onsdag 3 september 2014

En ny bloggprinsessa är född - ”livsfärska” bilder






Min bloggprinsessa nummer 1 Nika med hennes pappa Raddes solhatt.

Ni som har följt min blogg vet att jag har en alldeles egen bloggprinsessa som heter Nika. Hon är IT-bästisen Raddes dotter och har hunnit bli 4 1/2 år. I natt, närmare bestämt klockan 01:32 föddes Nikas lillasyster. Med andra ord så har jag nu två bloggprinsessor:-)

Pappa Raddes observationer efter 12 timmar
” Man kan kalla de "livsfärska" bilder - nästan direkt från ugnen, och dagsfärsk har fått en ny betydelse :-) Inte alls lik Nika i beteendet (eller utseendet) - fint hår efter mamman, men med ett häftigt temperament! Det blir INTE lugnt hemma heller kan jag slå vad om. Du kan inte föreställa dig hur liten hon är! Dockor i leksaksaffärer är som sumo-barn i jämförelse.”

Namnlös
Tjejen som kom ut med rumpan före (!!!) är 47 centimeter lång och vägde 2 535 gram. Än så länge är denna vackra skapelse namnlös, men Rebecka och Vanessa är två förslag. Personligen tycker jag bättre om namnet Vanessa – en Ness(y) liksom. Men om jag tittar på henne så passar nog Rebecka – en Becky – bättre. Eller varför inte en Becks, som är David Beckhams smeknamn. Ooooops, det blir nog en Vanessa i alla fall då Radde ogillar fotboll skarpt;-)

Vilket namn skulle ni ge min bloggprinsessa nummer 2?

PS. Så här såg storasyster Nika ut när hon var lika gammal som Ness(y) eller Becks. DS.

15 kommentarer:

Susanne sa...

Grynet borde få namn efter mig, Wilhelmina ;)

Olga T sa...

Tänk vad Nikas liv blir annorlunda nu! Att få ett syskon och få konkurrens efter att ha fått all uppmärksamhet i några års tid måste vara en riktig omvälvning. Jag röstar för namnet Rebecka!

Geddfish ♥ sa...

Jag tycker Vanessa är vackrast. Mjukt och fint.
Men om man smakar på Veronika och sen Rebecka, då är de pampiga ihop.
(Min äldsta dotter kallades först för Veronica, sedan blev tilltalsnamnet Jessica, har inte tänkt på att båda är slutstavelser på ica.)

Eva Trillian sa...

Grattis till alla som har glädjen att finnas kring dina två bloggprinsessor :D HippHipp!

Carita Liljendahl sa...

Så härligt! Jag tror jag snappat upp Nika nån gång innan men ändå inte förstått att hon skulle få ett syskon.
Grattis till er alla!

KajsaLisa sa...

Vanessa tycker jag var snyggt.

Ama de casa sa...

Naaaw... Såååå fin! Och storasyster måste vara väldans stolt nu, va?

Namn är svårt. Men nåt som funkar internationellt är bra. Jag har svårt med mitt eget namn på den fronten.

Jag tycker att Vanessa är väldigt fint :-)

Della sa...

Grattis till en prinsessa till. :)

Herr Nilssons Fru sa...

Grattis till den nya prinsessan!!
När jag såg henne så tänkte jag, en liten Becka :) ett vackert namn Rebecka, min allra yngsta lilla väninna heter så o hon är perfekt.
Fast jag tror din lilla bloggprinsessa kommer klä sig vackert i vilket namn hon än må tilldelas.
Kramiz

cat sa...

Grattis till Radde med familj och grattis till dig att en ny bloggprinsessa har sett dagens ljus.
Vilket namn de än väljer så kommer hon säkert att klä väl i det.

Monica sa...

Så söt men jag är inte avundsjuk man blir ju låst resten av livet :)
Nu ser vi bara fram emot att få veta namnet också;-)
Ha en bra dag

Rigmor sa...

Jösses...så söt man kan vara!! Och med en vacker storasyster så...Och GRATTIS till dej, två bloggprinsessor är inte fy skam! Men namn...och med humör...tja det får jag allt fundera på lite...Det måste ju vara något som passar personligheten, vilket hon tydligen har redan.
Å angående gummistövlar och morgonrock...båda delarna är ganska bra att ha här på landet. Av flera anledningar...
Sen det här med miniväxthus...Jo, det finns ju, men mina blommor är inte mini längre och sen ska det vara vinterbonat, de är frusna de små liven.
Ha en skön fortsättning på den här vackra höstdagen!!
kram kram

LissenTo sa...

Men grattis till dej också Beate, lite farmor är du allt till dom två prinsessorna.

Marit Johansson sa...

Åh är det Nika som fått en lillasyster.. så himla kul!

Susjos sa...

Sicken goding! Så synd att jag inte jobbade! Min ESC-kompis jobbar på ett annat sjukhus, så hon var inte heller med vid denna förlossning! Aha, hon kom ut med rumpan först!Då blir jag nyfiken och undrar om det blev kejsarsnitt,eller bidde det den vanliga utvägen ?
Stort grattis till ännu en prinsessa!!