fredag 11 oktober 2013

Gladfredag

Glad 1 - vädret
Det var nog tur att jag inte klagade över vädret i gårdagens inlägg. Då hade ruskvädret säkert fortsatt. Men idag var en fantastisk höstdag med klarblå himmel, strålande sol och 15 grader. Man tackar.

Glad 2 - mat
Tack vare kollegan Eva kunde jag stifta bekantskap med en ny restaurang idag – Waan Thai på S:t Eriksgatan. Den har funnits där ett tag, men för mig var det första besöket. Ja, kollar bilderna så förstår ni att jag var totalt såld. Fem av fem möjliga om man säger så.


Det här var nog den gladaste och starkaste fisksåsen jag någonsin sett och smakat.


Phad Thai, wokad kyckling med risnudlar, rostad tofu, rostade jordnötter, ägg och böngroddar. Den godaste Phad Thai sedan Phuket House flyttade från Vasastan till Sundbyberg.

Glad 3 - fotboll
Har börjat ladda upp inför årets viktigaste fotbollsmatch på Friends Arena – Sverige-Österrike. Även ni som inte är intresserade av bollkickande kan väl hålla tummarna att Sverige vinner. Jag menar det vore väl inte helt fel att vara med på VM i Brasilien nästa år.

Glad 4 - eld och lågor

En vacker och annorlunda utsmyckning i Täby Centrum.

Laddar även upp inför morgondagen då vi ska göra något som jag bara gjort en gång förut men som maken aldrig varit med om. Om det lyckas kan ni förvänta er en överraskning på bloggen imorgon. Så stay tuned!

13 kommentarer:

Della sa...

Du, den där maten...! :) Osså håller jag väl tummen då.

Anita - Malta sa...

Underbart härligt att läsa att det varit en riktigt fin höstdag. Tänker på maken och tänker på dig.

Himmel vad gott det ser ut !! ..and very HOT ;-) Älskar Thai food. Bilden du visar, Phad Thai skulle jag absolut inte tacka nej till. Ser verkligen läcker ut. Själv fortsätter jag att leta rester i frysen ;-)

Klart jag håller tummarna för Sverige !! När går den matchen ? Ja, det kan jag väl kolla själv förresten. Inte svårare än att googla på "Fotbollsmatch Friends Arena" förmodar jag.

Oj, vad spännande det låter inför morgondagen. Klart du lyckas med vad än du nu hittat på. ser fram emot morgondagens överraskning.

Har de börjat elda i Täby Centrum eller vad är det egentligen jag ser ??? Ja, eld och lågor ser jag men det skulle vara intressant att se helheten. Fast kan jag ju göra i min fantasi..

Håller mina båda tummar hårt inför "årets viktigaste fotbollsmach", trots att jag nu inte alls hänger med i fotboll, och för överraskningen. Lycka till Beate !!

Stare Ström sa...

Den där fisksåsen ser ut till att kunna tutta fyr på det mesta! Och så håller även jag tummarna då.

Peranders sa...

Ser onekligen gott ut. Ska memorera restaurangen ifråga inför kommande Stockholmsbesök.

Kicki sa...

Hej, här är jag!
Vilken vacker sås till en rätt som ser riktigt god ut! Ha en fortsatt mysig fredagkväll! Kram

Eva Trillian sa...

Vacker mat :) och var den sedan god också så kan man ju förstå den höga poängen!
Väntar med spänning på resultatet av ert äventyr i morgon. Luftballong? Bungy-jump? Gå upp tidigt en lördag? ;)

Marit Johansson sa...

Jag kan med glädje meddela att solen varit framme här uppe också, ändå har jag suttit framför datorn hela dagen :) inte är man så klok... imorgon ska jag vara ledig så jag antar att det regnar då.

KajsaLisa sa...

Testa gärna dagens på Akkurat på Hornsgatan någon Fredagslunch.
Visserligen är det en bit bort, men det är ändå ingen ide att gå tillbaka till jobbet eftersom ölen är så god att man blir vinglig.
Hade ledig Fredag och vinglade ut i det underbara höstvädret efter över en timma.

Anita - Malta sa...

..om jag fattat det hela korrekt så verkar det som om Sverige tog hem segern mot Österike !!!!!

Det var visst nåt om någon med namnet Zlatan eller liknanden som var den avgörande faktorn ;-) ;-)
Så nu blir det alltså VM i Brasilien next och just nu en väldigt lycklig Beate ;-)

Kram till dig !! Du fick mig att kolla på fotboll vilket jag aldrig tidigare ens ägnat en tanke och inte någonsin gjort utan dig.

Freedomtravel sa...

Ser riktigt gott ut! Ska försöka lägga namnet på minnet.

Ama de casa sa...

Jajaja... Hur det gick i fotbollen vet jag redan. Kläm fram med det där sista nu - haaaatar cliffhangers!
:-)

Benita sa...

Gissade på thaisås genast jag såg bilden, känner igen den från mina resor i Asien. :)

Sus sa...

Det där är inte fisksås utan Pik nam Bah (Stavning?)

Och det är jag som är Sus, som du undrade hos Susjos =)