torsdag 10 maj 2012

Torsdagstema: ”I like”


… min plågoande
Om ni tillhör min trogna läsarkrets så minns ni kanske det här. Ett inlägg som handlar om hot att bli ihjälslagen respektive ”lappat till så att jag hamnar i rullstol”. Min polisanmälan blev nedlagd. Inga vitten, ord mot ord, bla, bla. Inte helt otippat om man säger så.
Tyvärr stötar jag på min plågoande regelbundet på olika bussar och vid Roslagstulls hållplats. Idag var ett sådant tillfälle. Det stod redan två personer och väntade på 73:an. Båda rökte där och då och var inte lika hänsynsfull som jag, som ställer mig långt bort med min cigg för att inte störa folk.

Fegis
Som ni förstår såg jag med spänning fram emot killens reaktion. Nu blåste det friskt i morse så han blev liksom inrökt, vart han än ställde sig. Hade tagit fram iPhonen just i fall att han skulle hota även dessa personer. Det gjorde han inte. Jag menar vem tar sig an en tatuerad och piercad 1,85 m lång och biffig kille med tjejen bredvid när man själv mäter cirka 1,69 m.

Paparazzi number 1
Killen brukar stirra på mig på bussen, vilket inte känns helt behagligt kan jag säga. Idioten har hotat mig och även om ni tycker att jag är elak så kunde jag inte känna något annat än riktig skön, gammal och hederlig skadeglädje. Skänkte honom ett hånleende också, vilket jag njöt av. Å det bästa av allt jag lekte paparazzi fotograf på bussen och fick en kanooooon bild av honom. Skadeglädje måste vara den bästa glädjen... i vissa fall;-)

Om inte maken hade mycket bestämt avrått mig från att lägga upp fotot på bloggen så hade jag med glädje gjort det kan jag säga. Det hade jag gillat skarpt!

Vasastan
I stället lägger jag upp några kort som jag tog under lunchpromenaden i strålande solsken med kollegan Eva. Idunkyrkan på gatan med samma namn och två bilder av Matteusskolan. Hoppas ni gillar dom!

Fler bilder till ”I like” hittar ni här.



19 kommentarer:

Freja sa...

Härliga talesätt på väggarna! Är det där i närheten Time hotell ligger (vid en ICA)? Jag tycker jag känner igen skolan... Kanske passerat den på vär till och från hotellet...

Susanne sa...

Jag som så gärna vill se hur puckot ser ut ;)

Benita sa...

Man vet aldrig vad sådana typer kan ta sig till. Tror det var bra att du blev avrådd att lägga upp bilden på honom på bloggen.

Bilderna gillar jag, mycket vackra hus.

Bildgatan sa...

Visst gillar jag dina bilder och är glad att de blev dem, eller ... är inte säker.

Visst är man oskyldig till något annat bevisats, eller hur det nu heter men du är trovärdig och brukar nog inte vara rädd och känna obehag i onödan. Däremot är jag osäker på hur han om han av någon anledning skulle (eller någon i hans närhet) få syn på fotot, jag är orolig för dig - tänker på alla dårar som bara ... fy vill inte ens tänka tankarna. Men det är bra att vara uppmärksam och det tror jag att du är.

Här är vädret inte som ditt, just nu är det riktigt tjock dimma efter dagens eftermiddagsregn.

Bildgatan sa...

Apropå GPS:en så funkade den bra när vi åkte bil förra gången mellan L och L, missade bara en fartkamera under hela resan upp.

Idag har jag uppdaterat kartorna så nu kanske även den finns med till vi kör bil nästa gång. =) till L. Sedan tänkte vi ta en tripp ner till Höga kusten om någon vecka.

Monica sa...

Matteus en skola jag missade gick i Hedvig, Johannes och Engelbrekt i tidernas begynnelse.
Läckra bilder från stan med stort S.
Förstår att det hade känts skönt att se en biffig typ pula ner din antagonist i papperkorgen med huvudet före;-))))
Synd du inte la ut bilden;-)

Rantamor sa...

Usch Beate se nu till att inget händer dig, sådana fega typer brukar kunna vara farliga...
Jag skulle vara skitskraj och ha färdtjänst till jobbet...

Å du jag ska åka buss imorron...
Y-bussen ned till Timrå och lille John...
lämnar Rantafar ensam, han ska kvittera ut bobilen på lördag sen tar han lilla blå och kommer å hämtar hem mig....
om han inte har funnit ut att det var ganska lugnt och skönt att vara ensam...
det skrämmer mig...***hjälp***

Fina foton du knäppat, kul med storstadsfoton, sådana har jag inte många....har jag något ???

Tjingelingen du salta böna och var rädd om dig nu.

4U2 sa...

Usch så obehagligt! Det är just vid liknande situationer jag önskar vara lååång! Det där med polisen förstår jag, min ena granne är helt psykiskt störd (jo då, det tycker alla i området ) men oavsett vad han gör får han inga tillsägelser av varken polis eller kommun just pga ord mot ord.
Av dina bilder gillar jag verkligen den första, kanon!
sv: min granne den galne har mycket pengar ja, eller så har han en höna som lägger guldägg! Rötägg är han själv! Jag överdriver inte!

Marit Johansson sa...

Men kolla, en kyrka inklämd mellan husen, det ser man inte inne i vår stad, men vi har ju lite bättre om plats här uppe! Vilket kanonväder ni har!
Förstår att det var skönt att ge idioten ett hånleende, men se upp med att reta honom, tokskallar ska man passa sig för..

Ang. cyklande ungar, jo du har antagligen rätt, när det är så lite bilar så lär dom sig inte...

llhertz sa...

Du tjejen allvarligt, det där låter störtobehagligt. Ta hand om dig, utmana inte ödet, typen är uppenbarligen störd och absolut inte värd det!!!
Gillar stadsbilderna helhjärtat inte minst för den blå himmel. Här har det varit dagsregn.
Svar: Vi har samma strålande baskunskaper om fåglar ser jag. Men nu har jag koll på hela 18 st irl :)

SigridfraEnget sa...

Fina bilder! Kanskje smart att inte lägga upp bilder på din plågoande... ;-)

Jess sa...

Bilderna är väldigt fina, vilket soligt och fint väder! Här i Skåne är det bara en massa regn...
Det kan vara bra att ha en bild av f...skapet i telefonen till framtida behov!
Ha en fin fredag!

Jane sa...

Hua, jobba på den skolan med "Herren" som överhuvud ... nej, tack! Din plågoande däremot kunde kanske ta en eller annan kurs där, bl.a. i hur man uppför sig mot andra :))

Kicki sa...

Tur du inte visade hur han ser ut, vill inte ha hans ansikte inpräntat i mitt huvud! Om du någon gång väljer att göra det så sätt ut en varningstriangel först! Vackra fina byggnader, gillar skarpt!:)

Ama de casa sa...

Läbbig typ... Inget man lägger upp under rubriken "I like" i alla fall.

Anonym sa...

FY, jag vet inte om jag hade vågat åka, fast jag VILL våga, idioter skall inte få skrämma en. ibland är jag glad att jag bor på landet där det är ganska långt mellan idioterna trots allt...
PS: ge MIG bilden, så publicerar jag den, hehe. Naturligtvis uppger jag INTE min källa!!!

Hörni sa...

Fy vad obehagligt med den där idioten! Du är ganska modig som åker med bussen och inte verkar vara alltför rädd, även om det känns obehagligt.
Härliga bilder, även om jag har svårt att förstå de s.k visdomsorden på kyrkan.

anne sa...

HUR kunde du motstå att säga något till om att klaga på den piercade biffen!?!

Bella sa...

Usch vad otäckt!! Ta hand om dig! Kramar