tisdag 22 april 2014

På(-hitt)

Egentligen hade jag klart för mig vad jag skulle blogga om ikväll. Det hade blivit ett jättekul inlägg, men vet ni vad – jag tror det här blir ännu roligare och det tackar jag Apoteket för:-)

Nygräddat bröd…
… är nog inte så roligt tycker ni kanske. Men kolla formen på bröden lite mera noggrant så är ni uppvärmda och kommer att förstå fortsättningen bättre.


Ester, Britt och Greta
Ett besök på ett apotek i Täby Centrum klockan 18:00 ikväll ändrade som sagt mina planer beträffande inläggets innehåll. Om ni tittar på bilden nedan så förstår ni. Nu vill ja ju inte använda vissa ord på den här bloggen som gör att jag får en massa spam/skräpmejl, så håll tillgodo.


Ester, Britt och Greta är små eller stora hjälpredor – med eller utan bollar - som ni kvinnliga besökare kan ha nytta av, när lusten faller på alltså. Ja kanske ni manliga också, men det blir kanske lite mera komplicerat.

Nydanande
Att ett apotek säljer Ester, Britt och Greta tycker jag är helt suveränt. Riktigt bra alltså - nydanande. Men hur tänkte man - egentligen?
1. Är man gay, kvinna och över 70 är det ju kul att få hjälp av Ester, Britt eller Greta.
2. Är man gay, kvinna och i 30-årsåldern vill man troligen inte bli hjälpt av dessa tre gamla damer.
3. Är man inte gay och kvinna kan man känna sig blåst med andra ord. Personligen hade jag föredragit en David (Beckham till exempel), en Markus (Allbäck exempelvis) eller en Gianluigi (Buffon om jag fick välja).

Det här är mitt 53:e bidrag till Blogg 100. 53 down, 47 to go.

PS. Eftersom jag ju har lyckats utomordentligt med att inte använda ordet som beskriver innehållet på Ester, Britt och Greta så tycker jag faktiskt att jag ger mig själv en klapp på axeln;-) DS.

18 kommentarer:

Rantamor sa...

Hahahahahahahahaha...
något sådant tror jag inte finns på vårat apotek, kan aldrig tro det, men du nästa gång jag ska dit så ska jag minsann luskolla i alla hyllor.

Ja dom tre damera lär ju inte stå under skylten , febernedsättande eller fotvård så några hyllor kan jag hoppa och spara tid på.

Nu undrar jag vad stod det ovanför hyllan med damerna Ester, Britt och Greta ????
"Kasperdockor"....

Tjingelingen från Rantamor.

Eva Trillian sa...

:) Jag vill inte att "Rut" (gammal dam <-- min bild av Rut) städar hemma hos mig ... Men om hon gör jobbet bra så strunt i vad hon heter ;) antar att samma gäller här ;)

Geddfish ♥ sa...

Hahahaha! Ett förlösande skratt bubblade ur min strupe, du kan, du!

Ja, jag är inte gay, inte över 70, men jag är ensamboende kvinna med risk att damma igen, hahaha!

5 poäng till dig, BP
Hahahaha.......

Olga T sa...

Söta burkar tänkte jag direkt. Sen skrattade jag rejält! Håller med dig om att det fanns bättre namn att ta. Burkarna är fortfarande söta. Är det kanske för att man ska tro att de innehåller något annat? Britts cupcakes eller så.
SV: Jag såg flygplanet medan jag fotade så jag har en serie bilder på det!

Life of Johanna sa...

Du får en klapp på axlen av mig med.... bra jobbat :) Och underbart inlägg :)

Ja, vet inte vad temperaturen låg på imorse var rent för trött för undersöka saken haha

Susjos sa...

Ett helt suveränt inlägg!!! Haha!!!
Klart är att de hjälper damer i nöd, absolut!!!

llh sa...

Ha ha ha vilken överraskningseffekt!
De snälla hemvävda mönstren och färgerna på de rara små(?) burkarna med faster-mosternamn. Snacka om trygg sex ;)
Jo du försökte ju leda in mig på rätt spår i brödbutiken och ändå blev jag helt tagen på sängen kan man ju säga :))

Unknown sa...

Mycket impad över hur du förmedlar innehållet av detta inlägg utan ord.
Gillar namnen och förpackningen, en händig fru a´la 50-tal.
/Kiki

Peranders sa...

Aj då. Lite kinky där.

KajsaLisa sa...

Jag rusar dit :)

Monica sa...

HAHA det märks att jag är koncentrerad på det jag ska ha på apoteket dessa hjälpredor har jag missat helt.
Storsäljare eller bara rödrosiga kinder som går förbi;-)tummen upp för apoteket.
Ha en bra dag

Ama de casa sa...

Hahaha! Då är det kanske bäst att jag låter bli att skriva det jag hade tänkt också. Vill ju inte att du ska bli spammad :-)

Mias Mix sa...

Haha! Helt underbart! Kan inte tänka mig att det finns på vårt lilla apotek. Och helt rätt tänkt - en David hade passat bättre :)

ansepanse sa...

hahahaha - mm, du är duktig som lyckades att kringgå det hela :) men vilka namn de gett produkterna :) ja, ja, det är väl någon som suttit och haft roligt antar jag
kramar

Erik Semlan sa...

Ha ha! Dessa hjälpmedel har jag missat, undrar var de står?
Kanske återfinns de bland värktabletter, för en massagestav ska väl kunna lindra smärtor i rygg eller nacke?
Då kanske det inte behövs något glidmedel?!
Bra att de har symboler som talar om om även män kan nyttja dem!
Britt verkar gjord för kvinnor, jag anar varför...
Men både Ester och Greta ska även män ha glädje av, undrar hur?
Kan man få en demonstration på apoteket, mån tro?

cat sa...

Några sådana "damer" har jag inte lagt märke till på det apotek jag brukar använda. Håller med dig om att namnvalet inte var det bästa. Jag hade föredragit Alan, Joseph eller Johnny :-)
Försöker alltid handla så mycket ekologiskt som jag har råd med, i fall det också är gott vill säga.

Marit Johansson sa...

Hahaha... nu fattar jag varför jag har haft så mycket problem med spam, jag skriver helt enkelt för många snuskord!!!

Guldkryckan sa...

Fan..denna hade jag faktiskt missat om du inte påmint mig om att läsa...frugan dog nästan och jag...dog...av skratt :)

Bravo. :)