lördag 13 september 2014

Veckans fönster: “Valfritt”

Så där kvällen innan valet imorgon tycker jag att Veckans fönstertema passar alldeles utmärkt. Lägger upp två valfria och definitivt valorienterade bilder. De är dessutom dagsfärska. Hoppas ni blir impade nu;-)

Så himla fyndigt!

Oavsett om man gillar moderaterna eller låter sig påverkas av reklam så kan jag inte låta bli att imponeras över partiets suveränt fyndiga affischkampanj. Man hajar liksom till – åtminstone jag. Å fönster finns det ju massvis i bakgrunden.

Annorlunda knep

Folkpartiet hade ställt denna läckra Bedford lastbil från 1930-talet på torget i Täby idag. Förstod inte riktigt budskapet med bilen, men alla knep är ju tillåtna – förutom de dåliga… Tycker att speglingarna av fönstren i motorhuven är riktigt läckra dom också.

Fler valfria – inte nödvändigtvis valorienterade – bilder hittar ni här.

17 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Chef Fp står det ju i bilen ... kan det ha något med det hela att göra ;) annars ÄR den ju helt enkelt snygg ... och det kan ju inte skada!
Röstad och klar så lägger jag inte längre märke till valreklamen - nu hoppas jag bara att alla partier är lika bra på att plocka bort den ;)

Marina sa...

Jodå, visst finns det geniala valaffischer. Fast just nu går jag mest runt och retar mig på felstavade(!) sådana och de som lyckats med att särskriva ord på sina. Språkpolis, vem jag? Nej då...;)

Susjos sa...

Haha! ja, där har moderaterna lyckats får man ju ändå säga! Och lastbilen var riktigt läcker!

Guldkryckan sa...

Känner en person som är folkpartist, den enda jag känner som vågat erkänna det...bra kille, bra åsikter har han, gräsrötterna är inte alltid som sina ledare utan jordnära människor....!

Men hur som helst....blir väl spännande imorgon då....får ladda upp med lite chips o Cola.....ha en skön Afton. Bp. :)

monica sa...

Har nog missat dom flesta budskapen inför valet tack vare mina skygglappar;-)
Bilen är hur läcker som helst och speglingarna också en riktig fullpoängare;-)

Snor ihop det och sätter upp det;-)

Freja sa...

Jag har sett den där moderataffischen dör sossarna satt upp en motaffisch bredvid "Jo, det är det"...

Geddfish ♥ sa...

Toppenbilder, må jag säga!
Idag har jag trökigt, inget bra på TV, trögt läsa boken, strumpstickorna vill inget, hur kan en bra dag bli på detta viset?
Men i morgon! Då slår jag klackarna i taket, haha! Fira valet eller kvalet, mig hava röstat redan.
Ha en god kväll ♥

Kicki sa...

Gillar den gröna färgen!
Röstar gör jag imorgon!

Unknown sa...

Vi får se vart Sverige är på väg efter all detta kampanjande?
Spännande imorgon.
/Kiki

Anonym sa...

Hej, jag heter Sanna och jag brinner verkligen verkligen för mode. Loreal Paris håller just en tävling inom mode och trender som jag deltar i. Jag har skrivit ett inlägg om hur jag tror modet 2015 kommer att se ut. http://fashionjoint.se/2014/september/hur-ser-modet-ut-2015.html#comment
Snälla rösta på mig här i tävlingen om du gillar mitt bidrag: http://www.lorealparis.se/next-trend/1198/ Det skulle betyda jätte mycket!

KajsaLisa sa...

Måste tyvärr hålla med om att Moderaterna lyckats med sina affischer även om jag inte håller med om vad som står på dom.

Ama de casa sa...

Haha! Moderaternas affisch var verkligen bra! Cool "ironi" :-)

Olga T sa...

Ja och idag är det dags! Festlig dag tycker jag, när man får gå och lägga sin röst.
SV: Jo det var Sven-Bertil Taube på bilden, men det stämmer att Winnerbäck var med på konserten och han syntes bakom blomkrukan i mitt gamla inlägg från Grönan.

larans sa...

Bra inlägg i debatten...eller fönstertemat!

LissenTo sa...

Håller med, fyndig valslogan!

Här skiner solen idag också och det ska röstas

Susanne sa...

Sv: Det har vi även i fotboll och innebandy.

Husbilen-Ellen sa...

Instämmer med dig om fyndigheten i texten!! Elisabeth