måndag 1 september 2014

Hans önskan är min lag. För Israel - mot antisemitism: del 2


Asher ville absolut vara med på min blogg:-)


Det ska böjas i tid:-)


Även fyrbenta vänner engagerades i manifestationen - genom tal...


... och som fanbärare.

Utomjording från mars
Kollegan Carola berättade för mig idag att jag hade gjort hennes man Asher väldigt besviken igår. Precis som maken och jag var hon och hennes man på manifestationen ”För Israel – mot antisemitism” där Asher undrade om jag inte ville lägga upp några av mina bilder på Facebook. När jag sa att jag inte var med i Facebook tittade han på mig som om jag var en långrest utomjording från mars som tagit sig hela vägen till Humlegården i Stockholm för att delta i manifestationen. Det hade ju i och för sig varit nå't;-) Om inget annat så hade manifestationen definitivt uppmärksammats betydligt flitigare i media!

- Jag har ju en blogg, så jag ska göra ett inlägg om manifestationen ikväll.

Då sken Asher upp som en sol. Vad jag däremot inte visste var att han själv ville vara med i bloggen. Jag är ju extremt försiktigt med att lägga upp "porträttbilder" på min blogg och kan nog räkna dessa tillfällen på mina fem fingrar. Å då har jag ändå bloggat sedan februari 2008...

Men självklart vill jag inte göra denna urtrevliga och sympatiska kille besviken – hans önskan är min lag;-) Ser fram emot en kommentar nu Asher;-)

Fler bilder
Till Marits tema ”Helgbilden” lägger jag upp fler bilder från manifestationen igår. Där ser ni att jag inte bara tittade upp utan ner också. Enjoy!

Fler helgbilder hittar ni här.

PS. Å om ni vill ha lite positiv ståpäls kan jag rekommendera att ni tittar och lyssnar på den här. DS.


20 kommentarer:

Husbilen-Ellen sa...

Du fick ju till en variation av bilder!Elisabeth

Olga T sa...

Härligt med människor som vill vara med på bild och på bloggen dessutom! Vad roligt med alla positiva kommentarer du fått till gårdagens inlägg!

Olga T sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Susjos sa...

Härligt att ni var med på den manifestationen!

Vilken underbar vinst som dök upp i brevlådan idag!!!! Jag blev jätteglad!!! Helt underbara färger,och såååå fin! STORT TACK snälla du! Tänk att min trasiga lilla dekalhund på min bil kunde ge en sån fin vinst! Jag är rörd och glad! :-)Tusen Tack igen!

Unknown sa...

Ingen regel utan undantag.
Snyggt
/Kiki

KajsaLisa sa...

Ställer han upp så är det inget problem, jag brukar resonera likadant.

Ama de casa sa...

Visst är det kul när folk vill vara med på bloggen? Dom flesta jag känner har inget emot det, men jag frågar alltid (utom när jag tar bilder på folk i största allmänhet...)

sv: Vi gillar Floridas västkust jättemycket! Var här redan 1988, och kan nog återvända hur många gånger som helst :-)

Ama de casa sa...

sv: Jag börjar gilla Dalí mer och mer. Och jag är egentligen inte ens konstintresserad. Förutom din blogg, då :-)

Eva Trillian sa...

:) Gillar att han ville vara med på bloggen och att du faktiskt fick veta det - så det inte var en person som bara gick och var besviken och ingenting sa :) Bra!

Susanne sa...

Sv: Det stämmer att du såg mig på HK vid lunch. Vii åt lunch. Vi åt lunch och sedan bilade vi ner.

Geddfish ♥ sa...

Kul att han ville vara med på bloggen!
Jag brukar alltid fråga folk och de får godkänna bilden också.
De flesta tycker det är kul att vara med.
Folk "i allmänhet" frågar jag aldrig, där får man.
Bra inlägg!

Monica sa...

Kul med folk som vill vara med på bloggen.
Hade jag följt med och vetat om det hade jag tagit med mej Sture o Tjejerna.
Flaggan köper han men inte det tjejiga rosa HIHI
Ha en bra dag

Eva Trillian sa...

Sv: Inte mobbad. Åh nej då ... men det är valtider och folk "vet" var jag "står" ... jag blir bara så trött!
Men - för att se det positivt; det är ju alltid kul att rasera fördomar, och det får jag ju göra ofta nu då!

Marina sa...

Jag tänker precis som du, jag undviker bilder med "bekanta" männisskor på bloggen, men även jag kan göra undantag (råkade bli så just idag!) och det var ju himla kul att han verkligen ville vara med - och vilken härlig bild!

cat sa...

Det var ju väldigt snällt av dig att uppfylla hans önskan :-)
Söta fyrbenta deltagare!

Kerstins foto sa...

Har kollat in ditt första inlägg om den här träffen och jag gillar verkligen det jag ser. Fina bilder därifrån och vad roligt att Asher ville vara med. Jag gillar ju gatufoto och att fånga människor på bild. Det kan bli rätt intressanta bilder. :)
Sv: Det där med kapsel, jag var faktiskt inne på just det du beskriver, medicin. Men det känns trist, tror inte det blir nån spännande bild så jag gjorde en egen variant. :)

Per-Anders sa...

En viktig manifestation. Och du som brukar påstå att du inte är intresserad av politik. Människor kan uträtta storverk när vi går tillsammans.

Carita Liljendahl sa...

Så fin bild på hunden :-)

Anki sa...

Trevligt när folk vill vara med på bild! Fina bilder från manifestationen i övrigt också :)

anemonen sa...

Härligt och jag trodde jag var ensam om att tycka som du gör. Blev glad för även jag hade varit där om jag bott där du bor.