fredag 2 oktober 2015

Yessssssssssssss :-)






Det var kanske inte det smartaste att boka en tid hos Bilprovningen klockan 14:20 idag. Jag menar inte kunde jag ana för två månader sedan att det skulle bli 18 grader denna fredag. Dessutom utnyttjade jag – ja, inte jag då utan bilen - för första gången Opus här på hemmaplan i stället för att köra till Vallentuna.

Opus
Men trots att dagen blev ”förstörd” var det ett väldigt trevligt besök på denna pytteliten station. Gillade de två unga bilprovarna som bjöd på espresso, cappuccino med mera samt olika sorters te. Bra vibbar om ni förstår vad jag menar. Dessutom var en av killarna riktigt snygg också, vilket ju underlätter i sammanhanget;-) Åsså gillade de Tintin också. Han gick igenom utan minsta anmärkning, vilket faktiskt var en stor (positiv) överraskning. Det var nog första gången på många år som det hände kan jag säga. Yessssssssssssss :-)

Kompensation för ett tråkigt inlägg
Det var allt för idag. Ett inte speciellt upphetsande inlägg får jag ju säga, men ändå ett inlägg;-) Å eftersom en bild på ett underrede på en bil inte är något vidare rolig heller bjuder jag på ett läckert träd i vår fina innergård. Många av er läsare gillar ju rosa och rött så varsågoda…

14 kommentarer:

Ama de casa sa...

WOW!!! Det trädet kompenserar det mesta :-)

Vi har besiktigat bilen några gånger här nere, och alla gånger har besiktningsmannen varit en kvinna :-) En gång var det en man med (eller snarare en gosse...) men då var han bara hjälpreda till kvinnan.

I Sverige har jag inte besiktigat sen typ 70-talet, men jag frågade Anders, och han hade aldrig stött på (som i träffat på, hoppas jag ;-) ) en kvinnlig besiktningsman i Sverige.

Vad nu min utläggning hade med saken att göra... :-D

Ama de casa sa...

sv: Jag är faktiskt uppe tidigare än somliga tror... Ibland i alla fall. Åtminstone dom gånger det är ett tidigt flyg att passa. :-D

Anita Malta sa...

Det är inte ofta jag ser en bil underifrån och i sammanhanget passar ju bilden perfekt. Grattis till dig och Tintin !!!
Fantastiskt härlig färgkaskad. Snygg motvikt till bilens underräde ;-)

Per-Anders sa...

Frågan är om du fick godkänt därför att bilen var felfri eller för att Opus vill bli populär bland sina kunder. Jag har läst att friskolorna ger högre betyg än eleverna är värda bara för att kunna visa upp ett bättre generellt studieresultat (som jämförelse med en annan frifräsarbranch). Nä, tacka vet jag gamla hederliga Bilprovningen. Där får bilen underkänt varje gång (i alla fall min bil).

LissenTo sa...

Till veckan ska jag göra ombesiktning av bilen. Hoppas att det går superfort. Trevligare att göra andra saker , men vill ju ändå köra tryggt!

Mias Mix sa...

Grattis! Vad skönt att Tintin gick igenom. Bara att tuta och köra ett år till nu. Ser att storstadsbon varit ute i skogen :) Fina bilder, speciellt trollsländan!

Steve sa...

Just underrede.
Det här med bilbesiktning har blivit mycket bättre sedan det konkurrensutsattes. Tyvärr kan man inte säga det om alla branscher.

Comsi comsa sa...


Grattis, då blev det ju en bra dag med något snyggt att vila ögonen på, he he....

Godnatt och sov sött med fina drömmar =)))

KajsaLisa sa...

Säger bara en sak, ångest :) Du verkar blivit drabbad av höst i sista bilden :)

Unknown sa...

Är det inte värt ett glas bubbel när bilen gått igenom kontrollen prickfritt? Som sagt färgtemats andra inlägg.
/Kiki

Ama de casa sa...

sv: Jo, vi försöker oss på att få till "rundgång" när vi är ute och går. Inte alltid det lyckas dock. Ibland finns det bara en väg upp så då blir det att traska den ned också. Ger mig ogärna ut i terrängen om det nu finns en väg :-)

Guldkryckan sa...

Ja fy sjuttan egentligen...alla de gånger man stått bredvid och sett på hur de undersöker och undersöker ens fordon.
Bra dag att besiktiga och bra tidsmässigt...strax innan de ska hem och ha helg..då är är de på gott humör.
Måndagar mellan kl 08:00 och 09:00 är statistiskt den tiden det utdelas mest anmärkningar på bilprovningen.
Tur jag inte är bilprovare...folk hade hatat mig efter ett måndagsbesök ;)

Ha de fint Bp.

Carita Liljendahl sa...

Det var läckra färger på innergården!
Hoppas jag hinner med ett besök där i höst, eller en bit in på nästa år.
Och en snygg kille i besiktningen sitter ju alltid rätt! :-D

Eva Trillian sa...

Grattis till friska Tintin som nu kan ta er på många nya äventyr :)