tisdag 9 september 2014

En helt okej tisdag

Nu har jag ju sagt det ett antal gånger – alltså att jag tycker att tisdagar inte har något existensberättigande. Men ibland kan jag faktiskt ändra mig:

Nöff, nöff

Ta den här skylten till exempel. Upptäckte den i morse på väg till jobbet. Den satt – och troligen sitter fortfarande – på staketet som omringar en hundrastgård i Vasastan. Kan inte låta bli att le stort här och ger den tre voff;-)

Tosca

Väl på jobbet bjöd chefen Håkan på en väldigt näringsrik frukost i form av en mini Tosca bakelse. Till sig själv hade han köpt en ännu mera hälsosam Budapest tårtbit.

Lunch

När termometern visar på cirka 20 grader är det ju självklart att inta lunchen på uteserveringen hos favo italienaren l’Incontro tillsammans med en väldigt snygg dejt;-) Bilden visar den supergoda pastan med hemgjord pesto.

Eftermiddagsfika
Japp, man måste ta tillvara på dessa underbara sensommardagar, helt klart. Med andra ord fick l’Incontros uteservering ett besök i eftermiddags också. Den här gången med chefen och kollegan Gabriella. Efter Budapest bakelsen slank det nu ner en XXXL bit hembakad morotskaka i chefens absolut inte runda mage. Själv nöjde jag mig med en cappuccino gjord på den dubbel espresso.

Nej, det går nog ingen nöd på mig – alls.

21 kommentarer:

Freja sa...

Åhh, den pastan ser sagolik ut!

Eva Trillian sa...

Så mycket godsaker :) Hinner ni jobba mellan kaffe- och matrasterna? ;)
Imorgon ska jag rösta ... på måndag vet vi om det hjälpte ;)

Susanne sa...

Men hur god såg inte den pastan ut att vara.
Hihihi, det är fantastiskt att inte Chefen H inte är rund efter så mycket go´saker. ;)

LissenTo sa...

Du är en riktig njutningsmänniska Beate, bra det.

Här kom flera regnskurar, inte en solgnutta

Unknown sa...

Du har det bra du. Massa gott inpå knuten.
/Kiki

Geddfish ♥ sa...

Njuta ska man, absolut! Men jag äter inte kaffebröd, så då skulle jag inte ha njutit ;) men pastan hade jag satt i mig!
Och cappuccino!
Din chef kan inte vara så värst många år som kan stoppa i sig sådana kaloribomber ;)

Rantamor sa...

På tal om allt annat än grisar , tosca, och pasta...
Grattis till din nya bloggprinsessa...liten och söt, har du träffat henne ännu ???

Tjingelingen från Rantamor.

Guldkryckan sa...

Lite gott så där kan ju bara inte vara fel ;)

Tror att sensommardagen här snubblade på en trottoarkant eller blev överkörd av bussen...det började regna ju på min väg hem för att påbörja min "minisemester".

Men jag överlever, har legat på soffan hela kvällen...men jag vänder på mig en gång varannan timme så jag inte får liggsår. ;)

I morgon blir det en liten tur iväg från stan, ska bli skönt.

Ha en fin morgondag Bp....det ska jag.

Ama de casa sa...

Alltså... Det blev en hel del dräggel här. Trots att jag är tämligen proppmätt. Det har jag varit i några veckor nu :-)

KajsaLisa sa...

Som sosse och valarbetare måste jag säga att jag inte gillar centern. Däremot är affischen bra gjord, men den bör sitta vid typ en busshållplats där folk hinner läsa den.
Själv måste jag säga att jag tyvärr håller med Johan Hakelius i Aftonbladet. Ta en röd tuschpenna och måla över en röd slipover.
Sen säljer alla alla valaffisher höstens nya elektronikprodukter till vrakpris och med räntefritt köp åt en viss affärskedja.
Tyvärr stämmer det också på dom jag satte upp.

KajsaLisa sa...

Just det, glömde tillägga Centern har den sämsta också, en photoshoppad Annie Lööf. Kolla på den får du se, slätare hy har jag aldrig sett.
Välj en barbiedocka som Näringsminister.
Wow liksom.

Mias Mix sa...

Hur kan du hitta alla roliga skyltar och fotomotiv?? :) Men såklart, du rör dig i storstan och jag i skogen ;)
Pastan ser underbar ut! Den och en bit morotskaka till efterrätt skulle jag inte säga nej till.

Kicki sa...

Åh pasta pesto var länge sen!
Svar: Du efterlyste skrot så ja, de finns i Torshälla!:)

Kicki sa...

PS: Tack för Hede-tipset!

cat sa...

Vad kul att vissa tisdagar är trevliga :-)

Shannara sa...

Åh hej och hå... Jag fick några minuter över så jag dök inte här på din blogg och läste ikapp. =)

Grattis till ytterligare en söt bloggprinsessa och farmorstiteln. ;)

Måste bara påpeka att jag älskar hur du lyckas fånga så mycket fyndigt på bild... Själv har jag fastnat i ett träsk av fotbollsbilder och höstbilder tror jag minsann. =)

Ps. Saknat dej inne hos mej de sista veckorna och när jag kikade in här på datorn så såg jag att två av de tre sista veckornas inlägg inte publicerats. Det måste vara min dator som är totalt nöööt!

Ha en go onsdag och njut av resten av veckan!

Life of Johanna sa...

Inte tre nöff? :)

Så mkt smarrigt du bjuder på. Blir sugen. får nog köpa något gott i arenan ikväll :)

Ja, det är skönt och veta vad som orsakar allt. Imorgon kommer inlägget upp om varför vi inte opererar just nu :)

Olga T sa...

Skylten gillar jag! Godsakerna gillar jag och måste genast sätta på kaffet. Alldeles för mätt för pasta nu, annars hade den nog smakat gott :)

Monica sa...

Har ruttnat helt på politik och politiker ingen av dom lever i mitt Sverige, så NÖFF NÖFF
Mycket mums nu blev jag hungrig men har ju inget godis hemma;-(
Ha en skön kväll

Peranders sa...

Ser ju gott ut det där. Håller med om att tisdagar är tråkiga. Men det måste finnas tråkiga tisdagar för att man ska kunna uppskatta fredagarna.

Malin sa...

Vad gott det ser ut!

Kika gärna in på min blogg och kanske lämna en kommentar tillbaka? På min blogg kan du läsa om min vardag, mycket träning, mitt distansförhållande med en blivande soldat, vänner, tips mm. Du kan även just nu läsa mitt senaste inlägg, att vara kär på distans. Ha en fortsatt trevlig dag, kram. :)