torsdag 21 februari 2013

En torsdag från morgon till kväll

Klockan 07:30: Den första och mig vetande enda offentliga utsmyckningen som Täby Kommun någonsin har åstadkommit nära mitt bostadsområde. Den som väntar på något gott väntar aldrig för länge sägs det och den väggbeklädnaden i gångtunneln var då väl värd att vänta på i sisådär 20 år eller så. Säger bara rost + LEDar, läckert!


Klockan 10:30: IT-bästisen Radde överlämnar den här sötingen - en minimus i favo färgen - till mig. Då den inte fungerar längre hänger den nu på väggen i mitt tjänsterum. Tack Radde, du vet precis vad jag går igång på;-)


Klockan 14:30 skedde äntligen miraklet som vi nollåttor har väntat på i drygt två och en halv vecka – solen gjorde en strålande comeback... och förde sex minusgrader med sig. Kan ni tänka er - jag klagar inte ens över kylan;-) Bilden är tagen strax före klockan 16:00 från 9:e våningen på mitt jobb. Ni ser väl lampan i mitten på bilden:-)


Klockan 17:35: Mörby Centrum. Är glad att jag inte bor i Täby Kyrkby.

27 kommentarer:

Susanne sa...

Gillar utsmyckningen intensivt.
Hur kan SL göra så mot alla stackare i Täby Kyrkby =(

Freja sa...

Håller med, med rost och LED kan det inte bli fel!

Jag bodde på Elite i veckan och spanade efter dig. Hade även tänkt fråga dig efter ett bra middagsställe i närheten, men hann inte. Vi hittade en helt OK indisk restaurang, så vi överlevde ;-)

Guldkryckan sa...

Köpte ju en "minimus" till min gamla laptop för en del år sedan, helt superb var den, men en dag när jag var på en helgkurs ringde frugan och sa att hennes datormus var kass.
Sa ju naturligtvis att hon kunde LÅNA den tills jag kom hem...det var två år sedan..hon har den ännu :(

Men så är det när man är snäll ;)

Susanne sa...

Har glömt att säga att din nya header är kanonfin.
Sv: Stämmer, Holknekt är grundaren av Odd Molly.

Linnéa sa...

Herre min tid. OK, vet att många verkligen älskar Täby, själv tycker jag det blir lite Norrländskt norr om Slussen. Håller mig här på Söder. Du dammsugaren var ur gullig!
Tack för dit stöd på nya bloggen.

tror jag lagt in nåt som passar dig i storlek på fliken Stockholmsfoton.

Rantamor sa...

Vad ska utsmyckningen illustrera ??
Jag tycker att det ser ut som när dom röstar i riksdagen, inte för att jag varit där heller och inte har jag röstat heller, men nånstans har jag sett en sådan bild från riksdagens röstande.

Så kul att solen kom till dig med idag, vi fick låna den igår.

Tjingelingen från Rantamor.

Jah Hollis sa...

Jag trodde utsmyckningen var en bild från någon omröstning i Riksdagen.
Maken, som verkar kunna sin Shakespeare, är välkommen att hoppa in i quizlaget om han tar sig till Pickwick i Malmö en onsdag och frågar efter Caltex & The Oxymorons (vårt lag alltså). Några Guinness ska vi nog kunna skramla ihop till.
Väldigt vad snabb du var med kommentaren med rätt svar. Jag satt och svor över att jag fick skriva om hela inlägget eftersom det blivit något knas med ett av typsnitten när dina kommentarer hoppade in. Och det funkade trots att inlägget inte var klart. :-)

Jah Hollis sa...

Ja, solen har lyst över onda och goda även här i Malmö i dag.

Margareta sa...

Vilken söt make du har. =) Du kan skicka över maten till mina katter när du tittat dig less på den.

Vad läcker väggen är, super.

Igår skrev jag -19 på morgonen med strålande sol, idag har det regnat och solen stack till 08. Jag ser den och tänkte plocka några stråler tillbaka.

Hur kan bussar ha sådana förseningstider, lokalbussar? Går över mitt förstånd och även om det inte är stort i normala fall så är det ännu mindre nu.

Hoppas att ni får behålla solen, jag behver den inte i morgon ska sitta hemma igen och jobba, den här veckan har jag verkligen hoppat i mitt arbete - varannandagsjobb.



Eva Trillian sa...

Solen! Den tittade fram här också - men nu hade jag längtat efter den så länge att jag inte alls ville gå ut och leka med den idag - eller så var jag tvungen att ta hand om innesysslorna oavsett ...
Imorgon SKA jag ut i världen. Undrar om den skiner då med ...

Ama de casa sa...

Favvofärgen? Har det gått och blivit fel på min dator? Den ser inte limegrön ut... ;-)

Snällt av Radde :-)

Jane sa...

Ja, tänk i morse blev jag bländad av solen redan när jag åkte till jobbet strax efter 7.00 - helt underbart. Hela dagen har känts så mycket "lättare" :)

Tur att man slipper vänta på bussar ... skulle bli tokig på sån väntetid! ... och rost/led-väggen är ju bara super!!!

Husbilen-Ellen sa...

konst, fär och sol, gör mycket för ens humör.
Tyvärr åkte vi bara lite i Faro. Blev inte av med vår stora bil. Även ställplatsen var fylld med bilar, så Faro får bli en annan gång. Sagres kommer vi absolut att komma till - frågan är bara när.
Ha dé gott! Elisabeth

LissenTo sa...

Snygg rostig utsmyckning som säkert blir snyggare med tiden.

Trodde också limegrönt var favvofärgen :-)

Mona sa...

Åh, verkligen superläcker konst! Än är inte undrens tid förbi. En hellyckad dag med andra ord!

Kicki sa...

Ja, tänk att solen tittade fram här igår också...fick en liten dos på morgonen och på lunchen!
Snyggt konstverk, väl värd att vänta på!

cat sa...

Verkligen en snygg minimus i en av mina favoritfärger!
Nej gud bevare mig för de där hemska sakerna som jag har i min blogg idag.
Nu ska jag snart komma över chocken att jag glömde larma av på jobbet när jag kom. Inget väckte mig bättre än det skrällande larmet. Ha en fin fredag :)

Kicki sa...

Svarar dig: men då! På Insta kan du välja att inte visa offentligt...förresten kan man leka med bilder från bloggar också!:)

Marit Johansson sa...

Trög som jag är begrep jag inte varför du skrev så om Täby Kyrkby. Såg förseningen på bilden men tänkte att det kan ju inte vara det hon menar.. haha.. Men så läste jag bildgatans kommentar och då förstod jag att det nog var så. Jag lever verkligen upp till bilden av en sävlig norrbottning :)
Härligt med solen, hoppas ni får ha den hela helgen!

Hörni sa...

Läcker rost med LEDar, förstår att det passar dig perfekt!:)

Hahaha, vad gulligt att ha en mus som prydnad. :)

Visst var det underbart med solen igår! Vi njöt för fullt. :)

Åh fy, stackars de som måste vänta länge på försenad buss!

Trevlig fredagkväll på dig! Kram

Pumita sa...

Häftig utsmyckning på första bilden! Fast designen får mig iofs att tänka på omröstning i riskdagen... men det är jag det. =) Mer sol och lila möss åt folket! Vilken kyla? Jag känner inget... ;)

Monica sa...

Ja det var mysigt med lite sol även om den inte bländade direkt.
Har full förståelse för att folk tar bilen, undrar när politikerna förstår att man får vad man betalar för.
Ha det bra

Stare Ström sa...

Igår var det faktiskt sol här också, i kombo med isig vind, men i alla fall. Idag är allt normalt igen.
Vad har konstnären döpt sitt konstverk till? Har också lite svårt med tolkningen. Hade ingen aning om att Täby hade en kyrkby. Tänk vad man får lära sig!

Anna sa...

Här visade sig solen framme i 10 min, tjohoooo! han se lite extra damm ihörnen men va gör de!

Ja va föreställer första bilden?

Ha en bra kväll!

Susjos sa...

Tack gode gud för att vi fick se solen en stund i går i alla fall...
Nu är det åter grått....

Ama de casa sa...

sv: Haha! Jag trodde gallo betydde tupp. Kollar man med google så säger den kuk från spanska till svenska. Men vänder man på det och skriver tupp så blir det gallo på spanska...

Ordboken är inte överens med google att gallo skulle kunna användas vulgärt. Polla, däremot, säger min ordbok kan användas som "kuk".

(Fast tittar man på bilden så är 40 kg av "pollo" väldigt mycket oavsett betydelsen ;-) )

llh sa...

Snygg tunnelkonst, en ledad metallisk halslänk på solvarm brun hud. Det är vad jag ser, tror det kallas intressedominans.

PS ja du det undrar jag också DS