torsdag 31 maj 2012

Torsdagstema: ”I like”

Bevis och Euro 2012
Här har ni beviset på att jag för första gången den här veckan kom till jobbet klockan 08:10 efter endast 35 minuters restid. I like! Dessutom är det bara 9 dagar kvar till avspark av EURO 2012, vilket jag gillar ännu mera:-)


Ett riktigt brev
I like att få ett sådant fint brev med riktiga (och väldigt vackra) frimärken från det grekiska kulturministeriet. Att innehållet i kuvertet sedan var ministeriets svar på ett e-mail (!!!) som jag hade skickat den 28 februari i år (!!!) är en helt annan sak. Deras svarsbrev var daterat den 25 maj, postades den 28 maj och låg i postfacket idag. Inte att undra på att Grekland befinner sig i den situation landet gör just nu.

Matvarufabriken
I like att testa nya matställen i Vasastan. Maten ser läcker ut på bilden – kycklingspett Satay med glasnudlar. Nu gillar jag inte halvröd kyckling och antalet nudlar kunde jag räkna på 10 fingrar. Å bara sallad till lunch – nej, jag är ingen kossa;-) Matvarufabrikens mat dissas med andra ord, men inredningen är riktig cool;-)

Final i Fototriss
I like väldigt mycket att vara en av finalisterna i förra helgens Fototriss ”Somrigt”. Är riktigt stolt faktiskt. Tänker dock inte bedriva röstfiske här mera än att ge er länken här där ni kan rösta på mig (BP) eller något annat bidrag som ni gillar.

Fler bidrag till "I like" hittar ni här.


25 kommentarer:

Olga T sa...

Ha, ha! Greklands lilla brev skrattar jag åt! Mycket har hänt sen 28:e februari, jag vet..

Jag hittade idag ett fönster i min dator som jag inte stängt. Där hade jag en osänd kommentar till ett av dina inlägg där jag gratulerade till din Trissfinalplats. Men det kommer ett grattis nu. Röstfiske är tillåtet :)

SV: Jag somnade till fotbolen igår....zzzz

Guldkryckan sa...

Ja, hur tänkte de där?
Svara på ett mail med brev....??
Och dessutom så sent...

Jojo..finns säkert nåt svar på det nånstans ;)

Får önska dig en trevlig kväll och en bra sista dag på veckan..!!

Anitas Blogg - Malta sa...

Ett sånt fint handskrivet kuvert med vackra frimärken skulle jag också vilja ha. Postverket är lika effektiva här men inte får jag några såna brev för det ;-) Klart du ska vara stolt över finalplatsen. Jag blev jätteglad och självklart har jag redan röstat!

Marit Johansson sa...

Märkligt att dom svarar på ett e-mail genom att skicka ett brev 3 månader senare, jag förstår att du blev förvånad, det är ju inte så vanligt att man får ett handskrivet brev alls nuförtiden.

Elisabeth sa...

Byråkrati i ett nötskal! Blir glad av att läsa dina texter och se fotona! Ha dé!

Annemor sa...

Ja, men det kom da frem i år, det brevet. Ikke dårlig bare det. :-)
Takk for tekst og bilder, morer meg hver gang.Ha en fin kveld :-)

http://www.starbear.no/mormor/2012/05/31/ekorn-er-likandes-dyr/

Susanne sa...

Det matstället ska jag undvika.

4U2 sa...

Fotboll nej tack däremot så gillar jag verkligen att få "riktiga" brev och gillar även utseendet på maten. Tyvärr kan man bli sjuk av kyckling som är röd annars får kött gärna vara lite rött i mitten.
Ju mer jag tittar på din bild desto mer tycker jag att jag skulle uppskattat koss-maten ;) :)
Återigen grattis till finalplatsen!!! :)

llhertz sa...

Storgrattis till finalplats!!! Har inte alls hängt med men nu ska jag gå in och kolla/rösta :D
Fast jag tycker nog att du är lite onödigt gnällig ;) Äkta snigelbrev poststämplat Akropolis är väl värt några månaders väntan ?!?!
Lägger snart upp en husmanskostbild från Skafferiet för ditt minne och som tröst för Satayen.

Mona sa...

Hmmm, jag tittar fortfarande på en gammal tjock-tv. Jag kanske borde köpa en ny tv, bara ifall om att. Inte för att titta på fotboll, utan den får stå ouppackad och sedan lämnar jag tillbaka den på öppet köp. Om inte Sverige vinner förstås.... Hör du, jag tycker det där brevet var värt att vänta på!
Grattis till finalplatsen! Ska hålla tummarna.

Bildgatan sa...

Nu log jag fler gånger.

Greklands snabba svar och jag får hoppas att det var det svar du ville.

Håller med om att det är kul med vackra frimärken. Det går att beställa så många snygga frimärken på nätet -av posten, bara välja och vraka.

Pengarna tillbaka - riskfritt för Expert att gå ut med en sådan annons. Tror även att MediaMarks reklam också är riskfri - till semi var det väl.

Ingen kossa, nej det tror inte jag heller.

Sedan röstfiske - nej, men ska ändå följa länken. =)

SoF sa...

Va kul Beate - Grattis till finalplatsen.

En eloge till dig som inte röstfiskar - självklart vill man att folk ska rösta på den bästa bilden, och inte bara kompisrösta.

Ha det gott!

Rantamor sa...

Angånde brevet med dom vackra frimärkena, det kan inte vara lätt att vara frimärkssamlare idag.
Hur många skriver ett brev ???
Rantafar har ju samlar frimärken att sedan han var barn tror jag...
har iallafall enort mycket.
Mycket gammalt, vackert.
Men samlar man frimärken ens idag ???
Nej man samlar "fäjsbokvänner" som gillar eller ogillar ens status....
herregud säger jag...
över min slitna kropp säger Rantafar...
Kan jag inte skaffa status på mina vänner med att hälsa på eller ringa då får det vara....

Och jag säger som en klok person sa, "man ska inte känna så jävla mycket folk idag...
det är nämnligen så att 90% av alla brottsoffer och förövare känner varann...."

Din mat såg god ut, men är inte kyllingen välstekt så är den ju oätbar och ska tillbaka in till kocken,,,

Tjingelingen jag tassr ut från din blogg för att inte väcka dig...
och klart jag röstar flera gånger om dagen... =D =D

Della sa...

Det var länge sedan jag fick ett riktigt brev med frimärken på. Gillar känslan av att hålla ett sånt i handen, men det är ju ett ganska segt sätt att kommunicera på.
Maten ser ju god ut, men man kan bedra sig på mycket. :)

Ama de casa sa...

Grattis till den hedersvärda finalplatsen - vad kul!

Hahaha! Nu förstår jag varför det kallas snigelposten det där... :-)

cat sa...

Ja inte verkar de ha bråttom grekerna. Håller med om att brevet var fint.
Fotboll är jag ju inte intresserad av, men jag önskar dig många sköna timmar framför fotbolls-tv:n.

Kyckling ska inte vara rött någonstans då kan man ju bli jättesjuk! Det där hade jag skickat tillbaka! Annars är jag väldigt förtjust i just kycklingsatay.

Monica sa...

Borde vara förbjudet att skicka ut kyckling som är halvrå, fattar dom inget tro.
Du fick ju ett fint brev i alla fall;-)
Klart du fick vår röst hoppas det räcker den här gången.

oumberligating sa...

Självklart så säger jag som vanligt att det är fina och kloka bilder, gillar brevet lite extra då jag samlar på riktiga brev helst minst 100-år gamla och med orginalbrevet kvar i kuvertet!
Fast jag ser ofta till att vänner och bekanta får riktiga brev av mig.
För några år sedan kom det ut ett mycket fint 50:- kroners frimärke, jag använde det och när jag lämnade in det på Posten så bad jag tanten i luckan att handstämpla det så det skulle bli extra fint!
Hon utbrast: "-Er´u inte klok, 50;- bagis har du klistrat på!
Frimärket var lika härligt som hennes söderdialekt!
Ha en fin helg!
Kram ifrån Oumberlige Peter!

cat sa...

Det var en god tysk öl :) Här har det varit ca 8 grader och bara regn då och då.

Benita sa...

Intressant med ett brevsvar så sent på ditt e-mail. Vackra frimärken.:)

Grattis till finalen och min röst har du fått!

SigridfraEnget sa...

Jag har röstat på dej,- för jag läste det här... ;-)

Hörni sa...

Grattis till finalplatsen, vad kul! Tyvärr är det för sent att rösta nu, men lycka till ändå.:)

anemonen sa...

Jag tror inte Sverige vinner finalen. Grattis till somrigtvinsten förra veckan. Den var du värd. Ha en fin söndag.

Lennart sa...

Brev med frimärken verkar vara få numera. Som tonåring samlade jag på frimärken men genom åren så har jag fått väldigt mycket få brev med såna, det är bara maskinfrankerade brev numera, de få jag får. Det är mest e-mail som kommer nu.

Unknown sa...

Thanks for sharing, nice post! Post really provice useful information!

🔰 Black Friday 2020 diễn ra vào ngày 27/11/2020, bạn đã sẵn sàng nhập cuộc chưa?! Dịp này, khách hàng yêu thích shopping lại tận hưởng những đợt "SALE GIÁ SỐC" theo đúng nghĩa. Hầu hết các cửa hàng, website TMĐT liên tục đưa ra các chương trình sale lên đến 90%. Cùng chờ đón và sở hữu những Hot Deals Black Friday có 1 0 2 dịp Sale được đón chờ nhất trong năm nhé. Chi tiết Hot Deals Black Friday 2020 tại đây: https://www.facebook.com/TopKhuyenMaiBlackFriday/