lördag 19 april 2014

Påsk- och ögongodis

Idag var den varmaste och finaste dagen i år. Den tillbringade jag på balkongen med en deckare. Behövde nog en vilodag efter gårdagens ansträngande rundtur på olika affärer. Å där hittade jag en mängd påskgodis som jag tänker bjuder jag er på i mitt 50:e bidrag till Blogg 100 – en riktigt rolig utmaning utan förpliktelse. Okej då, ett inlägg per dag i 100 dagar, men jag bloggar ju dagligen så för mig är det ingen större skillnad.
Ha en fortsatt fin Påsk nu i det härliga vädret:-)


Om ni vill hänga upp en annorlunda spegel i er hall så kan ni besöka butiken Chilli och köpa en spegel i form av pilotglasögon.



Med dessa glada tillbehör kan till och med jag tänka mig att gilla sammsugning och städning.


Å i favo butiken Jula hittade vi äntligen något som fick följa med hem. Å japp, jag vet att det är en rolig liten soptunna i rätt färg. Det påpekade maken nämligen omedelbart när han såg den. Men den kommer inte att användas för avfall utan den är vår nya tvättkorg som nu kan rullas ner till tvättstugan. Snyggt va;-)

Det här är mitt 50:e bidrag till Blogg 100. 50 down, 50 to go.

11 kommentarer:

Rantamor sa...

Vilka affärer ni har i Stockholm allt verkar finnas där.
Pilotglasögon med spegel och en grön soptunna som kan användas som smutstvättkorg.....ja varför skulle man ha en rentvättskorg ????

Sitter här å lyssnar till Beatles på svt2 så underbara låtar att jag får tuppskinn överallt...


Tjingelingen från Rantamor.

Eva Trillian sa...

Det ska mycket till för att göra städning roligt ;) Tveksamt om dina färgglada tillbehör är tillräckligt!
Men, påskstädat har vi - idag. Bättre sent än aldrig!
Önskar dig fler soliga läsardagar på en skön balkong!

Geddfish ♥ sa...

På Clas Ohlson köpte jag en grön liten smart dammsugare, fanns i rosa också, men jag valde grön. Förra året.
Ja, jag gillar städattiraljer i grälla färger, sådant jag blir glad av! Heja heja!

Freja sa...

Jula är en favvobutik för mig med!

Unknown sa...

Vilken skön grön plastsamling du bjuder på. Min favorit får bli soptunnan, sån kan jag också tänka mig...
/Kiki

marit johansson sa...

Smart att använda den som tvättkorg. Själv blev jag kär i speglarna i form av pilotisar :)

Ama de casa sa...

Både läcker och praktisk!

I och för sig gillar jag inte städning, men "sammsugning" lät ganska... intressant.
:-D

Life of Johanna sa...

haha häftig spegel :) Och et tvättkorg med like :)

Guldkryckan sa...

Jula där gillar jag att handla på, senast köpte jag ett par arbetsskor där för 200 spänn.
Bra pris tyckte jag.

Man kan verkligen hitta allt möjligt där..och så gott det luktar i butikerna de har...åtminstone den jag besöker, det kanske är unikt för den, vet inte.

Här har vi bara en traditionell spegel i hallen, har aldrig funderat på det, men efter ditt inlägg här får man nog ta sig en funderare. ;)

Ha de gott BP.

Benita sa...

Häftiga speglar de där pilotglasögonen!

Ha en fortsatt trevlig påsk! :)

Carita Liljendahl sa...

Verkligen tuffa speglar! Vill ha!