söndag 13 april 2014

Skyltsöndag: Franks fötter



På Upplandsgatan i Vasastan, Stockholm finns Franks Fötter. Tyckte att skylten visade en väldigt rolig logotyp och jag såg framför mig en snygg kille som tar sig an mina fossingar.
Sedan googlade jag och insåg snabbt att det inte alls är en kille som äger Franks Fötter. Ja, det hade ju hade varit för bra för att vara sant. Kände mig aningen lurad faktiskt, men kolla här, så får ni er ett litet otippat skratt;-)

Pumita, uppfinnaren av Skyltsöndag fortsätter att ha datorproblem, så hon är offline. Men vi kan väl ändå fortsätta skylta, hon kanske blir (glad-)are då.



Det här är mitt 44:e bidrag till Blogg 100. 44 down, 56 to go.

27 kommentarer:

Olga T sa...

Allt är inte det man tror! Inte din rubrik heller ;))

Ama de casa sa...

Nu fick jag inte nån förklaring till rubriken, så jag kommer att ligga sömnlös inatt... :-)

Anders W sa...

Kul! Roliga infall som du kanske kan omsätta i vardagen?!

Eva Trillian sa...

Henne ska man ju helt klart gå till - hon verkar skönt normalgalen :)

Erik Semlan sa...

Jag var ju bara tvungen att kolla upp Frank. Ha ha, en tjej med Frank som efternamn.
Skylten får in foten snyggt med tårna på s:et.
Kul!
(Betydligt roligare än min skylt.) Fast Benita gav skylten lite djup, alltid roligt få lite extra info.
Ha en skön vårvecka.

Freedomtravel sa...

Haha, det var lite otippat! Men du gjorde mig helt klart nyfiken, så jag blev tvungen att kolla. Har aldrig sett skylten även om jag varit en del på Upplandsgatan. Hade bland annat länge en kompis som bodde där. Men det är kanske iofs en lång gata.

Linnéa sa...

Ha, den var rolig, Lillemor Frank, smart drag. Är så kittlig så jag vågar inte gå på fotvård, men brukar köra en fotbalja på torpet. Det är så skönt efteråt.

Har jobbat som en galärslav för att rädda dåliga bilder som jag tog på "Melodifestivalen" i Bredäng. Begåvningshandikappade eller särbegåvade hade sin melodifestival. Jag skrattade o grät om vartannat så bilderna blev kass. Sen var scenen mörk.

En plats i solen sa...

haha jag fick med mig ett skratt, även om jag nu blev lite förvarnad :)


Ja, denna bankdosa är guld värd :) Haha ja årskortet är ett måste, blir så nästa säsong med, tur sambon inte är intresserad av sport, så jag kan gå och han stanna hemma med barnen när de väl kommer :P Inga fajter om vems tur det är gå på match haha

ja jag är supernöjd med min tatuering :) eller ja båda då :)

Olga T sa...

SV: Inte pinsamt! Bara roligt! Det ligger precis intill. Hur länge måste du vänta på din dator?

Margareta sa...

Hahaha ... men hon är säkert rolig att gå till, för att låta någon annan röra och fixa ens fötter kräver sin man,flåt kvinna.

Funderar på hur du har med dina dator, har inte läst om någon förbättring.

Tack för din fina kommentar, men om du har fel, tror inte jag heller, så hjälper det ju ingen att jag gör något dumt. =)

Apropå WP så gör jag ju inga egna mallar utan bara gör dem till mina egna men kul att du gillade den. Jag är ganska tjurig när jag börjar och min engelska ligger inte på topp så därför tar det ju lite längre tid. Började med den i fredags då jag var ensam på kvällen och det som kommer att ta tid, veckor och månader är mer att lägga upp bilder då jag måste förminska alla för webben och spara ner dem för detsamma så att de inte blir för tunga - går inte speciellt snabbt. Nu tycker jag nog att sidan går lite trögt också men det kan bero på att jag nu sitter vid en liten dator, utan minne i princip någon blandning mellan platta och dator som inte har den bästa prestanda för sådant. Men kul att du gillade det du såg. Svårt att få något som är enkelt men samtidigt ser bra ut - i min värld.

Ha en bra vecka och ät inte för mycket ägg.

Susjos sa...

Nyfiken som jag är var jag ju tvungen att kolla upp Franks fötter! Hon verkar ju ljuvlig! Kanske man ska gå dit och fixa sina fötter?!

Susanne sa...

Den där Frank vill iaf inte jag ska ta hand om mina små söta fossingar ;)

Freja sa...

Kreativa skyltar, det gillar jag!

Unknown sa...

Riktig charmknutta bakom Franks fötter.
/Kiki

Kerstins foto sa...

Hahahaha, skön stil på kvinnan Frank. Skulle gärna sätta ner mina fötter i hennes vård.
Skylten gillar jag också, en del kan få till det. :)
Men du, nu blir jag nyfiken...vad hade ni på er när ni vigdes? Fikonlöv? Matchande WCT-overaller á la campingliv? Sääääg då! :)

Marina sa...

Som sagt, lite otippat, men himla kul namn som gör att man hajar till lite och tror att det är något helt annat än det är (vilket i och för sig kan vara på både gott och ont...)

Anna sa...

Ha ha hon kanske var bättre än Frank :)
Ja fötterna ska man vara rädd om, man glömmer att dom är ju viktigare än händerna om man ska kunna gå!
Ha en bra start på veckan!

Monica sa...

Gillar tårna över S :-)
Har varit en gång och fixat fötterna, när alla förhårdnader var borta kunde jag inte gå normalt på 14 dagar det gjorde så ont.
Ha en skön måndag;-)

cat sa...

En fin och enkel skylt tycker jag. Frank hade många fina mössor på sig ;-)

Det blir lite annorlunda ägg i slutet av veckan hos mig.

Mias Mix sa...

Ha ha visst fick jag skratta! Vilken kvinna!

ansepanse sa...

hahahaha - ja hon heter ju Frank hon också, fastän det är efternamnet hennes :)
Sv: vadå över + 10 grader, det har inte vi haft i helgen inte, kallt som bara den i blåsten
kramar

Monica sa...

Glömde det är Argos syster Signe;-)

Rantamor sa...

Tur att du bara hade ett foto idag så att jag inte behövde vänta i evigheter på ett uppkopplande av dina bilder.
Snygg loggo , men som du hade jag föredragit en man, eller tror du ens att det finns en manlig sådan fotmassör.


Tjingelingen från Rantamor som inte ännu fått tillbaka datorn.

En plats i solen sa...

Ja jag gillar bloggplatsen med, men det finns lite jag saknar här som jag vill ha, som jag kommer få på nya stället :)

Carita Liljendahl sa...

Hahaaa - ja, nog fick man sig ett litet skratt då man såg bilderna av Frank - men jag hade nog känt mig som du också, lite lurad allt :-)

Peranders sa...

Om jag gått förbi och sett skylten skulle jag ha gissat på att det vara en restaurang.

Marit Johansson sa...

Alltså jag har haft en riktigt tråkig dag, suttit inne med bokföring och fakturering, men nu fick jag mig ett riktigt gott skratt :)