fredag 25 maj 2012

Tema Fredag: ”Blå”

Blå ska det vara hos Sinneskatten idag och blått ska det bli. Redan klockan 07:45 tog jag den här bilden:


Dubbeldäckare
Det enda jag tänkte (överdrift så här tidigt på morgonen) var att jag inte skulle göra som jag antog att de flesta av er fotobloggare funderade över – nämligen visa en blå himmel. Såg egentligen bara 676:an – den blåa dubbeldäckarbussen som trafikerar sträckan Norrtälje-Stockholm – framför mig och knäppte av. Jag menar klockan 07:45 är jag inte människa än utan zombie;-) När jag för några minuter öppnade bilden i datorn fick jag världens överraskning, som jag härmed delar med mig. Tekniskt är bilden troligen kass, men speglingarna tycker jag passar verkligen in på den här bloggen och bussen är definitivt blå;-)

Euro2018
Vid klockan 16:30 var min status av medvetenhet mera normal om man säger så. Alltså stegade in på det stora sportvaruhuset, där det förresten råder fotoförbud och tog den här bilden.

Som fotbollsfan uppskattar jag att det finns ett stort utbud av blågula artiklar för supportrarna inför Euro 2012. Urkul, det höjer bara fotbollsfebern hos mig. Att sedan Slavek och Slavko - två sällsynt fula maskotar – inte fanns att köpa har jag (nästan) full förståelse för. Dessutom har jag redan klickat hem dom från England:-)

Fler blåa bidrag hittar ni här.


22 kommentarer:

Pumita sa...

Jag visste att jag kunde lite på dig! Inga main stream foton här inte*. =) Ser fram emot att få se dig på löpsedlarna i blågul peruk. ;)

*själv fotade jag blommor...

Monica sa...

Var tvungen att leta upp S o S du har rätt vilka fula maskotar två hen;-)
Är det så man ska se ut i sommar flintis och med Sverige på
gumpen;-)
Ha en skön kväll;-)

cat sa...

Är hemma för en kort mellanlandning och kan äntligen koppla upp mig utan att behöva betala en massa Euro (snåla tyskar). Så då var jag ju så klart sugen på att besöka dig.
Som vanligt blev jag glad av dina bilder och ord :)

Elisabeth sa...

Mungipan hittar sin givna form - uppåt - när jag tittar på dina bilder och läser din text. Ha en bra helg!

Olga T sa...

Vilka speglingar i bussen! Snyggt med blå dubbeldäckare.
Jaha du, vilken outfit väljer du i juni?

SigridfraEnget sa...

Häftiga bilder!

Annemor sa...

Lekkert bussfoto.
Ingen himmel (nesten), men et flott rødt skjørt.
Nyt kvelden iført noe annet enn blågul parykk
Mormor

http://www.starbear.no/mormor/2012/05/25/sinneskatten-og-fredagstema/

Bildgatan sa...

Du har lyckets med det blå, bussbilden och speglingen en höjdare. "Sverige" bilderna gillar jag men ... det finns ett stort MEN, jag gruvar mig för 8:e juni -det är väl då TV eländet sätter igång?

Marit Johansson sa...

Tekniskt sett är din bild inte alls kass, den är ju skarp hela vägen och tagen i en rolig vinkel, så tycker jag i alla fall! Speglingen som passar in på den här bloggen... hmm vad kan det vara... jo jag tror att det är den rosa kjolen :)

Anni sa...

Vet inte vad jag ska tycka om de blågula kläderna, de luktar mycket Sällskapsresan tycker jag.

Men bussbilden blev ju superb, alltid lika roligt att få upp en bild på datorn och först då förstå hur bra den är!

4U2 sa...

Fin bil den första även om jag fick lite nackspärr :)
Kläderna ... nej, gillas tyvärr inte men eftersom det inte är du som formgett de så kan jag säga det direkt! ;)
sv; jag ville få fram att man verkar vilja vårda och ge hjälp för det man INTE söker för. Självklart har jag sagt ja till allt de föreslår men inte ens då får jag hjälp. :(
Snart börjar jag dock skrika och lägga mig på golvet som en barnrumpa för nu börjar jag tappa tålamodet eller rättare sagt snart klarar jag inte att vara någorlunda normal och le tillbaks.

SoF sa...

Perfekt!

Det är så här man vill ha det på K eller K-bloggen.

Tack Beate!

Varma årets-första-fästing-bortplockad-hälsningar!

PS De bara ääälskar mig de små odjuren. DS

Mona sa...

Speglingarna i bussen är superläckra, men först tänkte jag bussen kört i diket! Riktigt cool vinkel.

Tycker det är löjligt med fotoförbud i affärer. Är dom rädda för företagsspionage? Tyvärr är det lite svårt att smyga med min stora kamera och mobilen är alldeles för kass på inomhusfoton. Annars gör fotoförbud mig ännu mer sugen på att fota!

Anonym sa...

Fotoförbud?!? Varför då?!? Man vill ibland kunna fota saker och skicka, i mitt fall till dottern som kan svara om det blir bar eller inte.

cat sa...

Japp det var EU-projektet som avslutades nere i Tyskland.
Idag ska jag iväg på bröllop två timmar in i landet från västkusten sett.

Jane sa...

Fullkomligt älskar den blåa färgen på bussen, man blir glad :) Önskar min bil var lika blank och speglingsbar just nu istället för att ha en gul hinna av pollen över sig plus en måsskit på dörren ... hur måsen fixade den undrar jag! Måste ha skitit vågrätt :P Som tur var kom ett riktigt störtregn igår kväll så jag hoppas att naturen fixade en schysst biltvätt :)

Ama de casa sa...

Euro 2018 eller Euro 2012? Den där morgonförvirringen tycks inte ha släppt under hela dan, va? ;-)

Väldans vilken BRANT backe den där bussen kör i... :-)

Bildgatan sa...

Tre veckor! Skicka hit honom eller så kommer du upp omgående så åker jag ner. Du behöver ju inte springa runt i din älskade stad under dessa veckor för du kommer ändå inte att gå ut, så det spelar ingen roll var du sitter. =) TV fungerar lika bra hos oss.

Fördelen är att du också kan få sällskap av min yngste och då blir det ännu mer kul fotboll - nu gillar inte du fotbollsöl men han kan säkert servera dig vitt under matcherna och lite löjrom med nyfångad sik som han röker till dig. =)

Ett problem - jag pratar så sällan engelska att jag kommer få svårt att hitta orden ibland, men genom fotografering på stan kan jag säkert göra mig förstådd. =)

anne sa...

Shit!!! så läckra bilder! Bussen är ju helt underbar!

Jah Hollis sa...

Den första bilden blev ju en fullträff. Och visst ser vi fram emot fotbolls-EM (synd bara att det delvis spelas i ett moraliskt genomruttet land som Ukraina).

Linnéa sa...

Vilka härliga bider. DD är ju bara suverän, vilka speglingar!!!!

Wooooow!

Hörni sa...

Man kanske skulle ta och köpa en sverigebikini till Mallorcaresan. Man syns ju bra i den i alla fall. :D