söndag 14 september 2014

Skyltsöndag: Två roliga upptäckter

Ytterligare en helt fantastiskt fin, solig dag här I stor-Stockholm. Jag minns knappt hur dåligt väder känns – eller så har jag helt enkelt förträngt det;-)

Olika priser

Med tanke på det fina vädret gjorde ägaren av det här ståndet på den lokala loppisen en usel affär.


Damm

Nu kan jag inte påstå att den här Audi Q7 Suv var speciellt dammig. Audi bilar brukar alltid vara väldigt rena. Men ägaren till det här fordonet tog det säkra före det osäkra. Å faunan på Dust-skylten kan man knappast kalla för damm.

Uppfinnaren av Skyltsöndag är Pumita som återigen har gått under jorden – eller nå’t sådant;-)

19 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Lite taskigt att tjäna mer på paraflaxen om det regnar - men närigt. Mycket närigt ;)
Kanske menar bilägaren att man ska tänka "Eat my dust"? ;)

Guldkryckan sa...

Haha.."bästa"...20 spänn...vid regn 30 :)

Hur ofta har jag inte tänkt att jag ska ta bilder varje dag när jag lämnar hemmet, om jag nu lämnar hemmet förstås men för det mesta gör jag ju det.

Det är ju de där "vardagsbilderna" som är kul och kan man som dig sätta ord på det också och se humorn i allt så är det ju ett stort plus.

Nu är det valvaka på gång här, har laddat upp med räkmackor och sockerdricka...whiskeyn tog slut så det får bli en skvätt Château le dunk som aptitretare..urk...men efter den första går det ju lättare ;)

Ha en fin kväll BP

Anders W sa...

Kul med differentierad prissättning. Tillgång och efterfrågan får styra. Vaket att hitta dust-skylten- Mera sådant (om det finns)

Rigmor sa...

Jädrans vilken bra försäljare!! Fast kanske inte så lönande denna helg...Sen kan jag dementera, Audi är inte alls renliga av sig. Var ägare till en sådan för ett antal år sen, och näe...jag kan inte påminna mej en enda morgon som jag kom ut och den stod där nytvättad och blank...
Kram kram

Geddfish ♥ sa...

Fantastiska skyltar. Så bra att ge sig ut och kolla! Nu har ju du mer att kolla på än jag, men jag gör ju mina guldkorn ibland, och ibland helt ovetandes ;)

Marina sa...

Jag vill bara säga att när det gäller rena bilar av märket Audi - det finns undantag, jag lovar!!!

Ama de casa sa...

Haha! Smart säljare där. Otur med vädret bara... Ja, säljaren alltså :-)

Här har just ovädret börjat braka loss.

Rantamor sa...

Vilken försäljare det där som tar lite mer för paraplyer om det regnar...
som att ta mera betalt för hamburgaren om du är hungrig !!!

Lite valvaka här.
En värmande kopp thè eftrsom vi ryser vid alla röster som sd har fått...burrr.

Men Löven verkar vara en hyvens kille, kanske inte passar in i dom fina salongerna lika bra som sin företrädare...om han nu blir ny statsminister.

Tjingelingen från Rantamor.

Susjos sa...

Du hittar då alla häftiga skyltar!
Gillar dem båda!

KajsaLisa sa...

Kanske inte så dålig affär, regnar det behöver han ett själv och det ser ut att vara 8 paraplyer. 7gånger 5 är 35, så han tjänar en femma om det regnar :)

Herr Nilssons Fru sa...

Ja jösses :) så kan man ju göra, ta mer betalt när de behövs som mest.
Ja visst är de härligt med de goa vädret - sommar fortfarande...bara att njuta.
Kramiz

Kicki sa...

DUST är ju ett scoutläger i Tiveden vart fjärde år!:)
Kunde ha varit en skylt om solparasoller också!;) Svårt med prissättningen bara!

monica sa...

Ja usel men smart:-)
Bild 2 påminner mej om att det är dags att tvätta bilen.

Tyvärr hade man tagit bort bilen eftersom den var en brottsplats annars hade den fått stå i veckor.
Åkersberga har blivit ett riktigt problemområde där man lättare får tag i knark än sprit.
Dessa små losers som håller i knarkhanteringen har ingen hjärna den måste vara bortavlad helt;-)
Ha en bra dag

Anki sa...

Regnar det rejält... ja då kan man säkert betala 20 spänn extra för ett paraply :)

cat sa...

Jag lovar och svär att mina larvbilder inte kommer väcka allt för stor fasa :-) Den ser mer ut som en liten kvist.

Husbilen-Ellen sa...

Som vanligt hittar du kulskyltar!! Elisabeth

FREEDOMtravel sa...

Man får ju inte vara dum som försäljare! ;)

Åke sa...

Otroligt läckert fångat! Jag undrar vad priset skulle varit i duggregn eller lätt regn :)

Carita Liljendahl sa...

Fina fyndiga skyltar!
Vi sa samma sak då tidningen sålde paraplyer på Lovisa Historiska Hus. "Köp förmånligt nu, börjar de regna höjer vi priset!" :-)