lördag 17 oktober 2015

Lördagscitat 13


Det är mycket med det jordiska... men det är oändligt mycket mer med det himmelska.
Källa: Tomas Di Leva

Har alltid gillat Tomas Di Leva, hans röst och hans låtar. Har till och med mött honom och hans ex-fru irl på Elgiganten på Kungsgatan. Men inte visste jag då att hans uttalande skulle passa så klockrent till de här bilderna.
Å ni som inte gillar mäktiga kraftledningsstolpar får såklart en riktig höjdar- och bonusbild - foto 3. Det föreställer Victoria Tower i Kista. Har visat Towern förut, fast inte från just det perspektivet, inte i den vinkeln heller för den delen. Victoria Tower är lika med Scandic Hotell som ligger strategiskt placerat bredvid Kistamässan. Absolut älskar denna byggnad, faktiskt ännu mera än kraftledningsstolpen. Himmelskt är ju bara förnamnet:-)







Fler lördagscitat hittar ni hos Marie i skrifvarstugan.


18 kommentarer:

FREEDOMtravel sa...

Jag gillar oxå Tomas Di Leva. Skön snubbe! Och så gillar jag dina citat. Annars brukar jag inte vara så förtjust i alla dessa citat (med rosaskimrande bakgrunder) som cirkulerar på FB...

Anki sa...

Klockrent citat till de här bilderna! Jag gillar också Di Leva... och jag gillar kraftledningsstolpar också - i alla fall som fotoobjekt :)
Victoria Tower har jag nog aldrig sett, men visst är det en häftig byggnad!

Marie i Skrifvarstugan sa...

Vackra, häftiga bilder till citatet.
Önskar dig en fortsatt fin helg !

Karin sa...

Ett typiskt Di Leva citat, med häftiga bilder! Kul!
Kram Karin

Mias Mix sa...

Alla dina bilder är ju helt underbara! Perspektivet, blå himmel i bakgrunden. Perfekt!

Rantamor sa...

Du älskar dessa kraftledningsstolpar,
Jag bara avskyr dom i naturen.
Vi är ute i skogen å njuter å plockar svamp och så är det stora gator av kalhyggen och stora stolpar...
jag får alltid rysningar och mår allmänt illa,
men vi ,
du å jag är juh från två olika delar av världen...Sverige.
Så kommer det ju alltid att vara och jag vet att vi är samma människor,
på olika ställen i livet.

Tjingelingen från Rantamor.

Comsi comsa sa...



Får du inte ont i nacken av att titta så mycket uppåt? =)
Jag har det bra för jag kan sitta och titta neråt för att se dessa höjder, från datorn alltså...... =)

Susjos sa...

Visst är Victoria Tower en läcker byggnad! Ser den ju när jag åker till och från jobbet!
Sv: konstigt nog så handlade vi inte på Melanders, fast vi gick förbi det! Nej, godsakerna inhandlades på ICA, mycket gott även där! Goda grillspett med kyckling , en supergod "hemlagad" potatissallad, och så dessa goda räkbakelser! Å nog blev jag lite förvånad att du väljer ett annat färgplan i garaget 😉, men jag förstår ju att närheten slår allt! Kram 😊

KajsaLisa sa...

Kraftledningarna blev bra, men mest gillar jag sista bilden Man har svårt att tänka sig att det är ett hus man ser, sen molnet som reflekteras i fasaden. . Perfekt skyskrapa mot blå himmelbild, som du vet älskar jag sånt.
Suttit och funderat på hur reflexerna i fönstren kommit till i min faluröda bild. Troligtvis beror det på att eftersom jag fotade i HDR så kunde jag dra upp kontrasten vilket gör färgerna skarpare detta hände givetvis också i fönstren som hade svagare reflektioner. .

cissi sa...

Bilderna är riktigt häftiga, men något fan av DiLeva är jag inte. Kan dock beundra honom för han har verkligen hållit stilen genom åren.
Ha en fin söndag!

Geddfish ♥ sa...

Annorlunda bilder! Kraftledningsbilderna, wow! De skulle pappa gillat. Han var tusenkonstnär, klättrade bl.a. i telefonstolpar i sitt jobb. Dock inte så höga ;)
Bra att titta uppåt, även i klädaffärerna ;) kan sitta mycket snyggt högt upp på väggen.
Underbart citat, gillar sånt, och halvgillar diLeva, han är speciell ;)

Eva Trillian sa...

Thomas Di Leva OCH fina citat till väldigt bra bilder - en höjdarstart på min söndag :)

Ama de casa sa...

Jag kämpar rätt tappert med att INTE få med elstolpar och elledningar i mina bilder (inte så himla lätt i det här landet faktiskt...) - till skillnad från dig då ;-)
Victoria Tower har jag däremot försökt få med i bild - både uppifrån och nerifrån :-)

Haha! Jag var bara tvungen att kolla på ett inlägg, hur jag hade fotat tornet. Och du - kolla på bild nummer två här:

https://amacasa.wordpress.com/2013/07/17/%E2%99%AB-%E2%99%AB%E2%99%AA%E2%99%AA-up-up-and-awa-ay-%E2%99%AB-%E2%99%AB%E2%99%AA%E2%99%AA/

Attans också om jag inte har fått med BÅDE tornet OCH en kraftledningsstolpe i SAMMA bild! :-D (Man får titta ganska noga, i speglingen...)

Guldkryckan sa...

Tomas Di Leva har jag alltid gillat...trots hans suspekta klädsel ;)
Har nog allt han har släppt i musikväg.

Har hört att han går klädd i vanliga kläder också men det är nog sällsynt.

Haha...innan jag såg bilden trodde jag det var nån Victoria i en kista :)

Ha en superb Söndag nu Bp.

Steve sa...

Tomas Di Leva. En udda figur om man säger så.
Kraftledningar förfular.
På bild 3 hade jag aldrig gissat hotell.

Andra året i Hjo sa...

Di Leva menade nog något annat med det himmelska än kraftledningar. Fast det är ju rena magin på sitt vis. I Di Leva finns ingen magi - inte för mig.

Carita Liljendahl sa...

Lördagscitatet borde jag kanske också haka på :-)
Det känns ändå lite svårare än alla andra små serier jag har.
Fina bilder, läckra perspektiv!

Unknown sa...

Han, DiLiva, får ofta till sina sägningar...så det där skrattet han ofta följer upp det med. Gillar också den mannen och dina suveräna bilder därtill.
/Kiki