tisdag 15 maj 2012

Idag såg jag rött

Röd skylt
Visst ser man rött ibland! Då menar jag inte rött som i att bli arg eller explodera utan helt enkelt färgen. Redan vid Roslagstulls busshållplats fotade jag skylten som jag ser varje morgon i väntan på 73:ans buss. Observera färgen på himlen.


Röd ryggsäck
10 minuter och två hållplatser senare, vid Norrtull möttes jag av denna syn. Ja, ja, jag vet, jag börjar utvecklas till värsta paparazzin. Men jag kunde liksom inte bli att fota denna föga upphetsande ryggsäck med tillhörande häck, sadel(!) och cykel. Hade gott om tid att koncentrera mig på detaljerna, då det tar minst tre minuter att få grön gubbe vid det övergångsstället.

Röd hatt
Väl på jobbet såg jag rött igen i form av denna hatt. En giveaway från Linux, vars operativsystem heter Red Hat. IT-bästisen Radde fick hatten på en datamässa i förra veckan och den pryder nu inte hans huvud utan väggen på hans rum på jobbet. Vilken färgklick! Personligen blir jag glad över sådana fyndiga och färgglada presenter.

Dessa tre bilder är mina bidrag till ADAY, ett fotoprojekt där man kan fota i kategorierna ” Home, Work or Connections”. Tack Jane för tipset. Nu ska jag bara ladda upp bilderna också, men det kan man göra till och med den 22 maj. Upp till 10 foton får man skicka in. Alla, inte bara fotonördar får vara med. Sådant gillar jag!




18 kommentarer:

Jess sa...

Färg gör mig glad!
Jag hade gärna haft den där röda hatten!

Olga T sa...

Fick bara en bild för ögonen där cyklisten hade den här hatten på huvudet....hur kul hade inte det sett ut. Kanske dök tanken upp eftersom cyklisten är huvuvlös och hatten kommer sen :)

Susanne sa...

Åhhh vilka fina röda färger, men jag gillar nog himlens färg lite mer ;)

Rantamor sa...

Rött som sagt var man kan ju se rött ibland...och det har du verkligen gjort idag...
du är verkligen fenomenal att hitta dina teman...
och att få dom att spreta åt alla håll...
jag gillar hatten !!!
Säkert hur läckert som helst att ha på väggen...man blir glad av den...
och lite kär...och lite galen...

Vet du vad jag ser genom mitt fönster just nu ???

Svar: grannens bockjävel är kvar ute...men tack gode gud för att den iallafall inter lyser...
tjaa va ska man säga ???

Tjingelingen.

Olga T sa...

SV: Ha ha! Den kommer att skära sej med all annan inredning. Tänkte inte på AIK:s färger.....men den är väldigt kult och förs oss som vet vad Loranga var!

Freja sa...

Jag älskar rött! Det och grönt är mina absoluta favoritfärger. Och min man, dataingenjören hatar Windows/Microsoft intensivt och älskar Linux precis lika passionerat (ja, jag vet, det är stört...) så den hatten hade han burit konstant!

Per-Anders sa...

Den där skylten på översta bilden har jag för mig jag sett på din blogg förut. Fast röd är en fin färg. Gillar den.

4U2 sa...

Han såg riktigt "skyddad" ut, cyklisten. Det borde egentligen flera vara som cyklar bland bilar i städer, känner många som skadats svårt och inte enbart vid hög fart!
sv: gillar du inte bananer? ;)

Bildgatan sa...

Ja, man kan se rött utan att bli arg. Snygga foton och själv har jag inte fotat så mycket under dagen, ingenting alls.

Jag måste säga att utstyrseln på cyklisten gillar jag och hatten är verkligen fräck ... som väggdekoration.

Monica sa...

Härligt rött bidrag, funderade också att vara med vi får se hur det blir. Hatten blev min favorit så läcker;-)))

Jane sa...

Vad kul att du hängde med och med toppenbilder också! Gillar verkligen temat och speciellt cyklisten - där fick du t o m med svenska flaggan, smart gjort på ett "världsprojekt" :))

Lennart sa...

Vilken härlig himmel där, så klar. Hatten lyste ju upp och den syns ju lång väg då den används också.

cat sa...

Läckert röda motiv! Ett riktigt coolt bidrag till A day också :)

Malla sa...

en röd dag, skulle du se mig idag skulle du också se rött, jag har röd tröja ;)

Ama de casa sa...

Jag ser alltid rött. Det räcker med att öppna garderoben ;-)

Erik Semlan sa...

Kul att du är med i fotoprojektet!
Ska kanske skicka in jag också... cykelbilden tycker jag blev bra.
Ha en skön helg!

Pysselfarmor sa...

oj ägaren av den häcken verkar vara av typen "matcha färger"....
;-))

Marit Johansson sa...

Snygga foton och coolt att ha en genomgående röd tråd..

Jag är riktigt missnöjd med mina bilder, dom spretar åt alla håll och är bara skittråkiga, tvärtom i jämförelse med dina!