fredag 16 oktober 2015

Ögongodis – del 2


Små askar med kabelgodis.


Nu har även sladdvindor fått "rätt" färg. Det tackar jag för:-)


Ventilationsfläkt som samtidigt fungerar som dekoration. Smart och läckert! Ja jag vet att fläkten är sned, men den hängde längst ner och jag fick inget tillfälle att lägga mig raklång på golvet för att ta ett bättre foto;-)


En läcker LED-belyst nödskylt. Här tänkte jag på Mia, som ju säljer defibrillatorer och håller kurser i Hjärt- och Lungräddning.


Kabelgodisstänger - metervara;-)

Elmässan är ett otroligt ”sympatiskt” evenemang. Både utställare och besökare står med båda fötterna på jorden om ni förstår var jag menar. Inga flashiga kostymer, inga märkesskor. Eller jo, Snickers, Fristads och Blåkläders arbetsställ var absolut gångbara, då just många av besökarna kom direkt från jobbet i sina arbetskläder. Alla visste precis vad de var ute efter, ställde ”rätt” frågor och fick kunniga svar.
Ja, inte alla då förstås. När jag frågade en kille vad en ”Pebble watch” var för något fick jag som svar:
- Det vet jag faktiskt inte. Jag är bara lunchvikarie och har ingen aning…

Kataloger, tidningar och broschyrer
Nu är jag ju en ganska flitig besökare av fackmässor, där de flesta utställare numera rekommenderar att gå till företagets webbplats om man vill ha teknisk information/specifikationer, eller så tror de att man ska komma ihåg data tills man kommer hem. Elmässan går helt mot strömmen där. Katalogerna, tidningarna och broschyrerna/faktabladen som delades ut var av extremt hög kvalitet, både text-, foto-, tryck- och pappersmässigt. Maken släpade nog hem minst sex kilo (på min begäran;-). Bra där, pappersindustrin ska också få leva!

Satsning på rätt saker
På Elmässan satsade man dessutom på enkla inte speciellt påkostade montrar, där produkterna – inte monterbyggena – stod i fokus. Giveways fanns det såklart också. Även dessa var ”yrkesanpassade” – till exempel öronproppar och kulspetspennor med ”touchplupp” för användning med mobil eller läsplatta. Dessutom var bland annat jordnära och karismatiska Magdalena Forsberg och Magnus Wislander inbjudna som föredragshållare. Bingo!
Som sagt en ytterst sympatisk mässa, dessutom med fri entré. Snyggt!

16 kommentarer:

FREEDOMtravel sa...

Det finns fina färger på allt möjligt nuförtiden! Jag är nog inte överdrivet el-intresserad men Peter gillar det mesta som är tekniskt, särskilt om det lyser! :)

Tony sa...

Tack för kommentaren, du har helt rätt Odengatan var helt i min smak! Jag utforskar Stockholm bit för bit till fots. Trevlig helg!

Susjos sa...

Jamen jag ser ju direkt att det var en mässa i din smak!! Dina färger och allt!! Och i närheten av mej minsann! Själv var jag idag i ditt centrum, just det, i Täby!! Och det första som möter mig är din härliga gröna färg i garaget!! Bildbevis kommer!!

KajsaLisa sa...

Jag har aldrig brytt mig om elgrejor innan jag sett dom här två inläggen, häftigt.

Steve sa...

Den mässan förtjänar högsta betyg, liksom din ömsinta beskrivning av densamma.
Jag tror du gjort mig elintresserad, jag som har en elkunskap som inte sträcker sig längre än till att kunna sätta en stickpropp i eluttaget.

Geddfish ♥ sa...

Där verkade det läckert!
På tal om dina älsklingsfärger, så hade nog du också fallit för den ena av de två bikinis jag köpte på Kreta. Den gick i lila och orange.

Det är kallt här hemma - urraburra - saknar värmen, men får acceptera läget ;)
Tack för kommentarer hos mig.

Eva Trillian sa...

Tack för inblickar i något jag skulle trott vart tråkigt om du inte visat bilder på allt ögongodis :) Alltid nyttigt att få fördomar förstörda!

Comsi comsa sa...



Himmel och pannkaka säger jag... =)))))

Guldkryckan sa...

Jodå..sladdvindor är bra att ha...och med "rätt" färg kan man ju till och med ha dem framme synliga.
Står i begrepp att inhandla lite nya lampor här...tänkte att likt gud i begynnelsen utropa orden: "Varde ljus" här hemma....fast just nu glöder våra värmeelement så vi klarar oss hjälpligt ändå.

Nya ägare...fattar inte riktigt...varmvattnet är minemalt just nu men värmen har de ökat typ 800%
De måste vridit på fel kran där nere i källaren ;)

Inte många mässor jag går på nu för tiden...ändå tycker jag det ofta är kul..speciellt med alla gratisprylar man kan få med hem...en medborgerlig skyldighet ju att ta hem så mycket som möjligt ;)

Ha de bra Bp.

Ama de casa sa...

HAHAHA!!! "Elmässan går helt mot strömmen" - snygg twist där :-)

Snygga elgrunkor också. Anders sladdallergi kanske inte är så bra längre nu när det finns såna klatchiga grejer :-)

Ama de casa sa...

sv: Nej, Alcoi passerade vi bara utanför. Har varit där tidigare och satsade på en "nyhet" (för oss alltså, en medeltidsstad kan väl knappast räknas som ny?) - Cocentaina :-)

Susanne ❤️ sa...

Du är för söt hade aldrig kommit på tanken att gå på den här mässan haha men efter dina bilder är det verkligen ögongodis både i färger och former love it !!!!!
Tack än en gång för Inspiration och tips på ngt jag aldrig skulle ens tittat på tidigare !!
Stor kram och tack för din omtanke
Du är underbar
Kram Sanna

Anki sa...

Tänk att en del saker blir så himla snygga på bild! Härligt färggrant också!

Mias Mix sa...

Snygga bilder och tusen tack för att du tänkte på mig och för länken. Perfekta färger på sladdvindorna :)

Unknown sa...

Älskar kabel, fantastiska former, färger, fantasin verkligen flödar...sen den där fläkten, vem skulle inte vilja ha en sån.
Där öppnade du upp en dörr till en ny värld, tack.
/Kiki

Anders W sa...

Hej! Det känns som jag inte var på samma mässa. Såg visserligen det mest av det du fotat. Men måste haft solglasögon på mig. Är nöjd med mässan ändå!