tisdag 8 januari 2013

Lime grönt dricksglas




Ni som har hängt med ett tag på min blogg är nog väl insatta i resultatet av stambytet här hemma hos oss – ett väldigt snyggt men totalt funktionsodugligt badrum, speciellt för den 1,96 meter långa maken. Även de flesta accessoarer i gummibeklädd keramik - med omsorg utvalda och hemklickade av undertecknad - ingår i misslyckandet. Nu är det ju inte bara ni som läser bloggen utan även IT-bästisen Radde och hans gulliga fru R. De tänker på mig. De känner väl till mina limegröna designdrömmar och min utmärkta smak;-) De är också väl förtrogna med min totala avsaknad av praktiskt tänkande, vilket jag tackar för. Jag menar - annars hade jag ju inte fått världens snyggaste och perfekt designade ”dricksglas” (till maken) av Radde dessutom i min favo färg! 1 000 tack. Ni är bara så bäst. Maken älskar ”dricksglaset” i plast som han kan använda för tandborste och tandkräm - bland annat. Han (och jag) har liksom tröttnat på att ha sönder alla (snygga och designade) keramikattiraljer i vårt opraktiska badrum.

PS. Bilderna jag lägger upp visar två olika användningsområden för den fina presenten;-) Å ni, kan inte ni vara bussiga och påminna mig om att köpa en ny tandborste åt maken - i en färg som inte är bebisblått;-) DS

17 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Jag har nog inte förstått hur STORA de limegröna designerdrömmrna är :) Men nu är jag up to date!
En limegrön tandborste till maken dårå kanske ;)

Pumita sa...

En chockrosa tandborste till den. Bra med kontraster ju. ;)

SoF sa...

Måste väl finnas matchande limegröna tandborstar... ;)

Tack för titt-in och kommentar(er)!

Malla sa...

haha :) snyggt! förstår att han är nöjd. kom ihåg att köpa en ny tandborste!

Hörni sa...

Ett riktigt fint glas och jag tycker nog tandborsten passar rätt där i ändå. :)

Jane sa...

Undrar om det finns limegrön tandkräm, hmmm, tål att undersökas. Kanske bland barnattiraljerna :)
Det var ju väldigt praktiskt med plast i badrummet. Har en god vän som tappade flaskan med rakvatten i handfatet ... det blev en dyr historia!
Idag var det en stor chock för kroppen att ställa om till arbete, måste gå och lägga mig tidigt ikväll annars kommer jag inte upp i morr´n :)Fick träningsvärk av mina tofflor (med rundad sula för att stärka ryggen) som jag inte gått i på hela lovet.

Susjos sa...

Tjusigt värre!
Och så ska jag påminna dej om att köpa en tandborste..till maken!

Susanne sa...

Häftigt glas.

Per-Anders sa...

Snygg design på glaset!

cat sa...

Vad härligt med vänner som kommer med snygga och användbara presenter. Trist med badrummet dock.

Marit Johansson sa...

Det där passar ju dig perfekt. Den babyblå tandborsten var troligen den sista i storpacket va? De fulaste färgerna sparar man alltid till sist..

llh sa...

"Rosa. Den farliga färgen." Jag är på Pumitas linje - självklart ska maken få en farlig färg på tandborsten. Det är hans tålamod i badrummet värd ;)
Sv: om du tror att du kommer undan så lätt tar du miste. Pay-back-time kommer när moi ska snylta på din japanresa :) den när alla 10 terminer faller på plats!

Stare Ström sa...

Håller med Pumita- slå till med en chockrosa tandborste! Blev lite orolig när jag såg sista bilden, innan jag såg att det fanns ett glas i!

Ama de casa sa...

Praktiskt med plastglas! Vi brukar använda såna ute på terrassen där jag har lyckats sparka sönder såna som är i glas... (Nu kör jag inte Kung-Fu eller så, glasen brukar stå på golvet när vi har dom låga solstolarna ;-) )

Guldkryckan sa...

Smirnoff var det längesedan jag drack slog det mig nu..blir bara whiskey och "Chatou le dunk" här...ibland är det ju lite meningslöst att slösa på whiskey när folk ändå inte uppskattar det på rätt sätt kan jag känna ibland...kasta pärlor för svin tror jag det kallas..haha. :)

Limegrönt har jag egentligen inte sett så mycket av tror jag..förrän jag såg det hos dig här..måste erkänna att den färgen är snygg..fast det ska ju passa ihop med omgivningen förstås...här hade det inte passat alls är jag rädd...men ett limegrönt plastglas skulle jag nog kunna tänka mig att ha på groggbordet ;)

Ha så gott.

Della sa...

Fast det ljusblå bryter ju rätt kul mot det limegröna. Vad skulle han annars ha för färg menar du?

Margareta sa...

Läckert glas. En tandborste med inslag av färgen lime är helt klart, det enda alternativet.

Smirnoff, nja men jag är inte speciell förtjust i någon form av starksprit.