söndag 6 april 2014

Fototriss: Gult







Gult är inte alls fult! Gult är en snygg färg. Den syns och finns bland annat på många varningsskyltar för att just den färgen – ofta tillsammans med svart eller rött – är väl synlig. På min jakt efter gult stupade jag dock direkt. Inget gult på innergården, inget gult här hemma heller. Men den perfekta lösningen fanns hos Clas Ohlson, dit jag gick i igår för att köpa ny toner till vår laserskrivare. Man kan väl säga som så att den här trissen kostade mig 699 kronor, vilket var priset för tonern. Men det var väl värt besväret med tanke vad jag fick på köpet – bilderna alltså. Å jag älskar ju verktyg :-) Dessutom kan jag ju alltid hoppas på att jag tack vare det här inlägget får fler manliga läsare;-)

Fler gula bidrag hittar ni här.

Hos Coolstuff, som sponsrar denna triss har jag valt det här.

Eftersom bild nummer 2 innehåller två prisskyltar så är den även kvalificerad till Skyltsöndag tycker jag. Undrar om Pumita, som är mamma till temat har gått i ide eller är på långresa;-)

Det här är mitt 37:e bidrag till Blogg 100. 37 down, 63 to go.

34 kommentarer:

Rantamor sa...

Et riktigt BP inlägg, hade gissat på det utan att jag klickat in mig på din sida.
Skulle ju vara gästdomare hos Helena men så har ju min dator ännu sjukledigt och denna är så seg att jag inte ens får upp alla bilder på bloggarna.
Och just bilderna är ju viktiga om jag ska vara domare.
Synd men det kanske bli en annan gång..hoppas.

Tjingelingen från Rantamor som fick bara mer ont i tassen sen jag var på NUS...=(

Eva Trillian sa...

Håller med Rantamor här; ett riktigt BP-inlägg :)
699:- för ett prislöst inlägg :)
Tack för att du redde ut konstformen hos mig. Gillar formen skarpt.
Och tack för dina, alltid, så uppmuntrande kommentarer! Du är fantastisk!

Anders W sa...

Ha, ha, fick du inte nog av maskiner på Nordbygg? Snyggt är det i alla fall.

Unknown sa...

Jag är ingen man men jag gillar maskiner skarpt, gult och svart görs sig mycket bra som färgsättning.
Allt har ett pris, inlägget är klart värt det.
/Kiki

Anna sa...

Ovanligt med tjejer som älskar verktyg :)
Men de kanske är färgen som gör de så mer gult kanske :)

Hörni sa...

Maskiner gillar jag inte så värst (att använda), men gul är kul. :)

Oliver sa...

Finfina maskiner! Min bästa maskin är en gul cementblandare. Och inte är det väl konstigt att tjejer gillar verktyg?

Freedomtravel sa...

Vi råkar också visa ett gult verktyg idag, ren slump bara ;)
Tack förresten för länken till inlägget om Instagram. Peter läser allt som en svamp just nu! Fast mest väntar han på en bloggkamera (ja, just det!) som han beställt... :)

Benita sa...

Gult och svart passar bra ihop. Jag slog också ihop fototriss och skyltsöndag. :)

Stare Ström sa...

Klart att du hittade snygga prylar hos CO! Perfekt till trissen!

Vilka snygga valfria fönster du hittade. Och tack för bilden på Rapide Browbar! Det fnns alltså folk som utnyttjar sådant, och vill bli exponerade!!!

Lottisen sa...

Vilken bra tolkning! Kan tycka 699:- är en dyr driss men du fick ju en hel del för pengarna sà det kan det nog vara värt! Är ingen fan av verktyg och maskiner men i glada färger blir jobbet helt klart roligare!

Monica sa...

Vem förutom du kan finna gula verktyg till trissen, snyggt jobbat;-)
Ha en skön söndagkväll

Kicki sa...

Min skrivare som jag fick i julklapp för ett antal år sedan ligger på vänt...jag har köpt toner (som tar slut alldeles för fort) och de är helt borta!!! Därför står den stilla...
Jag gillar också verktyg men helst sådana som inte för oväsen! Snygg gul triss du fick till!

Erik Semlan sa...

Perfekt val, att hitta motiv inne på Clas Ohlson. Det gillar vi. :-)
Vilka kraftpaket! Dina gula maskiner har lite drag av killarna som deltar i Gladiatorerna.
Måste man se ut så, så är jag tyvärr chanslös.
Undrar vad målet är med ditt vinstförslag? Vilka lampor tänkte du styra? Kanske de i sovrummet!?
Trevlig vecka önskar jag dig.

En plats i solen sa...

Vilken härlig triss du bjuder på :)

Ja, han kommer alltid finnas i mitt hjärta och mina/våra minnen kan ingen ta i från mig, men det tar tid och smällta att han är död och att han inte kommer tillbaka mer.

Olga T sa...

Billigare än en ögonbrynsplockning ;)
Verktyg är kul och det var en triss i din stil! Kul att du hejar på FFF! Dan Keat är en favvo hos mig.

Della sa...

Så mycket gulare kan det väl inte bli. :)
Och som svar på det du skrev hos mig: Ja snart är det dags, men för mig blir det inte "igen", så det är mycket spännande.

Anitas Malta sa...

Haha... ja, det här är helt klart en triss alá BP ;-) Fyndigt, väldigt gult och till ett billigt pris dessutom.

Ja, bloggen är för tillfället nere men inte av tekniska fel dessvärre. Blogg100 gick åt fanders trots att jag klarade mig igenom Sverigebesöket. Suck.. men det är en historia för sig som jag inte tänker tråka ut dig med...

Ja, Susjos är här men som sagt, har inte sett något nytt på hennes blogg. Hon har kanske fullt upp med att njuta över att bara vara och att träffa sin son. Ska bli kul att läsa hennes blogg sen för att se hur hon upplevde ön. Vädret kan hon iallafall inte klaga på ;-)

Lycka till i tävlingen Beate !! Kram från Malta :-)

Freja sa...

Ohh, powertools, det är nått av det bästa jag vet! Jag är inte så intresserad av trädgård, men jag kör gärna häcktrimmern och grästrimmern, det brummar skönt! Gräsklipparen däremot får resten av familjen sköta...

llh sa...

Eftersom du har gjort en beställning tar jag fram min manliga sida, sänker röstläget och säger FETT medan jag tittar gillande på den lysande gula tingesten.
Min kvinnliga sida är också gillande + eftersom det är den som fotar, lite avundsjuk vilken skärpa! Måste göra något med min skärpa. Kanske torka linsen och börja använda linsskyddet...
Det är fantastiskt roligt att läsa din blogg den har allt - från flärdfulla tatueringar och bryn till pinnträd och pinaler.

Marina sa...

Jag antar att man måste ha viss förkärlek till verktyg om man kommer på idén att gå till Clas Olson för att "leta gult" ;)

cat sa...

Som vanligt löste du trissen på ett elegant BP-vis :-)
Jag måste dock erkänna att verktygets namn ploppade ut mer än färgen, speciellt på sista bilden.

Ama de casa sa...

Jag gillar gult, gärna i kombination med orange :-)

Hoppas många karlar hittar till dig nurå :-D

ansepanse sa...

gult är vackert :) och gult syns, det är väl därför många maskiner får vara gula eller orangea
ha en bra måndag nu, här hos mig regnar det idag
kramar

Anonym sa...

Du lyckades. Jag är en man. :) En gång i tiden hade jag också initialerna BP. Det var på den tiden då det fanns en mack som hette BP. Vilket sammanträffande. Det dyker upp en ruta stup i ett på min skärm där texten tjatar om att min toner har börjat tröttna. Vad har min dator med det att göra. ;)

TantGlad sa...

Gult är ju en frän färg man blir glad av ju.
Ha en fortsatt skön vecka nu!

Peranders sa...

Härligt gula verktyg!

Husbilen-Ellen sa...

Fyndiga du! Två teman i ett! Elisabeth

Mias Mix sa...

Ja gul är väl en väldigt vanlig färg på verktyg :) Inget för mig. Min man o jag lever efter filosofin att man ska göra det man är bra på så jag lämnar verktygen till honom :)

Scaniatjejen sa...

Snygga bilder, så effektfullt med det starkt gula mot det svarta!

Linnéa sa...

Jepp, det var allt en triss signerad BP! Gult som lyser, ett verktyg som får liv och nästan blir vackert!
Snyggt!

Marit Johansson sa...

En Fatmax har jag aldrig sett och man undrar ju vad det är.. borrhammare tycker jag mig kunna läsa men blir inte klokare av det :)

Åke sa...

Fel märke ;) Men en passande triss i mina ögon :) Läcker nyans :)

Lajsas Fotografi sa...

Kul tolkning och mycket gult var det också!