torsdag 24 maj 2012

Torsdagstema: ”I like”

En perfekt torsdag för detta tema eller vad sägs om:
- härligt varmt väder i Stockholm.
- lunchdejt och after work med maken. Utepremiär – utan att frysa. Yiippphiieee!
- årets första blommande syrener. Vilken ljuvlig doft!
- den internationella matmarknaden på Sergels Torg i Stockholm börjar på lördag. Yesssss! Tack för infon Malena!
- med mera, med mera.
Det var bara en sådan dag idag. Ni vet där allt liksom var rakt igenom positiv.

Sadelskydd
Om ni minns mitt tisdagsinlägg så får ni svar på era frågor i bilderna ovan. I like när ni går igång på mina bilder. 4U2 skrev till och med ett eget inlägg om mina färgpreferenser:-)

B&B
Den här skylten upptäckte jag idag på Varvsgatan på Söder. Ja tänk att Bed & Breakfast nu inkluderar allt det här… också;-)

Fler bidrag till ”I like” hittar ni här.

27 kommentarer:

Beppan sa...

På det stället skulle jag kunna tänka mig att övernatta. Vilken lyx - sova, äta och dessutom renovera åtminstone delar av kroppen.... :-)

Marit Johansson sa...

Vilken härlig dag, hoppas fredagen blir lika bra!

Della sa...

Innehållsrikt och kul som vanligt. :)

llhertz sa...

Hehe ja man kan ju alltid önska :) Ibland, typ nu känns småstaden småttig. Inga kuliga sadelskydd en icakasse virad runt sadeln på sin höjd. Föresten tänk vad lite väder betyder för humöret (och här ligger betoningen inte på lite alltså ;)

SoF sa...

Vilka dagar!
Dem m å s t e man ju bara gilla. :)

Börjar kännas som semestertider...

Varma kvällshälsningar!

Hörni sa...

En sån jättebra dag du har haft. Och ett rosa sadelskydd i närbild, fantastiskt! :D

Bildgatan sa...

Det B&B låter inte helt fel men har kanske liksom tappat poängen med det.

Mens för halva priset! Jag avstår även om jag bara behöver betala 1%.

Allt det övriga gillar jag också och vi har relativt varmt,skulle väl vara mellan 20-25 i helgen, men jag är i stan. =(

Olga T sa...

Ha, ha! Det rosa sadelskyddet kom plötsligt i en annan dager. Det var ju riktigt roligt!

4U2 sa...

Jag som aldrig testat något av det där, kanske skall man ta in på någon sådan B&B någon semester! ;)
Tack för länkningen, tänk att man kan kommunicera även med sadelskydden (om man använder olika sorters påsar bl.a, som de du visar).
Har sett att syrenerna blommar men inte hunnit gå förbi de än, måste ta och göra det för visst doftar de ljuvligt!

Malla sa...

men gillar dom fina påsarna haha :D

Pumita sa...

Heh, Björn & Bennys nya affärsidé?

Unknown sa...

Ha en glad och trevlig pingsthelg!
/SA

Mona sa...

Inget dåligt B&B du hittat. Alltså sadelskydden är reklam?! Jag tycker absolut att det rosa hör hemma på herrcyklarna. Den andra texten skulle jag vilja göra om och sätta på ett plakat bak på cykeln i stället: Tack för att du håller avståndet till min cykel.

Monica sa...

Med andra ord var det inga skoskydd, mens för halva priset jo jag tackar jag;-)
B&B inget för oss att dryga ut hushållskassan med som vi tänkt, kräver en hel del utbildning ser jag;-))))
Ha en skön Pingst;-)

Susanne sa...

Kanondag med andra ord =)

Jane sa...

Kan bara hålla med, toppendagar med solen skinande och luften fylld av vårdoft. Intog kvällsfikat på balkongen igår, i bara T-shirt ... och byxor förståss :)
Får sluta läsa blogginlägg på kvällarna för jag drömde om din handväska. Den hade blivit upphittad och någon började plocka ur saker för att se vems det kunde vara. När armekniven kom upp skrek jag -det är ju BP´s! Ha, ha :)

Jess sa...

Hahaha, sista bilden! Tänker också på bed & breakfast!
Jag vill också ha ett sådant coolt sadelskydd men förstår att det blir svårt för de som delat ut dem att sätta ett på min cykel då den står i garaget! :)

Guldkryckan sa...

Sv: Polyper modell större, om jag lutar mig framåt kan jag klia mig på ena knät med dem ;)
AW där...ska bara börja jobba lite först sen ska jag afterworka som attan :) (Varje dag)

Ama de casa sa...

Åh! Då har jag nåt nytt att leta efter när jag hotell-campar. Lite mer omvårdnadsinriktade ställen :-)

Bildgatan sa...

Tänkte bara berätta att det inte är snö på min bild, bara en mycket regnig dag var det i söndags - vattnet ser kanske ut som is men det är bara grått grått grått och så lite mer grått.

Benita sa...

Vilka roliga mensskydd...nej sadelskydd menade jag förstås ;)

Vilken bra dag du haft.

Ansiktsbehandling skulle jag vilja ha nu.

Linnéa sa...

Hej!
Kollade igenom dina inlägg i veckan, har inte varit inne så mycket o tagit det lugnt med teman. Roliga inlägg, gillar din humor och dina bilder. Matmässan är skojig var där förra året. Plåtade på som vanligt, vill du se?

http://elsasdotter.blogspot.se/2011/05/internationell-marknad-sergelstorg.html

lINNÉA sa...

Glömde skriva

GLAD PINGST!

Rantamor sa...

Hahahahaha...
cykelpåsarna var bra...en för kvinnan och en för mens...eller något sådant...
kom på att jag måste lägga en varning till dig om min blogg som innehåller fisk+blod !!!!
Var det inte så att du inte gillade denna kombo....
men du kan ju kika på den firren...
Xll skulle jag säga vi är fortfarande i chock...

Ha en finfin helg stockholmsbönan...

Freja sa...

Jag har bott rätt mycket på B&B, skulle ju varit skönt om det gick att få sån behandling där oxå ;-)

Anonym sa...

Man borde vakna snyggare.

SigridfraEnget sa...

Kanonhärliga bilder! Jag gillar med...