måndag 7 april 2014

Regnväder...

Nu tror ni kanske att jag kommer att beklaga mig över regnvädret som drog in över stor-Stockholm igår kväll och inte dragit vidare än. Men nej, jag klagar absolut inte, det kunde ju ha varit ett snöoväder;-)

Ny "regnmätare"



Som sagt, det började regna sent igår kväll. Innan dess – under eftermiddagen – köpte vi den här finurliga blomsterlådan som man kan sätta på balkongräcket. Nu ska den inte alls innehålla blommor utan det skulle sättas chillifrön i den ena och persiljafrön i den andra halvan. För detta behövs dock jord, som vi såklart inte har hemma. Under tiden (= till nästa helg) får blomsterhinken därmed tjäna som regnmätare. Kan väl tillägga att maken berättade att det smattrade rejält när dropparna föll ner i hinken. Så han fick masa sig upp och ställa den under taket. Själv hörde jag inte ens att det regnade.

Skål

Kan så klart inte låta bli att visa er den coola plastskålen som nu har fått ett nytt hem på balkongbordet. Ni som stördes av företaget Rias reklam i botten kommer att förstå att min ”installation” med en LED-lampa döljer den perfekt. Kolla in de fina speglingarna av den "självlysande" kanten i fönstret. Läckert, eller vad tycker ni?
Så här ser skålen ut när LEDarna har tänts. Nu är bildkvaliteten ingenting att hurra för, men jag hoppas att ni har lite fantasi här;-)


Fler helgbilder hittar ni hos Marit.

Det här är mitt 38:e bidrag till Blogg 100. 38 down, 62 to go.

18 kommentarer:

Unknown sa...

Jag tyckte skålen va fantastisk redan då du fick den, men med spegeleffekten slår den t o m högre nu.
Kul blomlåda, än roligare som dånande regnmätare. Vi hoppas på att regnet avtar och vattenmätaren tystnar?
/Kiki

Olga T sa...

Hi hi ! Sånt där enerverande ljud när man ska sova...och så jobbigt att gå upp och göra ngt åt det. Och så sov du i godan ro :)
Den där skålen är ju hur läcker som helst!!

Rantamor sa...

Skålen hade jag missat helt den är ju helt underbar, hur har jag missat den ??
Har nog varit lite off ett tag och så saknar jag ju min dator...snyft...snyft vill ju att pizzabaharn ska komma å återlämna den med ljus och ljud.

Dina myror vaktar på din fina skål och med belysning som är hur fin som helst.

Efter en dag då snickare sprungit (tre stycken) ut å in och huset är utkylt och jag inte alls på humör för att blogga så ska jag dra täcket upp under hakan och drömma mig bort.
En ljuspunkt för dagen är att vi fått låna Colin en dag, mamman i Stockholm, pappan i London och skolan var stängd för utbildning, ja då hade vi som tvärtur...

Tjingelingen från Rantamor,
ps. vilken fin färg på din odlingshink, ska bli kul att följa upp med din odling.

Husbilen-Ellen sa...

Bägge dina favo-färger på balkongen också! Ha dé gott! Elisabeth

KajsaLisa sa...

Jag har borjat misstanka en sak, du gillar dom dar klatsiga fargerna. Snygga prylar.
Lyckades inte ta mig in till ditt kommentarsfaslt igar.

Marina sa...

Fantasi har jag i massor, så jag förstår precis hur fin den var :)
Himla fiffig kruka förrersten, en sådan ska jag försöka få tag i när det blir dags för att hänga något på balkonräcket där hemma igen.

Eva Trillian sa...

Var hittar du alla de här prylarna med limegrönt? :D Du måtte ha någon sorts inbyggd radar!

Monica sa...

Mysigt på balkongen och en härlig grön färg.
I morgon Onsdag kommer snön ;-(
Ha en bra dag

Ama de casa sa...

Haha! Du är rätt envis i ditt färgval (ja, jag vet - kastar sten i glashus här ;-) )

Läckert blev det! Och jag gillar verkligen myrorna :-)

Scaniatjejen sa...

Det kan man kalla rejäl regnmätare.=) Vilken läcker skål också, gillar hur den ser rent självlysande ut!

cat sa...

Vad läckert ni har det på balkongen! Myrorna passar ju kanonbra till skålen :-)

Anonym sa...

Tuff regnmätare. Synd att den inte hade en mer färgstark framtoning. Nu såg den lite gråaktig ut på bilden. :) Jag gillade mest de två bordsgästerna. Urgulliga.
Grattis till Djurgården.

ansepanse sa...

jo, det är riktigt läckert :)
och så lurade du mig :) helt faktiskt, jag hann tänka, att en sådan regnmätare vill jag också ha och den skulle jag har på räcket som finns utanför källartrappan :) attans, den hade varit så fin
kramar

Mias Mix sa...

Så många fina saker du har!!! Skålen är underbar o likaså myrorna. Och så smarta krukor för balkongräcket.

Marit Johansson sa...

Så fint ni har det på balkongen. Skålen är cool och myrorna snygga :)
Trodde den gröna byttan var en blomkruka...

LissenTo sa...

Här har vi inte haft vårregn ännu. däremot snöblandade droppar

esterii sa...

Här lovade de minsann - 20 grader i natt.. Hurra för det.. Kram alla

Anki sa...

Läckert! De där myrorna skull gärna få bo hos mig :)