söndag 5 maj 2013

Skyltsöndag – färgpalett



Man ska aldrig börja ett inlägg med ”jag”. Alltså lägger jag föregående mening först;-) Men - jag slutar då aldrig att förvånas över ”vissa” bloggare som verkar känna mig bättre än jag känner mig själv. Kolla här:

- Hallå där, nattuggla! Kul att du kikar in! Ser fram emot din ickekyrkliga skylt imorgon... jag menar idag. Klockan är visst läggdags, snart iaf. :)

Den kommentaren upptäckte jag av en ren slump när jag gick in hos Pumita för att kolla om jag hade kommenterat hennes inlägg eller inte. Hur f*n visste hon att jag inte skulle delta i Fototriss alldeles suveräna tema ”Kyrkor” (allt jag läste om kyrkor idag räcker livet ut kan jag säga – informativt och väldigt intressant faktiskt!).
Men hur visste Pumita att jag inte har en enda kyrka i mitt arkiv. Jag har några moskéer, men det hade ju inte varit riktigt passande…

Med andra ord så kapitulerar jag och lägger upp en absolut ickekyrklig men färgstark skylt till temat. Bilden tog jag för två veckor sedan när kollegan X och jag letade tapeter till en artikel i en av våra facktidskrifter. Tyckte skylten var glad och rolig. Synd bara att butiken var nerlagd…

Ta en titt in hos mamman till ”Skyltsöndagen”. Hon är ”periodare” just nu, men verkar vara alldeles för nyfiken för att inte ”kolla läget då och då;-)



13 kommentarer:

Jah Hollis sa...

Kanske man kan få något annat än färg i baren också?
Och har du nu fått nog av kyrkor så kan du kolla en glad skylt här:
http://jahhollis.blogspot.se/2013/05/skyltsondag-den-5-maj-gla-me-chokla.html

Margareta sa...

Moskeer är väl också en kyrka? Eller är jag ute och cyklar?

jag är mycket för att skriva jag ... skulle kanske kalla mig för den egotrippade bloggen istället "Jag -den egotrippade bloggen" inte så tokigt men det är kanske det de handlar om, en orgie i att få bara vara sig själv och sitt eget tänk. Så är det nog, men jag förstår också vad du menar - faktiskt. =)

Skylten blev verkligen läcker så där på fotot.

Nej nu kilar jag vidare ... men bara till tidigare inlägg hos dig och inte någon annan minnesplats.

Susjos sa...

Det där var härliga färger! Såg nästan ut som mej idag,hela jag var knallorange där jag dansade fram på söders höjder till sambatakter på vår alldeles egna dag! Inte missade jag den inte :) (trots att jag var trött efter helgens "firande" ;-)

Pumita sa...

Haha, vem känner vem bäst? Det är frågan! Fast egentligen läste jag bara innantill när du skrev ngt om Fototriss och kyrkor hos mig och tolkade in att det inte var ngt för dig... så synsk är jag. ;)

Men nu får frun ta och lära sig att läsa! ;) Du är visst med på listan… fast en påminnelse kanske är på sin plats så virrig som du har varit på sista tiden. Tänkte på förra inlägget med färgpatroner och annat.

Ja, jag är periodare och det är jag stolt över. Vem vill ha ett inrutat (blogg-)liv?! ;)

Anita - Malta sa...

Ha.ha.. mamman till Skyltsöndag !! Ja, så har jag aldrig tänkt mig Pumita. Men koll på oss andra har hon trots sin så kallade "blogg- semester". Kyrktemat hoppade jag över och har faktikst inte kikat på fototrissare alls idag. Kan tro att det visas många, väldigt många interiörer och kyrkliga motiv där. Men jag väljer att kika in här istället för jag var ganska så säker på att inte se en enda kyrka !! Din skylt är glad och jag blir faktiskt lite nyfiken på vilken kulör och färg som föll Miss Beate i smaken ;-)

Monica sa...

Hoppade också över kyrkor inte mycket för fantasin att spela på;-)
Läcker bild till skyltsöndag, påminner mej om färgburken som står i trappen oanvänd gäller bara att få lust också.
Ha en bra måndag;-)

Eva Trillian sa...

Moskéer är väl kyrkor? Per se? Hade varit en välgärning om du gett lite jämvikt i trisseriet ;)
Ha en skön start på en ny vecka :)

Mona sa...

Härligt färgglad skylt. Synd att affären är nedlagd, men jag hade nog inte pallat med att välja bland 3000 färger...

Ama de casa sa...

Haha! Det var verkligen en annorlunda kyrka :-D

cat sa...

Åh nu blev jag så vansinnigt sugen på att göra om i min hall, men eftersom jag är fullkomligt värdelös på allt som har med tapetsering eller målning att göra, så får jag fortsätta drömma.

LissenTo sa...

Härligt med lite färgglatt och lite skönt att slippa leta alltför länge i arkiv.

Här stålar solen idag.

Jo, vad fint i gamla stan, med slitna väggar, som blir snyggt på bild. Gillart!

Hörni sa...

Den där färgpaletten påminner mig om när jag praktiserade i en färgbutik. Så himla många färger att välja mellan för kunderna.
Så ingen kyrka i arkivet alltså? Jag visade en senast igår i min blogg. Domkyrkan är ju lite svår att undgå här i Uppsala.

Olga T sa...

Ler :)