fredag 13 november 2015

Dränerad fotboll nummer 2


Före läkarbesöket: Ett stärkande "mellanmål" tyckte jag att jag var värd. "I deserve it, because I'm worth it";-) Den slogan är nog det bästa l'Oréal har tagit fram.



Efter läkarbesöket: Är varken speciellt "julig" och absolut inte "pyntig", men den här juldekorationen i Täby Centrum är helt fantastisk tycker jag. Att den sedan kom upp två veckor för tidigt får jag och ni väl stå ut med...

Nu tror jag inte att ni minns det här inlägget, men det är faktiskt ”ett måste” att läsa det, annars förstår ni knappast vad dagens berättelse handlar om.

I tisdags uppsökte jag min (snygga och) fotbollstokiga husläkare för att uppvisa min fotboll nummer 2 som satt precis på samma ställe som för drygt ett år sedan. Han tyckte att fotbollen var inte redo för dränage än, skrev ut ett recept på dunderantibiotika och bokade en ny tid för återbesök till fredagen den trettonde – idag alltså. Illavarslande eller hur!!!??

Idag
Läkare: Välkommen, hur mår fotbollen?

BP: Utmärkt! Exakt klockan 07:18 imorse pös den. Yiiipphhiiieee!

Läkare: Va!? Gick du upp så tidigt och lirade.

BP: Nej, naturligtvis inte. Men i min ålder krävs det regelbundna toabesök förstår du…

Sedan pillade han med min fotboll, sa att jag kunde skippa antibiotikan, åsså snackade vi om matchen imorgon – Sverige-Danmark. Måste säga att jag faktiskt gillade den här fredagen den trettonde – skarpt!

PS. Bilderna jag lägger upp har indirekt med läkarbesöket att göra. Å ni ska få vara glada att jag besparar er än en gång närgångna bilder på fotbollen. Om ni inte hängde med i det här inlägget och/eller inte orkade läsa det gamla kan jag förtydliga att fotbollen är en inflammerad talgkörtel på min rumpa;-) DS.

17 kommentarer:

Ama de casa sa...

Haha! Snygg "straffspark" där i morse :-D Rätt åt fotbollen ;-)

Jag är mycket för julen. Men helst ska det vara hysteriskt julblink i olika färger ;-)

Eva Trillian sa...

Bra att du åt en stärkande måltid innan läkarbesöket :)
... och tack för de fina bilderna istället för beskrivande bilder på fotbollen ;)

Susanne ❤️ sa...

Vilken härlig julskyltning vill ha hemma ;) men då lär dom bara livsfarliga då dom ser enorma ut haha
Härlig läkare du har !! Ngn med samma intresse kan ju inte bli annat än intressanta samtal ;)
Kramis Sanna

Susjos sa...

Oj så fint det är i ditt centrum nu!!
Och såklart var jag tvungen att kolla ditt tidigare inlägg ,som jag visst har missat! Vilken lycka med en snygg husläkare,som gillar fotboll till på köpet! Sicken tur du har! Hoppas din lilla fotboll är bättre!

KajsaLisa sa...

Sushin såg mycket trevligare ut än både julskyltningen och din fotboll ( förmodar jag ). Jaha dom har börjat nu, själv var jag i stan och missade alltihop, kanske förträngde det :)

Kolonilotta sa...

Det där lät inte alls trevligt!
Nu fick jag en bild i huvudet som är betydligt "äckligare" än rester från en pizza! ;)
Skönt att du äntligen blev av med din envisa kompis på baksidan!
Och det blev visst en SVART fredag den 13:e trots allt!
Fy faaan säger jag bara för alla dessa vidriga och galna terrorister!
Ska man inte ens kunna gå och se på fotboll, ta en drink i baren eller gå på konsert utan att bli nermejjad av dessa galningar!


Comsi comsa sa...



Det var allt fint pyntat i ditt centrum, jättefint.

Ha ha, vilken härlig dialog med läkaren.
Hoppas fotbollen har minskat.... ❤

Unknown sa...

Vi får hålla tummarna för att fotbollen rullar vår väg.
/Kiki

Monica sa...

Inte min typ av mat men snålvattnet rinner
i alla fall kan nog bero på att jag inte ätit
sedan i tisdags men i morgon blir det lite mos:-)
Lite tidigt med julpynt tycker jag men fina bilder.
Ha en skön helg;-)

Anki sa...

Snygg juldekoration där i "ditt" centrum.
Den där fotbollen på rumpan är nog inte kul... bra att den sprack.

Helena sa...

Haha :-) Underbar dialog. Och det där med suchi - det är man alltid värd! ;-)

Geddfish ♥ sa...

God morgon! Usch, såna fotbollar är inte nådiga.
God lunch, där, har lärt mig tycka om.
Och glittret var vackert, även om jag inte är så mycket för julpynt längre. Kan dock njuta av det hos andra ;)
Idag vaknade jag till otäcka nyheter, terrorism, vart är vi på väg?
Önskar dig en bra lördag trots allt ♥

Marina sa...

Det finns mer eller mindre trevliga fotbollar ;)

Days By Johanna sa...

Skönt du blivit av med din fotboll :)

Ja det är skönt och vara tillbaka! :) Nu skall jag försöka lära mig blogspot, då jag inte använt det innan haha.

Ja första dörren är med min favorit, den har varit med om mycket. Japp har precis varit ute och fotograferat till veckans triss. Skönt med frisk luft och förena det med nöje, plus få lite egentid :)

Steve sa...

Det var en både smakfull och lämpligt neutral "juldekoration" så här i mitten av november.

Du bidrar verkligen till att höja temperaturen inför kvällens match.
Det är uppenbarligen inte helt riskfritt att vara fotbollsfanatiker.

Olga T sa...

Aj aj! Tur att den spruckit! Hoppas det känns bättre.

Anders W sa...

Jippie, snart jul! Nu väntar jag på lite snöbilder också!