söndag 20 maj 2012

”Tillsammans”

Idag tar Helena som håller i Fototriss ett mycket lovvärt initiativ att uppmärksamma och göra reklam för Cancerfondens kampanj ”1 av 3 får cancer. Men alla drabbas. Tillsammans kan vi besegra cancer.”
Nu anser jag att min blogg är en humorblogg eller något i den stilen. Den vill att ni ska le eller helst skratta när ni läser mina inlägg och tittar på mina bilder.
Tyvärr kan jag inte förmå mig att skriva något roligt om Mr. C. (cancer), än mindre lägga upp en skojig bild till temat. Det skulle kännas som ett hån mot cancerdrabbade vännerna N och R. Och eftersom jag (tyvärr) inte är speciellt bra på att skriva seriösa texter eller ta ”allvarliga” bilder så får det vara. Dessutom är jag inte det minsta övertygad om att vi kan besegra cancermonstret tillsammans...
Som ni ser blir det inget foto till min text heller. Jag har inget som passar. Tyvärr...



22 kommentarer:

Ama de casa sa...

Det är en hemsk sjukdom. Vidrig.

Monica sa...

Du har så rätt, vi har förlorat åtskilliga vänner i denna hemska förtärande sjukdom;-(

Guldkryckan sa...

Våra två "bekanta" begravs i veckorna som följer här..de gick bort med nån veckas mellanrum... :(

cat sa...

Känner som du om Mr C.
Ja alltså min blogg har fått en ny hatt, men sidorna är desamma som tidigare :)
Blåbär växer på små buskar som kallas blåbärsris. Kul att du gillar mina bilder :)
Även om jag bor i en stor stad så har jag nära ut i skogen. Hade nog blivit tokig annars. Det är så härligt avkopplande ute bland träd och blåbärsris :)

Benita sa...

Jag känner också som du om mr. C.

Jag har varken text eller foton som skulle passa till dagens triss.

Ha en bra kväll.

Ama de casa sa...

sv: På Feria de Mayo springer en massa - både kvinnor och små barn - omkring i såna där flamencoklänningar. Många har dom prickiga skorna också :-)

Peranders sa...

Nähä..?

Freja sa...

Fy för cancer. Även jag, som alla, har vänner som drabbats, det är en obehaglig känsla att bara kunna stå vid sidan om och inte kunna påverka.

Susanne sa...

Hatar Mr C intensivt =(

Olga T sa...

Det är helt OK att du inte har ngt som passar och ja, Mr C drabbar dem vi känner med jämna mellanrum tycker jag. Men kanske kan forskningen ändå leda framåt...?

Bildgatan sa...

Jag hoppade också,nu hoppar jag ofta men den här gången kändes det inte heller rätt från min sida än hur lovvärt det är. Tycker att det är jobbigt och tänker på svägerskan extra mycket under helgerna och hennes saknad vilket gör att tillsammans får en annan innebörd i samband med ordet cancer.

Här har det återigen regnat, verkar vara varannandags väder, för nu på kvällskvisten lyser solen och morgondagen ser lovande ut.

Ha en skön söndagskväll - här är det hockey, inte helt förvånande. :)

Jess sa...

Jag förstår dig och jag förstår ditt val.

Pumita sa...

Jag funderade länge på om jag skulle vara med... isf med bilder från Amsterdam där jag fotade nationaldagsfirandet, fin gemenskap som passar bra till temat Tillsammans. Glada festande människor... nej, det kändes helt fel så det blev inget bidrag.

Jane sa...

Håller med dig till fullo, hoppade över trissen själv idag pga samma tankar som du ...
Vi ser fram emot morgondagens bilder istället :)

Marit Johansson sa...

När jag la upp mina bilder till temat "tillsammans" och skulle skriva något om Mr. C så gick det bara inte. Jag har förlorat 2 familjemedlemmar i den sjukdomen och hur jag än vände och vred på orden så kunde jag inte ha det ordet med i inlägget tillsammans med bilderna. Jag analyserade inte varför, kanske för att det var barn på bilderna...

Elisabeth sa...

Jag har inte varit med på temat, men väl drabbats. Förklarades fri den 14 maj, men det finns alltid en risk att den återkommer, men jag vill tro att det är borta för gott. Jag försöker ta vara på dagen och njuter av det jag gör. ha dé!

Hörni sa...

Förstår dig verkligen, det är inte lätt att hitta på något när man har den hemska sjukdomen så nära inpå.
Men lovvärt initiativ är det ju, pengar till forskning behövs, även om inte heller jag tror vi kan besegra monstret.

Sv: Tack. Vad roligt om det framkommer i inläggen vilken underbar liten person hon är. :)

Mona sa...

Det går en serie som heter "Big C" (C för cancer) på SVT1. Tycker faktiskt man lyckats förena humor och allvar i denna serie.

Monica sa...

Vi var inte många men några till hade gjort trissen på enbart Tillsammans;-)och man behöver ju inte vara mindre engagerad för det;-)
Ha en bra dag;-)))

Della sa...

Man behöver ju inte vara med på allt. Ibland passar det och ibland inte.

Anitas Blogg - Malta sa...

Ett jättefint inlägg från dig Beate. Det är kanske inte alltid alla teman inspirerar en till att skutta ut med kameran i högsta hugg och försöka hitta på något kul. Förstår precis hur du tänker och känner och varför du avstår den här gången, vilket inte hör till det vanliga. Din blogg får mig ofta att le och jag får inte nog av dina fantasirika ofta lite udda inlägg. Tack för dina uppmuntrande kommentarer hos mig. Så uppskattade ska du veta. Jag är på G. ;-)

LissenTo sa...

Finns inget roligt med cancer, mer än att man får perspektiv på mycket i livet.