fredag 11 januari 2013

Tema fredag- djur i annorlunda miljö



Min hjärna och jag är djupfrysta och håller på att tina upp just nu, vilket kommer at ta ett tag. Därför är jag väldigt tacksam att Sinneskatten har valt ett så roligt tema idag som jag måste bara vara med på. Alltså lägger jag upp en rolig bild som jag hittade i arkivet och så ett dagsfärskt foto.

Datakunnig koala
Som ni ser visar denna koala björn upp sina färdigheter på öppen gatan i Vasastan, Stockholm. Ni som har hängt med här väldigt länge kanske minns honom. Men han tål att vara med en gång till tycker jag.

Lammfärsbiff
Det här lammet dog inte förgäves kan jag säga, det var väldigt gott. Jag undrar dock lite försiktigt om det hade gillat att bli serverat i Hotell Norrtulls matsal med chèvre mousse, som kommer från en get samt rödbetstärningar som hör ihop med biff à la Lindström. Olivtapenaden hade det dock gillat-)

Fler djur i annorlunda miljöer hittar ni här.





23 kommentarer:

Della sa...

Gillar! Trots att jag inte är så mycket för lamm (alls).

Rantamor sa...

Nu har jag varit hur länge som helst bort ifrån blogghelvetet...
och jag kan bara börja med att skriva att...
jag har oxå en sådan limegrönt ...ett sådant limegrönt glas, som jag har pennor i här bredame min ndator som har alldeles blivit uppväckt av min son...
heureka...
och att jag inte hade gissat rätt i din gissingstävling och det för att vi inte delar på tabletter här hos oss !!!!

Lammfärsbiffen hade jag lätt smakat på och säkert ätit upp..

Ha en bäst kväll..
Kramar.

Kicki sa...

Den ser lite arrangerad ut...den där med koalan...
Jag missade manicktävlingen men kan konstatera att jag inte hade gissat rätt! Men tanken gick åt något som ska kapas!

Jah Hollis sa...

Aha, du har skaffat en spökskrivare till bloggen. :-)

Eva Trillian sa...

Koala på den datanörden! ;)
(kunde inte låta bli)
Hoppas du tinar upp skönt i soffhörnan!

Pumita sa...

Lammet hoppar jag raskt över och hälsar igenkännande på den nördiga koalan. Hen verkar inte bry sig för det är mycket nu... twittrar så tassarna glöder, det ser man ju på långt håll. =)

Susanne sa...

Klockarena bilder till temat.
Sv: Har bara varit ute och idag för att träna och skotta 2 ggr. Valet av jobbahemifråndag var bra med tanke på vädret-

Linnéa sa...

Ha, ha. Norrtull o lammfärskäk. Vet du jag har en äkta Molly som när hon var yngre hoppade upp på datastolen satt sig o glodde in i skärmen. Så bilden är ljuvlig.
Tilshift eller vad det heter vet jag inte ens vad det är. Hatar dessa meningslösa tävlingar som avgörs på f.b. Fototrissens tävling är jag aldrig med i! OrdL känner jag för att stötta lite x:a.
Tack för din kommentar. Snart har jag lite godis till dig. Ett gammalt bruk. Använder PS väldigt sparsamt, begriper för lite, men gillar att skoja till det ibland. Mina bilder är väldigt lite manup.

Ha en fin helg BP - skönt att du är tillbaka!

LissenTo sa...

Känner att snart börjar det bli dags för ett restaurangbesök, fast jag vill ha det upplagt på ett annat sätt, hihi.

Startar med en fika någonstans runt stan imorgon

Ha en fin helg.
// Lissen

Freja sa...

Hoppade av flygbussen vid hotell Norrtull i tisdags och spanade efter dig... Men resten av veckan tillbringade jag på Kungsholmen så där lade jag ner spaningen....
Sv: Skåpet med Bullens på är en inflyttningspresent från ungarnas gudmor med man. De hade ett sånt nyckelskåp och vi beundrade det så högljutt att de beställde ett likadant åt oss... Komplett med guldkorv högst upp...

SoF sa...

Koala-bilden är ju klockren till temat. :D

Natti natti-hälsningar!

Mona sa...

Den kolan gillar jag! Han kanske kunde hjälpa mig lite när jag inte orkar sitta framför datorn? Nej jag ska inte försvinna, men på grund av den göteborska väderleken har jag tappat geisten att fota. Men nån gång måste väl solen visa sig även över oss eller har vi blivit platsen som Gud glömde? Men vad dum jag är, den lyste ju flera minuter i torsdags... Sen kom snön.

Jag tycker lamm är jättegott. Lagar det aldrig hemma, men äter det gärna på restaurang.

Anonym sa...

Koalan är ju för söt, undrar om den lägger upp bilder i någon fotoutmaning kanske. Lamm är inte min grej, så där står jag över :0)

Marit Johansson sa...

Utvecklingen går då verkligen framåt i en väldig fart, så nu ska varenda gosedjur ha en egen bärbar också??

Malla sa...

Alltså - lammfärsbiff!! Så himla himla gott!

Ama de casa sa...

Jag minns datakoalan, cool koala som absolut är värd en repris :-)

Mmmm.... Lamm är gott!

Olga T sa...

Ja det var ett roligt tema! Ditt inlägg är lika roligt! Speciellt skrattar jag åt andra bilden och dess text. Å vad jag uppskattar att du är tillbaka och sätter fart och god stämning hos oss bloggare igen. Kram!

Olga T sa...

P.S. Kan tala om att jag frusit extremt. Bara en minus igår men det kändes som typ 20. Svinkallt!! Brrr!

Erik Semlan sa...

Datakunniga djur ser jag inte ofta!
Verkligen festligt foto.
Lustig matmix du visar upp. Hoppas det smakade godare än det ser ut på fotot!
En klart udda tolkning. :-)


Stare Ström sa...

Klart begåvad koala! Och maten kastar jag mig glatt över!

llh sa...

Ser en skum klump med vindlingar och läser Min hjärna under bilden. Alltså du måste inte skrämma livet ur mig!
Datadjuret är fint, uppskattar särskilt den torra isfria gatan och trottoarhänget. Det finns hopp om bättre tider.
PS1 gillar lamm och får i alla former, med några få klassiska undantag ;)
PS2 En grymlila tandborste? När du nu är så himla motad i fråga om rosa.

Margareta sa...

Ja, den koalan är garanterat unik. Tycker mig mest ha sett lite skyggt i något träd tidigare. =)

Nästa bild borde jag inte gå in närmre på men ... I mina ögon ser jag en ganska slibbig varelse som klänger på nummer två. F*låt men tycker inte att maträtten så lockande ut men misstänker att det var det när jag läser. Lamm är en av mina absoluta favoriter, nu har jag många men en av dem alla.

I min hjärna går även bild ihop med temat - även om jag inte riktigt kan ta på vad det är för en varelse som anfaller.

Ha det gott i Sthlm, från en i norr som nu befinner sig där också.

Husbilen-Ellen sa...

Härliga foton!!! En alldeles extra matupplevelse! Kram