måndag 6 oktober 2014

Egenskaper för en bra chef





En bra chef vet vad som är bra för honom – ermmmhhhh, jag menar bra för hans anställda.

En bra chef delegerar endast nedåt när h*n är absolut säker på att ”drängarna” klarar av jobbet.

En bra chef drar sig inte för att göra mindre kvalificerade jobb, trots att h*n är civilingenjör.

En bra chef tvekar inte att spendera hela helgen på jobbet och befatta sig med ett riktigt ”hundgöra”.


Är väldigt glad att jag har den bästa chefen i hela världen. Det var nämligen bossen Håkan som sorterade, arkiverade och ställde tusentals böcker i kronologisk ordning inför den kommande flytten av mitt företag till nya lokaler vid Odenplan.

Tack chefen för att du besparade mig ett jobb som du vet att jag absolut inte är lämpad för.

PS. Bilderna jag lägger upp fick min kollega Gabriella och jag av chefen per mejl idag. ”Ögonblick från verksamheten” var rubriken. Jag läste faktiskt först ”Ögonblick från verkligheten”… DS.

22 kommentarer:

Della sa...

Grattis till denne chef. :)

Anitas Malta sa...

Haha... du läste ju helt rätt. För verklighet var det ju utan tvekan.

Grattis till att ha en så bra chef som Håkan !! De där travarna ser inte sådär jättekul att handskas med. Att bossen gjorde jobbet är mer än beundransvärt !

Stare Ström sa...

Oj, oj,oj! Var rädd om honom! Det jobbet skulle inte jag heller vilja göra!

Eva Trillian sa...

*applåderar vilt* När kan jag börja hos er då? ;)

Olga T sa...

Hylla honom! Jag kommer med Eva T! Sådana chefer växer inte på träd.

Life of Johanna sa...

Du verkar ha sen så bra chef. Så avis :)

Ja försäkringen på huset blir nog via facket, brukar bli så mkt billigare då. och elen löser sig säkert, annars får vi väl grilla jämt haha

Rantamor sa...

Oj det var en väldans många böcker det, och jag undrar om han inte tyckte att det var ett trevligt helg-göra...

Är det nu flytten ska ske till nya lokaler ??

Tjingelingen från Rantamor.

KajsaLisa sa...

Dags för dig att hitta nya spännande lunchrestauranger då, väntar med spänning

Herr Nilssons Fru sa...

Kors i jössenamn vad böcker. Så sköt chefen fixade de där, ser slitsamt ut:) men ibland kan de vara kul o avkopplande med lite annorlunda arbetsuppgifter även för chefer.
Har du världens bästa chef, konstigt för de hade ju jag förut :) nu har jag ingen.
Kramiz

Geddfish ♥ sa...

Vilken underbar chef! All ära till honom!
Låter nästen som min Pusselbit, han var också bäst, och hade varit chef ;) men mig rådde han inte alltid på, hihi...

Anki sa...

Hoppas ni inte glömmer att visa chefen er uppskattning :)

Monica sa...

Undrar hur du visat din olämplighet,härligt att du slapp undan.
Varför kallar man det hundgöra tro, mina hjälper inte till med något i hemmet;-):-)
Ha en bra dag i regnet;-)

Ama de casa sa...

Grattis till en fantastisk chef! Nu är det kanske er tur att bjuda honom på fika... :-)

Rigmor sa...

Unik chef...som säkerligen uppskattar sina kollegor och vet vad som kan förgylla en arbetsdag, eller två...
Zambo hälsar och tackar för komplimangen! Att vara hundrädd, ja det är inte roligt för folk tror att det hjälper att berätta att deras lilla (stora) älskling inte är farlig. Ungefär som att säga att arsenik inte är farligt, rätt, bara man vet hur man ska hantera det...
Kram kram

cat sa...

Jag avundas dig din fantastiska chef! Önskar att fler var som honom.
Härliga bokbilder!

Marina sa...

Fast "ögonblick från verkligheten" stämmer väl också rätt bra!

Susjos sa...

Ja, jösses vilken bra chef!!!! Grattis!!

Mias Mix sa...

Vilket jobb och vilken chef! De växer inte på träd!

Unknown sa...

Kul att du trivs med din chef...och bra tips ifall man ska göra chefskarriär.
/Kiki

Guldkryckan sa...

En sådan chef är guld värd....tycker ni ska belöna honom med tårta och kaffe ;)

Flyttning är ett hundgöra hur man än vrider och vänder sig...men det är skönt när det är klart...det är ju sanningen i det beryktade nötskalet.

Men nu får du ha en superb afton, det ska jag :)

Carita Liljendahl sa...

Hurraaa för en så fin chef!

Min första tanke då jag såg den första bilden i kombination med rubriken var att så där mycket litteratur ska man plöja genom för att bli en bra chef :-)

Marit Johansson sa...

Ja nog verkar han vara en bra chef, många skulle säkert ha delegerat bort det där jobbet!