringsjärn... Ska ta kort på mina fynd när jag vaknat upp ur värmekoman jag hamnat i. Gömmer mig i vår källare just nu...

Peranders sa...

Sådana där matlådor av plåt som syns på andra bilden använde jag på den tiden jag jobbade skift på fabriken. Men det var för mikrovågsugnarnas tid.

Annemor sa...

Loppis er gøy, men jeg har ikke plass til mer, så jeg gir heller enn jeg kjøper.
Nyt kvelden
Mormor på klagemuren

Bildgatan sa...

Det är inte bara Täby Galopps loppis som är somrigt. Tror faktiskt att ordet LOPPIS är det absolut vanligaste ordet på en skylt under sommaren.

Läckra bilder och de tycker jag är värt ett av priserna, för oavsett vad man tycker om loppis så är det helt klart somrigt.

Vågen läcker, funderar om vi har någon sådan eller var jag haft en någonstans, eller sambo - är inte säker var och vem. =9 Däremot så finns kaffekvarnen hos oss. =)

Synd, att du inte hinner bli pensionär till 1 juni. =) Har ju redan packat för bilresan ner. =) Måste ju hinna se något längs vägen också. =)

Guldkryckan sa...

Loppisar har ju blivit populärt...faktiskt ganska kul att kolla runt på såna, inte för att jag köper nåt..men kul ändå :)

Föredrar också att sitta på balkongen med nåt att läsa med en kall dricka modell öl bredvid mig.
Då är det sommar...

Anitas Blogg - Malta sa...

Loppis !! Ja det var länge sen och vilka "fynd" man kan göra. Som du som fyndigt skapade en riktigt somrig supertriss ;-)

Anni sa...

DÄR blev jag nöjd! Hade du inte köpt den vågen hade jag undrat hur det var ställt - den stod ju där och ropade!

Själv sitter jag just och väntar på en traderaauktion som ska gå ut - nu!

SigridfraEnget sa...

Där fanns många härliga prylar. Snygg våg!

Jane sa...

Håller med dig, det är riktigt somrigt med "uteloppis". Den vågen hade nog följt med mig hem oxå :)
Idag har det varit kanonväder så jag har legat på alla fyra och dragit kirskål och önskat mig ett par vietnamesiska buksvin ... det sägs att det enda sättet att bli av med kålen är att skaffa gris, de äter nämligen rötterna. Får väl odla potatis i fårorna sedan när grisarna vältrat runt jorden klart :)

Christina sa...

Överallt är det loppis, så även i göteborg idag menjag var inte där. Men somrigt så det förslår!

Susanne sa...

Kanonsnygg våg, det var ett bra köp.

Susanne sa...

Sv: Det var typ 10 grader i vattnet.

Anders W sa...

Loppis verkar ha blivit den riktigt stora sommaraktiviteten. Och vad bra när onödiga prylar kan få nya "hem". Snyggt fångat tema.

LissenTo sa...

Vad härligt med ett så stort loppis, men troligtvis kanske dyrt?

Balkongläge Beate, härligt. Har inte hunnit riktigt. Men snart.

Tänkte på dej, när du såg mina rosa blommor :-)

4U2 sa...

sv: visst doftar de underbart! Men du förstår, du är BP (Bra Person) och du har tillåtelse till små förseelser som vi andra inte får. Du ger så mycket av dig till oss, saker som gör bl.a vårt liv rikare och roligare, så klart du får "ta" lite ;)

Jah Hollis sa...

Loppisarna är ju något som tar riktig fart sommartid. Jag gjorde ett snabbesök i Lund i lördags och såg att en av gatorna bussen passerade var kantad av tjogtals med loppisförsäljare. Täby galopps loppis borde väl kunna förkorta namnet till Galoppis. :-)
Skarpögt att notera min ytterst medvetna beskärning (gjord direkt från bron där jag tog bilden) av båten i Slottsparken.

Hörni sa...

Jag har aldrig gjort ett enda loppisfynd i mitt liv. Kan bero på att jag nästan aldrig går på loppis. Får bli ändring på det. Jättefin våg! Jag har själv en fin gammal våg i köket, som jag och min bror blev vägda i som nyfödda. :)

Ruth i Virginia sa...

Hushållsvåg och kaffekvarn -
Det är nästan som att vara tillbaka i barndomens kök.

Ingalill sa...

Wow! Där var en hel del prylar som passat hemma hos mig :)

Pialotta sa...

Loppis hör verkligen till det Somriga i SommarSverige var man än befinner sig :) Kul är det oxså att söka o kanske finna sina favoritprylar billigt :) Underbart läckra foto som vanligt Beate :) I love :)

Erik Semlan sa...

Utomhusloppisar hör sommaren till precis som en riktig "bonna-auktion". Jag har aldrig varit förbi drive-in-loppisen i Täby, fel del av stan om du förstår. Det går att göra fynd på loppisar. Läcker gammal våg du hittade. :-) Tack för din kommentar och visst var det kul att Loreen vann! Ha en skön vecka.

Elisabeth sa...

Härliga bilder och en läcker våg. Jag skulle behöva vara med på bagageluckeloppis, för mina skåp börjar vara alltför fyllda! Ha dé1

Rantamor sa...

Hoppas att du köpte dom fina vikterna också, sådana tycker jag att är så fina.
Ser ut att ha funnits ettåannat fynd där.
Brukar någon otroligt unik gång få Rantafar att stanna vi något gårdsloppis på väg upp till fjällen, där kan man verkligen hitta ettåannat....
En fiffig annorlunda triss till somrigt...

Tjingelingen...

Herta sa...

Var medarrangör i en sån där loppis förra sommaren. Vilket hästjobb men kul var det.

Mona sa...

Att gå på loppmarknad är en trevlig sommarsysselsättning. Vågen är ett jättefint fynd. Jag ser ofta en massa grejer som jag skulle kunna tänka mig. Men när jag så funderar över var sjutton jag skulle kunna ställa det så blir det inget köp i alla fall.

Stare Ström sa...

En hel massa saker som bara är "nödvändiga"- eller hur?

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Grattis, du är i final i tävlingen och omröstningen har just börjat!

Anneli - A'la Foto sa...

Ja, loppisar hör nog till sommaren! Härliga bilder! Grattis till finalplatsen!

trollet sa...

Loppis är kul... och somrigt!! Grattis till finalplats=))

Marit Johansson sa...

Nu ser jag att dina bilder gick vidare i triss-tävlingen, så kul!! Och inte säger du något?? Jag har röstat på dig, ska rösta från alla ip-adresser jag kommer åt .. :)

Anitas Blogg - Malta sa...

Hoppsan ;-) Vad kul !! Såg precis att du kom till finalen med dina fyndiga bilder. Vad glad jag blir !! Grattis Beate, det är du värd. Jag röstar på dig allt vad jag kan ;-)

Craxyknas sa...

Nämen loppis. Åh detta fantastiska sommarnöje! Du får min röst, lycka till :D

Helena/Bildbloggerian och Fototriss sa...

Jag såg att du redan upptäckt att du kommit på en hedrande andraplats i tävlingen :) Så ett stort grattis till dig! Jag kommer höra av mig sen med info om hur du får ditt pris :)

Christina sa...

Grattis till andra platsen!!

mammakero sa...

Gratttis till andra platsen!