måndag 17 november 2014

Helgbilden: ”Ute och cykla?”











Var vi ute och cyklade i helgen? Klart vi inte gjorde, men ute var vi - åtminstone på en 20 meters promenad från ytterdörren till bilen på vår parkeringsplats och cirka hundra meter från Kistamässans parkering till Sweden Bike Expo (och tillbaka).

Vilse
Maken och jag känner oss väldigt hemma på bil- och motorcykelmässor, men på cykelmässan vi besökte i lördags var vi oss totalt vilse, ungefär som på en datorspelmässa för 15-årigar. Men som färgterapi denna gråa helg fungerande cyklarna alldeles utmärkt. Hoppas ni håller med!

Fler helgbilder hittar ni hos Marit.

PS. Glömde min lilla Sonny på laddning hemma. Så det fick bli mobilbilder. Inga höjdare direkt, men ni ser väl gladfärgerna!? DS.

18 kommentarer:

Eva Trillian sa...

Häftigt med en kanariegul cykel :) Den skulle man kunna liva upp vardagen med :)

Unknown sa...

En gul cykel i lila miljö kan jag tänka mig, svårt att hålla sig inom den ramen bara.
/Kiki

Anitas Malta sa...

Vilka läckra cyklar!! Helt klart rena rama färgterapin och jag älskar dessutom att cykla !!

..men inte på Malta.

Olga T sa...

Jag älskar cyklar! Å så färg dessutom. Tack!

Carita Liljendahl sa...

Läckra cyklar och rena rama färgterapin säger jag också :-)

Kommer till Täby i december så hoppas du inte cyklar över mig ;-)

Susjos sa...

Aha Kistamässan-där var ju jag i dagarna två förra helgen, men då fanns inga cyklar där, bara glada träningsmänniskor från F&S!

Vi var nog röda och fina i våra ansikten, men cyklarna var inte dåligt färgglada- precis vad vi behöver ännu en grå dag i storstan!

Geddfish ♥ sa...

Den illgröna gillade jag bäst, sen kom den knallgula.
Jag älskar cyklar och eftersom jag cyklar såpass mycket, så gillar jag att ha en snygg hoj. Min Karin Monark älskar jag, jag känner mig drottninglik uppe på den.
Skulle kunna tänka mig en mountainbike också, har haft något däråt tidigare, men jag har ingen att cykla med längre.

Bra jobbat med bilderna, BP.

Monica sa...

Dom ser inte ut som dom gjorde när jag växte upp och hjälm vad är det ingen unge hade det;-)
Ha en bra dag

Steve sa...

Det är många år sedan jag kunde cykla senast och lika länge sedan jag uppskattade så skarpa färger. Nu är färgsprakande intryck smått yrselframkallande i stället. Men visst, gladfärger är ändå en bra beteckning.

Steve sa...

Det är många år sedan jag kunde cykla senast och lika länge sedan jag uppskattade så skarpa färger. Nu är färgsprakande intryck smått yrselframkallande i stället. Men visst, gladfärger är ändå en bra beteckning.

cat sa...

Håller med om att de gjorde sig fint som färgterapi. Som fordon är cyklar något jag håller mig undan. Som maken och du är jag mer bekväm med motordrivna fordon.

Ama de casa sa...

Gissar att du gillar den grön-gula (grön-gröna?) allra mest. Min favorit är - överraskande nog - den röda :-)

Herr Nilssons Fru sa...

Snacka om färgglada cyklar. Jag har en näsan ny -svart, jätteläcker. Ja den är snart 10 år men den är knappt använd, för när jag fick den så fick jag oxå sluta med mina långa cykelturer för jag skaffade en tjurig Golden som inte ville springa bredvid :(
Tänk vad mycket ni ändå kan gå och se på helgerna där uppe i stora staden. Gutt.
Kramiz

Life of Johanna sa...

Finns många olika cyklar :)

Ja verkligen supersnälla grannar.... :)

Villa Frejas bokblogg sa...

Den gula cykeln - å, älskar den.
Som svar på din kommentar under mitt gästinlägg hos Life of Johanna; teckningarna är inte mina men jag inspireras av dem när jag skriver.

Stare Ström sa...

Snacka om gladfärger!!! :-) Gillas!

Mias Mix sa...

Åh vad läckra, nu vill jag ju ha en ny cykel :)
Hörde på radion om en man i Vadstena som de gripit. Han bodde i en 2:a med 111 stulna cyklar. Det var cyklar från golv till tak sa poliserna.

Anonym sa...

härligt att kunna fara iväg så där utan större planering

tack för din kommentar på mitt gäsbloggsinlägg hos Johanna