tisdag 30 september 2014

Att leka panschis



Att leka panschis på gatan
Det känns tryggt att ha en favo kollega som vandrar runt på gatorna med min blogg i åtanke och som dessutom har ”mitt tänk”. Som så ofta var det IT-bästisen Radde som levererade perfekt bloggfoder till mig idag. Eller vad tycker ni om den här skylten som bästisen hittade utanför Norrmalmskyrkan (!!!) på Norrtullsgatan idag. Skrattade gott kan jag säga och jag hoppas att ni också gör det;-) Stort tack Radde!

Att leka panschis på parkbänken
Då jag (för en gångs skull) inte hade lunchsällskap eller –dejt idag köpte jag en macka och slog mig ner på en parkbänk mitt på Vanadisplan. Jag menar det var 16 grader varmt och strålande solsken. Nu lekte jag panschis på just den bänken i max. fem minuter. Då dök det nämligen upp riktigt ögongodis i form av en snygg, lång och väldigt välklädd cirka 35 år gammal kille. Han hälsade glatt (väldigt ovanligt i huvudstaden om man inte känner varandra) och satte sig bredvid mig. Mums tänkte jag och tog en tugga på mitt Levain bröd med Serranoskinka på. Sedan hände det: killen tog ut en burk med tonfisk ur ryggsäcken, öppnade den, gröpte ur innehållet… med fingrarna och började äta. Då tackade jag för mig och letade upp en annan parkbänk i en närbelägen park. Ni förstår va;-)

PS. 1 000 tack för alla era kommentarer till helgens inlägg. Funderar på att bli varannandagsbloggare;-) DS.

18 kommentarer:

Unknown sa...

Tonfisk, typiskt.
/Kiki

Life of Johanna sa...

Vilken härlig kollega du har, mer sånt till folket :)

Typiskt att en snygg kille skall bete sig så... ;)

ja flaskan kommer behållas när det goda innehållet är slut :)

jaså, blev det sent igår, så du glömde vakna i rätt tid idag? :)

Anita-Malta sa...

Haha..vilken besvikelse. Tycker nog ändå att ryggsäcken borde gett en antydan och en viss varning ;-)

Lennart sa...

Vilken härlig skylt. Sen jag har varit liten har jag varit fascinerad av pensionärer. De är så härligt naturliga och enkla. Sen har jag hört av mamma att vara pensionär betyder att man har väldigt mycket att göra, det ska plockas bär, spelas bingo, kort och boule. Sen har mamma och hennes S stugan utanför Vansbro. De är där och sågar ner träd och hämtar ved hela tiden. Och jag som tycker att jag har fullt upp med en massa måsten hela tiden...

Eva Trillian sa...

Nej, vaddå varannadagsbloggare? Bara; nej! :)
Tonfisk med fingrarna? Smart att byta bänk :)
Underbar skylt :) Heja Radde!

Carita Liljendahl sa...

Hahaaa! Hurraaa för humor och skyltar av det här slaget!

Geddfish ♥ sa...

Hahahaha!!! Du gjorde min kväll, hahaha!
Lekande panschis, det är ju jag, det, hur barnslig som helt ;)
Rygga har jag, men där hittar man inget, förrän jag varit till affären och handlat ekologiska nyttigheter ;)
Och, vilken underbar dag, jag tog fem minuter på balkongen.

Ama de casa sa...

Haha! Vilken bra skylt - såna borde dom ha hemma i Torrevieja :-)

Är det nåt fel med att äta tonfisk direkt ur burken med fingrarna? Den stackars grabben hade säkert ingen diskmaskin, helt enkelt...
;-)

KajsaLisa sa...

Kul att du är uppmärksam och har kameran med jämt
Jättebra skylt. Sen det sista, hade nog gjort samma sak, eller suttit kvar nära honom när han åt och petat ur små gula saker ur näsan :).

Susjos sa...

Vilken underbar skylt!!! Flera såna vill vi se i stan, eller hur!!

Men va, äta tonfisk direkt ur burken med fingrarna!? What?!

Monica sa...

HAHA ja vad gör man inte för 32 kommentarer den tider är sedan länge förbi hos mej.
Vilken härlig skylt, kan vara något för vår väg:-)
Nu vet du att du ska ha en plastgaffel i väskan till nästa gång du äter sittandes på en parkbänk;-)
Ha en bra dag

Herr Nilssons Fru sa...

hihi :) underbart. Vilken rar skylt. Hoppas folk tog väl hänsyn till den.
Ja de e la gott med folk som tänker på en o ens bloggintresse :)
Kramiz

Steve sa...

Varför sägs det att samhället inte bryr sig om pensionärerna? Men inte ska de väl vara hänvisade till trafikerat område för sina lekar. Blir särskilda lekparker nästa drag i storstan tro. Det är skönt att bo på vischan.

LissenTo sa...

Vilken härlig vän din Radde är och det där var en kul skylt.

Ha en fin vecka. // Lissen

Anonym sa...

Lika stormförtjust som jag är i en sådan skylt lika lite tycker jag om tonfisk. Vad bra du har som får hjälp med bloggidéer.

cat sa...

Ha ha, vilken härlig skylt! Förstår fullkomligt att du avlägsnade dig när tonfiskburken öppnades. Lukten är inte att leka med.

Du kommer kanske inte tro mig nu, men goodie bags såg jag inte till och köpte gjorde jag inte heller. Som bibliotekarie köper jag bara det allra mest nödvändiga i bokväg, resten lånar jag :-)

Stare Ström sa...

Ha! Vilken bra varningsskylt!

Unknown sa...

Hahaha vilken rolig skylt!Favvokollegan skulle nästan ha dagens ros i tidningen tycker jag ;-)
Kram