tisdag 2 september 2014

XXXL

Som ni vet bjuder jag er gärna på såväl tvära kast som en stor variation (överdrift;-) ) på den här bloggen. Nu vill jag ju på inget sätt vara värst, men jag kan inte låta bli att visa er tre XXXL-upptäckter idag.

Solrosmotorväg

Ifjol berättade jag om den cirka 200 meter långa solrosmotorvägen i området där jag bor. Motorvägen är kvar, fast med betydligt större och mera vildvuxna solrosor. Denna solros är cirka 50 cm i diameter. Det ni!

The big apple

”The big apple” är ett smeknamn för New York. Även Stockholm har en variant av ett XXXL-äpple, fast det hänger i taket på Östra Stations tunnelbanestation. Okej då, det är betydligt minde än New York, men ändå;-)

Grå Ferrari

Den här Ferrari stod inte vid Stureplan, vilket man skulle kunna förvänta sig, utan diskret undangömd vid Odenplan. Bilen har onekligen en XXXL prislapp, men jag förstår inte hur ägaren tänkte här. En grå Ferrari – usch, den bilen ska bara vara röd. Ägaren kan knappast ha tänkt på andrahandsvärdet ;-)

PS. Dessutom kan ni vara väldigt tacksamma att jag besparar er ett foto av en död XXXL råtta som jag såg utanför en rastgård för hundar på vägen hem från jobbet ikväll. DS.

21 kommentarer:

Della sa...

Stora imponerande grejer. :)

Monica sa...

HAHA har man matat solrosorna med ryssfemmor tro;-)
Läckert äpple och tycker inte en grå Ferrari är helt fel;-)
Ha en skön kväll

Life of Johanna sa...

Här var det XXXXL :) och tack för vi slapp råttan... :)

Carita Liljendahl sa...

Jag hade velat ha en svart Ferrari, men det är bra att du har en röd så skiljer vi dem åt :-)
Och sådär stora solrosor har jag aldrig sett, alltså i verkligheten!

Eva Trillian sa...

Häftigt stor solros :)
Om någon skulle skänka mig en grå Ferrari så tänker jag inte klaga på färgen ... och om jag har råd att skaffa en själv... nja, då ... då kanske jag inte ens skulle vilja ha en ;) *leker svårflirtad*

Geddfish ♥ sa...

Röd Ferrari, annars kan de kvetta!
Solros big, wow! Love it.
Big apple, yes, but EKO. Jag äter inte vadsomhelst. Titta på, kan man!

Freja sa...

Stackars råttan. Och jag håller med, en Ferrari ska vara röd!

Marit Johansson sa...

Första gången jag ser en dopad solros :)

Unknown sa...

Som fan av van Gogh och hans tolkningar av solroser, så är jag givetvis svag för denna blomma.
Ja hela inlägget summerar saker som jag gillar,
/Kiki

Ama de casa sa...

Hur vet vi att du inte har fotat den där första lavendeln med ett makroobjektiv? Du skulle ha hållit upp en tändsticksask bredvid...
:-)

sv: Anders tog krokodilbilderna och jag den flygande fågeln - fast det var Anders som skrämde den så den flög iväg. Ett riktigt teamwork, alltså :-)

KajsaLisa sa...

Ferrarin var läcker trots färgen, men jag tror äpplet ligger mer i min prisklass :)

Herr Nilssons Fru sa...

Solrosmotorväg mitt i Stockholm ? dessa sagolikt vackra blommor som breder ut sig. Jag har en fd granne som gjorde en solrosåker, de var väldigt vackert. Rejält äpple, och Ferrari, jo kan hålla med om att färgen är färglös o trist. Jag såg en liten häftig bil i stan i går (borde jag kollat märket :) som lös så röd o fin. De syns!! Så stod två söta pojkar bred vid oxå ...:)
Kramiz

Anki sa...

Hm... jag kom att tänka på de där stora belgiska mastodonttjurarna - Belgian blue... men solrosorna är betydligt vackrare!
Ferrari... jo ja tackar jag. Han som äger den kanske har en röd också... ombyte förnöjer :)

Mias Mix sa...

Stora häftiga grejor hos dig idag! Glad att jag slipper se råttan och solrosen är ju bara för underbar! Måste erkänna att jag har en grå bil, men å andra sidan är det ju inte en Ferrari ;)

Anonym sa...

Hallå! Så kan du inte göra. Var den grå eller röd? Jag gillar sedan barnsben solrosor. Jag brukade mäta våra och se om det blev nytt rekord. Tufft blogginlägg. Gillar som du vet tvära kast och omväxling på bloggar.

Anna i Qatar sa...

Vissa bilar borde bara förbjudas. Min granne har en gul Mazerati. Jätteful. Man blir så sur. Kom igen eller... Har du pengar nog att köpa en snygg bil så skärp dig liksom...

cat sa...

Jag börjar med att tacka för att vi slapp råttbilden!!!
Sedan önskar jag att jag kunde få se en lika stor solros ilr, men jag tror inte vi har så grandiosa här i närheten.
Håller med en Ferrari ska vara röd!

esterii sa...

Lagom är bäst:)

Stare Ström sa...

Här har du verkligen lyckats hitt modell XXXL! Kul bilder!

Svar på din kommentar hos mig: Nej, nu får du allt ta fram kartan!! Tror inte heller att maneter trivs så långt upp i Östersjön, men på denna sida trivs alla sorter!

Guldkryckan sa...

Instämmer till fullo, en Ferrari ska absolut vara röd...annars kan det ju kvitta tänker jag liksom ;)

Död råtta?
Usch...hos mig på kneget hade några ungar knutit ett hopprep runt halsen på en död ekorre och släpade runt på tydligen, vi hittade bara ekorren med hopprepet...och förhoppningsvis var den död redan innan de knöt hopprepet runt halsen på den stackars kraken.

Hoppas de hittat den död alltså...annars har vi problem på jobbet.:(

Men nu får du ha en trevlig kväll.

anemonen sa...

De solrosorna var det största jag sett en halvmeter i diameter?! Wow och du bilen skall ju vara röd.....