söndag 27 april 2014

Löprunda






Inte var det jag som gav sig ut på en löprunda i det underbara vädret igår och idag. Nej, efter gårdagens ”ansträngningar” intog jag ett välförtjänt horisontalläge på balkongen med Jussi Adler Olsens suveräna bok ”Journal 64”. Däremot lät jag mina smutsiga jympadojjor springa en löprunda - först i tvättmaskinen, sedan i torktumlaren.

Fem kilometer
Enligt mina beräkningar, eller rättare sagt enligt mina svaga minnen om hur lång tid löprundor brukar ta kan jag konstatera följande:
- Jag språng Rösjöloppet ett antal gånger. Loppet är fem kilometer lång och jag sprang det som bäst på 28, som sämst på 32 minuter.
- Dojjorna kutade runt i torktumlaren i exakt 30 minuter, alltså språng de ungefär lika fort som jag.
- Skillnaden mellan dem och mig är att jag sprang med båda fötter samtidigt, vilket dojjorna inte gjorde som ni ser på bilderna.

Slutsats
Inte kan jag minnas att min ena fot var snustorr medan den andra var genomblöt efter ett lopp. Men mina dojjor har då en helt annan uppfattning om saken. Alltså fick den vänstra och torra skon göra hans blöta brorsa till höger sällskap på balkongbordet idag. Nu är båda två torra och användbara imorgon. Å visst blev dom rena jämfört med igår alltså;-)

Det här är mitt 58:e bidrag till Blogg 100. 58 down, 42 to go.

PS. Ett hett tips i sammanhanget. Släng inte en mörkblå hood, en limegrön badrumsmatta och ett par vita jympadojjor i samma tvättmaskin. Mattan och skorna hade ingenting mot hoodens sällskap. Munkjackan däremot håller inte med. Den liknade nämligen en prickig korv eller en polkagris – fast i fel färg då. Maken var måttlig road kan jag berätta… DS.

19 kommentarer:

Anders W sa...

Kul spaning och kul bilder som illisar! Kanon! Och kanske början på ett nytt liv?

Life of Johanna sa...

Så kan man med ta en löptur, det är väl ända sättet för mina skor med och at en löptur gissar jag :)

Tack för tvätrrådstipset, skall undvika det :)

Haha, inget självmord här, jag överlevde de 6gradiga havsbadet :) So far i alla fall haha

Kicki sa...

Har jag kommit rätt var min första tanke...löprunda?!!:)
Du hittar då på och gör oväntade inlägg!

Life of Johanna sa...

Haha nej katten kan vara lite knepig och finna på bilden :)

Ja det känns skönt, jag hoppas han hör av sig nu i veckan :)

Eva Trillian sa...

Käckt att skorna får sig en löprunda utan att man behöver följa med ... men blir kroppen piggare på distans då, eller hur fungerar det? ;)

Freja sa...

Vilket bra tips, att låta skorna sköta löpningen helt på egen hand. Eller helt på egen fot kanske...

KajsaLisa sa...

Kul helgsysselsättning och roliga bilder.

Geddfish ♥ sa...

Haha, roligt inlägg igen!
Jag springer aldrig nuförtiden. Har gjort. Både Tjejmilar och Centrumlöp i Oslo, och.. Nej, nu får mina fötter vandra i bekväma skor.
Och frukosten är intagen på en soligt leende balkong idag! Fånga solen!

cat sa...

Vad rena din skor måste ha blivit :-) Annorlunda bilder minst sagt.
Har inte rest ännu utan sticker i morgon. Semester i London är det som gäller.

Rantamor sa...

I torktumlaren ser dina skor ut att ha brunröda ränder, men när dom fina och rena finns på din balkong då har dom blåa ränder...konstigt.

Men du man måste ha olika högar av färgade kläder när man tvättar.
Som "lappen" sa när han hade frufritt, han hade en vit hög, en mörk hög och så en chanshög !!!
Det kanske var så att du tvättade en chanshög igår !!

Kul uträkning där på hur långt dom sprang eller språng som du skrev.

En mulen måndag har börjat i Nordmaling, Rantafar håller på att riva våt lilla trappa för att förvandla den till en liten altan med kvällssol, eftersom vi har en med morronsol så ville vi också ha en med kvällssol.

Tjingelingen från Rantamor.

Stare Ström sa...

Väldigt bra sätt att skicka ut dojorna på egen motionsrunda!

Mias Mix sa...

Ja så kan man också motionera ;) Vem kommer på tanken att fota sina skor i en torktumlare?? Du gör så härligt tokiga inlägg! Fortsätt med det!

ansepanse sa...

hahahaha - nej, förlåt, förstår att mannen blev putt, nu tänker han inte ha den på sig mer, kan jag förstå :)
kramar

Unknown sa...

Kul tolkning på löprunda. Dessutom som nya därefter.
Fyndigt.
/Kiki

Ama de casa sa...

Haha! Jag måste nog också skaffa en torktumlare så jag kan börja motionera jag med :-)

Ama de casa sa...

sv: Citronmarknaden är på vischan utanför Guardamar. Tar väl en cirka 20 minuter att köra dit härifrån :-)

Susanne sa...

Det där är ju oxå ett sätt att träna ;)

Marit Johansson sa...

Som nya!

Linnéa sa...

Så där borde jag göra med mina gympa dojor. De börjar se lite sunkna ut, men jag älskar dem.