söndag 21 september 2014

Skyltsöndag: nummerplåt



Den här registreringsskylten hittade jag I Sundbyberg idag. Alltså ärligt talat, det spelar faktiskt ingen roll om den nummerplåten sitter på en Porsche, Ferrari, Volkswagen eller som i det här fallet på en Mitsubishi Pajero. Marknadsvärdet på vilken bil som helst borde ju sjunka direkt med en sådan skylt. Jag menar bokstavskombinationer som till exempel

APA, ARG, ASS, DUM, GAM, GAY, GUD, GYN, KGB, KUK, MAD, MAO, MEN, MES, MUS, PAJ, RAP, RAS, ROM, RUS, SEG, SEX, SJU, SOS, SPY, SUG, SUP, SUR, TOA, UFO, WAR, XXL

anses som olämpliga i Sverige. URK borde vara med på den listan;-)

Det här är mitt dagsfärska bidrag till ”Skyltsöndag” som Pumita uppfunnit.

23 kommentarer:

Pumita sa...

Heh, där har vi en sak gemensamt. Jag spanar också efter roliga registreringsskyltar men tyvärr inte så ofta jag får dem på bild. Oftast swischar de bara förbi. Undrar om de tillåter OMG och WTF. ;)

Anonym sa...

Bra bild, men synd att du inte fick med de tre bokstäver som stympats, Då hade det gått att läsa både PAJ och URK.

Janne

Anders W sa...

Vad kul, får nog ut och leta "omöjliga" kombinationer.

Eva Trillian sa...

WTF finnas också :) Men jag hade gärna haft OMG - med tanke på var jag jobbar ;)

Unknown sa...

Hahaha du får kombinera denna bilden med spyan från ditt andra inlägg!
Kram

Anitas Malta sa...

Haha.. spelar det någon roll egentligen. Ja det gör det ju eftersom vi har Larnita och dessutom betalade för det. Tycker det är en riktigt lyckad kombo av Lars och Anita. Dessutom betyder det näranog bläckfisk på Maltesiska och bläckfiskar är ju söta. Vi visste ju inte. Kunde ju betyda något som man inte alls vill köra runt med. Typ som de du nämner.

Väldigt vad jag skriver ! Ligger ju efter totalt med att svara på kommentarer...

...men kan självklart inte låta bli att kika på ditt inlägg till OL. Haha.. gillar den med tungan men min blivande vovve är betydligt större. Grr.. har en hel del att berätta om vår granne men besparar. Kan bara säga att det uppstått en konflikt utan like. Vi som bjöd hem dem när de var här för en månad sen. Då var de trevliga. Nu är det advokater inblandade om äganderätter och pengar det handlar om. Ville ju bara ha en hund...

...sist men inte minst. Dina fönsterbilder är urläckra !!!!

Olga T sa...

URK = Ungdomens Röda Kors

OMG har jag sett och en massa andra konstiga kombom som jag inte kommer på nu så klart

Hörni sa...

Hahaha, ja det borde absolut vara med på listan. :)

Susjos sa...

Är imponerad av alla skyltar du hittar!

Freja sa...

Värdet kanske höjs, det är ju ändå rätt kul att ha ett riktigt ord på sin bil!

Beppan sa...

Ha ha ha - vem vill sitta i den bilen....

Kerstins foto sa...

Hahahaha, du hinner då se allt. Inte det mest attraktiva att ha på sin skylt. Skulle inte heller vilja ha den jag såg en gång. En gentleman av den prydligare sorten rattade en bil vars nummer började med PMS. ;)
Sv: Men du, Amish? Så långt har jag aldrig kommit i tanken, men nu har du nog ställt det så jag kommer att tänka så när jag ser dom nästa gång. ;)

KajsaLisa sa...

Hittar jag en URK-bil till rätt pris i bra skick köper jag den.

Monica sa...

Jag skulle vilja ha kuk på vår bil, vore det inte underbart med en Merca med den skylten och en kärring bakom ratten HAHA
Ha en bra dag i regnet och var tacksam för att du inte har 3 hundar.

cat sa...

Ha ha, fast lite kul är den allt tycker jag.

Anonym sa...

Jag håller med dig. Den borde varit med i förbjudna skyltklubben. Hur är det med ful? Jag är förtjust i att läsa häftiga trebokstavsord.

Rantamor sa...

Hahahahaha....
URK kunde ju sitta på sopbilen eller slamsugarbilen....

Tjingelingen från Rantamor.

Mias Mix sa...

Hah, nej det reg.numret vill man ju bara inte ha! Himla kul att kolla efter roliga kombinationer :) När barnen var små lekte vi många olika lekar med att hitta bilar med vissa bokstäver eller siffror.

Life of Johanna sa...

Haha ja ha den kan inte vara kul.... :(

Tack så mycket. Ja vi kände vi behöver hus nu när vi väntar en liten, så vi (läs jag) slipper konka upp och ner på vagn och bilstolar. Vi hade tur som hitta ett snabbt och där vi vann budgivningen.

Carita sa...

Tänkte också på WTF som en skrev här tidigare.
Men ingen har förbjudit FAN... nä, men man kan ju vara ett Lovisa Tor-fan eller ett Hammarby-fan :-)

FREEDOMtravel sa...

Haha, jag skulle hellre ha ROM eller SJU ;)

Anne-christine sa...

Det gäller att ha kameran framme så man kan fota ögonblicken. URK var kul haha.

Marit Johansson sa...

Bättre än ett könsord i alla fall :) och lätt att komma ihåg!