fredag 4 maj 2012

Tema Fredag: ”Värme”

Ja just det - värme. Det är något jag längtar efter just nu. Jag menar 4,5 på morgonen och 9,7 grader på kvällen är inte min idé av värme direkt. Då ni knappast är intresserade av en bild av ett värmeelement som sitter på väggen så tycker jag att ni ska få skratta/le åt två ”motsatta” foton idag.

Imorse på bussen
Sandalerna, tubsockorna och fötterna tillhörde en medelålderns man på bussen imorse. Vet inte vad hans idé av värme är, men jag tror nog att han hade kalla fötter hela vägen till jobbet. Dessutom tycker jag att denna forutstyrsel borde förbjudas i storstäder och arbetsplatser. Sandaler och tubsockor är i sig en olycklig kombination, men om man envisas med att bära dessa plagg så hör dom hemma på landstället. Så det så (ursäkta bildkvalitén, men det var inte direkt läge att fota med blixt;-).


Min WESC jacka
Tack vare dagens tema får jag nu chansen att visa er mitt ”kap” som jag köpte förra veckan när WESC hade lagerutförsäljning. Den dunjackan håller garanterat värmen nästa vinter. Dessutom tänker jag med värme på fyndpriset – 500 i stället för 2 600 kronor. Ni behöver inte vara oroliga nu - den där pälsremsan går som tur är att plocka bort;-)

Fler värmande bidrag hittar ni här.

30 kommentarer:

Bella sa...

Tubsockar is da shit;) ...not

Bildgatan sa...

Vadå motsatta? =) Svetten rinner bara jag tittar på sista bilden och jag håller med dig angående kombinationen av sockor/strumpor och sandaler. Även om jag säkert haft någon sådan kombination men då håller jag mig i stugan och inte ens till byaffären åker jag så där. Men ... idag hade jag garanterat inte brytt mig när jag frös som mest om mina små frusna fossingar, inga strumpor hade jag med mig.

Nu sitter jag här i Linköping med täcket och "väntar" på hockeyn, har inte värmt upp mig ännu efter köldchocken när jag vaknade på hotellrummet. =)

Om jag fick en köldchock i morse hur ska det då bli när jag nästa vecka återvänder till Luleå? Måste kanske ge någon mitt lösen till bloggen så att de får meddela er att jag är på upptining.

Ps. Kanske att jag kommer förbi dig och lånar din nya snygga jacka innan jag sätter mig på planet.

Bildgatan sa...

Sv. Jag hade aldrig funderat och inte ens kommenterat utan att googla. Men det är ju jag och i mig sitter tydligen en mycket nyfiken bofink Knut.

Stare Ström sa...

Är du säker på att tubsockar och sandaler inte går att kombinera med din jacka? :-D Du har gjort ett riktigt fynd!

4U2 sa...

Stora kontraster var det! Jackan ser verkligen varm ut så självklart kommer du inte att frysa nästa vinter, ett kap!

Monica sa...

Tog du sandalbilden helt öppet eller smusslade du med kameran;-)
Snygg jacka men ditt ansikte är en enda röra;-))))
Ha en skön kväll;-)

llhertz sa...

ÅH vad najs!!! Den jackan borde genast gå till bättre behövande mig så klart! Så helt perfekt, tror jag får kolla det där märket WESC på webben.
Fräckt och skickligt att fånga tubsockseländet, ibland vill man tillkalla stilpolisen.
Svar: vi nyttjar nog olika skafferier men vad gör det - Båda är bäst men mitt har ingen magnolia ;)
Svar 2: Helt enig med dig, Fy på mig!

Olga T sa...

Snygg jacka!!! Vilket kap!
Återigen skulle jag vilja sett dej fotografera sandalerna.

Pumita sa...

Det kallar jag för ett riktigt fynd!
Men du, har du inga raggsockor? Tänkte ifall du fryser. :)

Annemor sa...

Himmel og pannekake. Det skulle vært en lov mot slike kombinasjoner, men til straff blir det kaldt på føttene (hihihi).
Maken jakke til min (tror jeg), den er kjempevarm og holder til og med en frossen mormor varm.
Godt gjort med prisen da. Jeg måtte ut med litt mer.

ha en flott kveld.
Hilsen mormor på muren

Pialotta sa...

Vågat gjort att fota "skandalmannens utstyrsel" ;) Jackan ser ju riktigt värmande ut och är riktigt snygg :) Men gillar inte att ditt ansikte är så pixlat, vad har du gjort .. kanske är det värmeutslag av den värmande jackan;) Ha de du coola kvinna :)

Bildgatan sa...

Sv. Gillar väl inte heller skulpturer specielltmycket, eller gillar deminte alls men har upptäckt att jag fotat massor den senaste tiden. =)

Sedan - du kommer att frysa imorgon så ta på dig nya vinterjackan om du ska besöka och titta på mitt valfria aprilfoto i ordlös onsdag. =)

Anitas Blogg - Malta sa...

Sandaler och tubsockor. He..he.. Skickligt av dig att fota ögonblicket. Kanske hade mannen blivit skinande glad om du fotat med blixt. Verkar ju vara typen som gillar att glänsa ;-) Din jacka var helt klart ett fynd jag hoppas du slipper använda den närmsta tiden framöver ;-)

Anna sa...

Snygg jacka, verkligen min färg.
Jag var på väg och ta fram mössan igen, de är inte kul nu.
Var är värmen liksom?
Ha en bra lördag!
Kram

Anonym sa...

Sandaler med strumpor är aldrig snyggt. Det går liksom inte. Synd det för det kan vara skönt.

Guldkryckan sa...

Håller med "frunatmaken"...aldrig snyggt...och sandaler hör endast till sommaren enligt lilla mig.

Själv kör jag med arbetsskor nästan året runt..stålhätta är aldrig fel att ha ;)

Ama de casa sa...

Tubsockor... Sexigt värre! Eller åtminstone värre... :-)

pruddelutt sa...

Är bara så fult....tubsockar och sandaler alltså! Men jackan ser härlig ut :-)

Linnéa sa...

Först vill jag tacka för alla fina kommentarer jag fått av dig. Mollan tackar särskilt. Haft strul med Google som det kan bli med modem här på torpet.

Sen vill jag säga att jag skrattar åt dina bilder. Polarjacka, kan behövas till Midsommar om vi har otur. Säkert varm om fötterna om du behåller sockorna på.

Hittade inga inlägg av dig på Fönstertemat, Ordlös L, men det kanske kommer.
Ha det gott o håll dig varm!

Rantamor sa...

Men kommenterade jag inte inne hos dig igårkväll...
trodde det iallafall, men kanske jag håller på att bli lite glömsk eller light dement...usch så kanske man inte ska skriva låter inte bra...

Men du tubsockar borde av gud förbjudas, har en i nära släktskap som drar upp dom till halva benet...sandaler och korta shorts...
jag vill kräkas av bara tanken...
men han tycker nog att han är fin.

Vill du veta hur det ser ut när jag tittar ut...
jo det snöar...
jag tror jag ska ställa mig i tvättstugan å stryka tvätt, så slipper jag se skiten.
Tråkigt väder = tråkigt jobb passar bra ihopa...

Hoppas du har bättre väder idag !!!

Tjingelingen...

Benita sa...

Den jackan skulle jag behöva idag då vi har +3 grader. Men inga sandaler behövs idag, gummistövlar passar bättre. :)

Marit Johansson sa...

Om du bodde här uppe kunde du faktiskt ha fått användning för din nya jacka, .. när jag vaknade i morse och tittade ut hade det snöat ett par cm. Då blev jag inte så glad, det snöar fortfarande och det sägs att det ska snöa hela helgen!

PS. Tubsockar i sådana sandaler är verkligen urfult!

Jah Hollis sa...

Ja, det råder en viss förvirring i klädseln hos folk nu i övergången till vår/sommarväder. Vinterjackor trängs med t-shirts och bara ärmar.
Bra också att vara förberedd för nästa vinter. :-)

Anonym sa...

Jag oroar mig nog i så fall för VAR den där pälsen har suttit innan, eller kanske på vem?
Hoppas inte det var grannens katt... :-|

Della sa...

Undra hur det skulle kännas i kombinationen sandaler med tubsockor och dunjackan. Om det jämna ut sig liksom?

Agneta sa...

Ha ha ursnyggt, jag gillar tubsockar tillsammans med pumps bättre!
Agneta

Anni sa...

Påminns plötsligt plågsamt om när jag gick ut sexan och hade täckjacka och badskor ... förstod inte då varför kompisarna tyckte att jag var lite knäpp ...

Hörni sa...

Åh vad snygg jacka, jag vill också ha!
Sandaler och tubsockor kan ge blogginlägg, det är ju bra i alla fall. ;D

Sv: Tack, tröjan är från.. ja gissa, ESPRIT så klart. :D

Jane sa...

Han kanske hade fotsvamp och inte ville visa "champinjonerna" för offentligheten ;)
Iklädd vinterjacka gick jag runt på IKEA igår (var tvungen ...) genomsvettig och proppat med folk. Vinterjackan behövdes eftersom det bara var 2 plusgrader ute ... usch och fy för både IKEA och vårväder!

Lennart sa...

Tubsockor? Tror jag använde det ett kort tag då jag var 13 eller 14. Insåg att det var varken några trevliga eller skojiga saker. De vred sig med tiden och blev så underliga till formen?