onsdag 9 januari 2013

Retro och en manick

Som ni har märkt behöver jag just nu inte ens fundera över innehållet i mina blogginlägg. Det verkar som om jag matas med extremt välsmakande bloggfoder hela tiden. Även idag tackar jag IT-bästisen Radde för ”maten”;-)


Retro
På väg till mitt rum på jobbet passerar jag IT-bästisens kontor varje morgon. Jag brukar fastna där en stund, så även idag. Idag kunde jag dregla över hans nya retro ”handsfree” till iPhonen som låg på bordet. Är den cool eller är den cool! Vad säger ni!? Luren är svart, men finns även i vit. Å japp den är väl värd ett besök hos favon Kjell& Co.

Gissa manicken
Radde matade mig också med det här bloggfodret. Eftersom jag aldrig sett en sådan manick förut så tycker jag att ni ska få gissa vad den föreställer. Er allmänbildning brukar ju vara strået vassare än min. Å medan ni gissar och förhoppningsvis plitar ner era förslag i form av en kommentar ska jag fundera över om inte den första rätta gissningen ska belönas med ett litet pris. Fredag klockan 20:00 ska ni ha gissat klart. Vad säger ni – är ni med!!?



PS. Ni som föreslog en rosa tandborste till maken i i gårdagens kommentarer borde tänka om illa kvickt. Han bryr sig inte om färgen, men det gör jag. Bebisfärgerna rosa och ljusblå är "no go" i det här hushållet. Jag hade mera funderat på svart eller orange;-) DS

25 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Gillar luren :) Sist man satt med en sådan lur så satt ju ena änden fast i (ok, med en telefon emellan, då - petitesser) väggen :)
Pratade med en 6-åring härförleden som var sur på sina föräldrar för att hon inte fick ta med sig telefonen in på sitt rum när hon pratade med bästisen och jag berättade att när jag var i hennes ålder KUNDE man inte det en gång. "Men varför?" Jo, den satt ju fast i väggen. "Men hade den inte batteri?" Nej, den hade ju inte det. Jag såg hur förståelsen inte föll på plats och vi släppte ämnet ;) Nästa fråga hade väl varit om jag hade någon dinosaur till husdjur ;)
Men mannicken ... DEN får jag allt lura på. Säker gõr-enkelt, bara man vet ;)
Du har inte bara tråkigt på ditt jobb du heller :)

Ama de casa sa...

Oooo... Jag är helt övertygad om att det där är en sån där manick som man klämmer fast i byxlinningen (eller annat lämpligt ställe) och som då fungerar som en extra vakt till exempelvis en stegmätare (kamera, telefon ed) så att man inte tappar den. Krävs ett snöre också till den mojäng man vill beskydda :-)

Marit Johansson sa...

Så cool handsfree, älskar retrotelefoner. Har faktiskt kvar två sådana vita telefoner någonstans. Blev sugen att leta fram en och ersätta den bärbara hemtelefonen mot en gammaldags, undrar om det funkar rent tekniskt? jo vi har faktiskt kvar hemtelefonen fortfarande :)

Ama de casa sa...

Eller så är det en sån där mojäng som klipper till kort till specialstorlekar....

sv: Ringa är jobbigt för dom pratar så konstigt i det här landet. Kolla på nätet? Tja, då måste man kunna söka på det där konstiga språket... ;-)
När man träffar dom öga mot öga... Ja, jag kan väl säga att jag är en fena på charader :-D

SoF sa...

Fasiken vilken tuff retrolur! Hur kul som helst.
Manicken = ingen a n i n g!

Ha det!

Ama de casa sa...

En olivkärnsurpressare! Jag har alltid undrat hur dom får ur kärnorna, men nu ser jag ju preciiiiis!
:-)

Ama de casa sa...

Hmmm... Han Radde är ju IT-männska, va? Då gissar jag på vITlökspress!
:D

Ama de casa sa...

PS: Det är fotboll på TV... Jag är nog inte lika intresserad av det som du...

Måste kolla igen på bilden!

Ama de casa sa...

Eller så är det en mojäng som gör att man får bättre ordning på sina dragkedjor. Man stoppar in snörena och klämmer åt. VIPS! Sen blir dom mycket enklare att hantera!

Ama de casa sa...

Fast där försvann ju IT-grejen.

Man kanske stoppar in en tp-kabel där i bak, styr in den och placerar ett kort (typ till kameran) och vips har man stadig kontakt mellan datorn och i-nånting.

Ama de casa sa...

HA! Det är nog en väldigt modern pennvässare.

Ama de casa sa...

Nu är fotbollen slut. Jag slutar gissa och gissar att jag inte ens var i närheten. Men å andra sidan - trägen vinner! Eller? ;-)

LissenTo sa...

Åh retrolur, gillas mycket, snygg tycker jag

Ama de casa sa...

Det är nåt man stoppar i den. Klämmer åt. Sen rinner saften ut ur den där tratten...

(PS: Fotboll verkar ha två halvlekar, visste du det? ;-) )

Susanne sa...

1, Gillar luren intensivt.
2. Har ingen aning vad det är för manick.

Kicki sa...

Lite stressad nu...men apropå luren: Kräver en större väska så att matlådan fortfarande får plats!
Återkommer om manicken!:)

cat sa...

Den luren är verkligen cool, fast det vet i tusan om den skulle få plats i min handväska. Dessutom kanske den bara passar s k iFånar och en sådan har inte jag.
Hm min gissningsförmåga verkar ligga helt ner för tillfället. Tänker bara drista mig till att säga att det är en kontorsmanick av något slag ;)

Hörni sa...

Först trodde jag det var en mus, men så öppnade du den och nu vet jag inte längre.. Måste fundera lite till. :)

Linnéa sa...

Luren ur läcker! Maniken, ja, vad i Jössenamn kan det vara. En liten triangel i mitten. Kan något man ska ha på näsan när man är förkyld istället för att snyta sig?

llh sa...

Luren gillas! Fast den ser lite ensam ut, jag börjar genast sakna hela apparaten med nummerskiva och allt :)
Manicken - inte den blekaste! Men något liknande skulle jag behöva för att hålla ordning på min mp3 och dess trasselhärva till lurarna.
Vadå tänka om? Aldrig!!! ;)

Ama de casa sa...

sv: Vi stannade bara till I Blanca. Åkte vidare till El Berro i Sierra Espuña och träffade polare där. Sen åkte vi hem till Archena och sov där en natt till och nu är vi hemma igen.

Minisemestrar behöver inte vara så långa - och det hörs ju nästan på namnet :-)

Ama de casa sa...

PS: Men det är bra om minisemestrarna är många :-D

Margareta sa...

Älskar luren, men ganska tung att hålla i. =)

Däremot så måste väl manicken där vara antingen en konstig modell av överstrykningstejp - namnet försvann innan det kommit fram. Vad heter det, när du skrivit fel och behöver radera, inte för att du skriver fel utan mer när jag skriver fel. Eller så är det en lika konstig modell av överstrykningstejp. Jag har någon lustig modell av sistnämnda i någon av mina lådor här hemma.

Eva Trillian sa...

Ska vi verkligen behöva vänta ända till imorgon? Så gammal som jag är finns det alltid en risk med sådant :P ;)

Pumita sa...

Tänka om ang rosa tandborte? Varför det?! ;) Själv skulle jag iofs välja svart. Det blir snyggt så ta svart du.